Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen att höra av dig till Petra Lindström, Arbetet sker i samverkan mellan: Söderhamns kommun, Arbetsförmedlingen.
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Samtala om böcker.
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Nulägesanalys genom frågor
FTFs motionsskola.
Svenska som andraspråk
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Patientenkät sommaren -13
Metodstöd.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Högtidstal Retorik.
ÄR DET BÄTTRE ATT VARA SINGEL ELLER VARA GIFT?
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Nystart av teamtandvård på ftv Kramfors
Första Hembesöket Viktiga steg för att skapa en förtrolig relation och göra en professionell bedömning De små detaljernas betydelse i samtalet Mötet som.
Intervju inför ViV-projektet.
Att skriva en artikel.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
…och lite annat smått och gott som kan vara (arbets)livsavgörande…
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Ränta och inflation Företagen Konsumenter Ränta
Jag kommer som jag är, har ingenting att dölja. Du har skapat mig
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
En PowerPoint om PowerPoint
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Vad är du för typ av person?
Workshop inför Projektet
Elizabeth Odalen Bjord
Leda känslomässigt krävande arbete i äldreomsorgen
Björknässkolan Nacka kommun
Lönsam rekrytering och Socialt ansvar
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
Coaching.
Kvalificerad redovisningsekonom 400 yh-poäng
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Att tillsammans påverka!
Arbete med avsnittet pågår Utdrag ur utkast Kenneth Flood Alf Susaeg utdrag#1.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Du har FRÅGAN Vi har SVARET. Communication leads to community, that is, to understanding, intimacy and mutual valuing. Rollo May, Psykolog.
Yoghurtförpackning!.
Det va en gång en katt och hund del 1
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Vem är jag, Vem är du?.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Vad säger bilden oss egentligen!?
Socialpsykologi.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Presentationens avskrift:

Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY

Detta tänker jag prata om Effektiv tjänsteförsäljning – har ni sagt eller hört att… Strategisk input från olika nivåer Min syn på strategin Strategin i vardagen Hur säljer en revisor eller redovisningskonsult Självbilden Utmaningar Hur har jag gjort Vilket blev resultatet Mina tips

Vem är jag? Grundat, drivit upp och sålt olika företag 3 gånger. Verkat i eller i närheten av revisionsbranschen sedan 1987 Jobbat med försäljning av både varor komplexa tjänster sedan 1983 Sålt dyra kapitalvaror till konsument Håller regelbundet workshops med ledningsgrupper i olika företag och organisationer Utbildar både EYs kunder och personal inom olika områden Mentor i Amerikanska Handelskammarens (AmCham’s) mentorsprogram Inspirationsföreläser på olika event Föreläser regelbundet på Umeå universitet och Mittuniversitetet Men aldrig jobbat som revisor

Jag är: Ludwig Stendahl | Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland Ernst & Young AB Domarevägen 5, Box 4017, Umeå, Sweden Direct: | Cell: | Office: | Fax: Website:

Innan vi börjar En bild av vilka utmaningar som finns Lite tips och trix Hur du kan göra Vilka möjligheter du har Inspiration Vad jag hoppas kunna ge dig? Vilka är dina förväntningar?

Effektiv tjänsteförsäljning – har ni sagt eller hört att… …vi måste: Utveckla tjänsterna Produktifiera tjänsterna Packetera tjänsterna Automatisera tjänsterna Digitalisera tjänsterna Utveckla medarbetarnas kompetens inom tjänsterna Gå från att ge pris på löpande räkning till fast pris Anlita ett TM-företag som ringer upp våra targets och bokar möten Byta stil och våga ändra attityd Vi är inte längre utförare – Vi är säljare

Strategisk input från olika nivåer

Min syn på strategin ”Bönorna i burken”, ”Commodity” eller ”Självklart” ”It is all about communication – the rest is just technology”

På samma vis kan vi säga att… Ett dåligt möte dödar framtida möjligheter En dålig offert dödar affären En dålig presentation dödar offerten Allt handlar om att skapa en ömsesidig vinst WIN – WIN!

Strategin i vardagen Var finns dom? Var är du? Vilka är dom? Vem är du? Varför vill du träffa dom? Vill dom träffa dig? Så hur får vi kontakt? Och hur får vi… …fokus på försäljning

Hur säljer en revisor eller redovisningskonsult? Precis som de allra flesta konsulter med hög specialiseringsnivå Livrädd att gå utanför sin egen kompetens Helt övertygad om att skillnaden om hon/han ska vinna affären sitter i den egna kompetensen. Ogillar att sälja åt någon annan Lever i en extremt omogen bransch när det handlar om försäljning Håll kursen – styr mot ljuset!

Självbilden ”Jag är bra på att kartlägga behovet men har lite svårt att knyta ihop säcken” ”Jag är bra på att rulla pennan” ”Jag ser att kunden har behov, men dom fattar inte” ”Får jag bara ett möte så får jag lämna offert” ”Jag är bra på cold calls” ”Jag är dålig på cold calls”

Utmaningar Säljfällan – När slår din igen? ”Tålamod är en dygd” Vem tar du med dig på mötet? Sträva efter en berättande accept Bekräfta kunden och dealen är Din!

Hur har jag gjort? Tillspetsade budskap Trygghet och magkänsla Praktisk träning Coachning

Vad blev resultatet? Vi hjälper och lär av varandra Och givetvis gör vi fler mål

Mina tips… Gilla att sälja Spetsa till ditt budskap Hitta din stil Tänk på att det handlar om kommunikation och relation Skapa interaktion Var beredd på att kunna lägga ifrån dig snuttefilten Lär dig skriva och rita upp och ner!

Frågor eller funderingar?

Tack! Ludwig Stendahl | Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland Ernst & Young AB Domarevägen 5, Box 4017, Umeå, Sweden Direct: | Cell: | Office: | Fax: Website: