Kapitel 4 Efterfrågan Olika typer av behov människan har. Kunskapskrav: olika målgrupper och deras behov samt föreslå passande aktiviteter och tjänster.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
easyresearch. se/s. asp Varför?
Advertisements

AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Partikelverb hälsa på eller hälsa på?
1 Unga om sin boendesituation 28 juni 2012 Projekt © Novus.
Fredrik Thelander, fritidsledare Stockholm 7 mars 2012.
Den Glada Internationella Vänskaps Veckan.
Tränings och Tävlingslära
Resmål och resvägar Önskan och behov.
TEMA I HÄLSOFRÄMJANDE LIVSSTIL
Reseproduktion och försäljning
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
MÄRKLIGT ! Här är en liten matematisk övning som helt säkert kommer
Märkligt! Här är en liten matematisk övning, som helt säkert
MANGE_MANIAC Ämne A Ämne B Viktig information Länkar till dina favoritplatser Skriv ett välkomstmeddelande här. Det kan vara ett långt meddelande eller.
Konsumentmarknaden och konsumentbeteende
Hur vi hjälper kunden till rätt beslut
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Turismen växer fram kapitel 2
Unga mötesplatser Frågeställningar  Används medlen effektivt idag?  Når vi tillräckligt många?  Kan vi utveckla befintliga mötesplatser.
Marknadsföring av turism
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Hälsopedagogik. Betrakta hälsa ur ett ekologiskt och globalt perspektiv Kursmål 1.
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Turismens historia kapitel 2.
VARFÖR IDROTT I SKOLAN ? * Du ska få träna upp din fysiska, psykiska och sociala förmåga * Ämnet ska ge dig kunskaper om en hälsosam livsstil. *
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Det här bildspelet visar en del av innehållet i Friskverktyget - Privat. Starta bildspelet genom att i PowerPoint klicka på Bildspel i toppmenyn och sedan.
MÄRKLIGT ! Här är en liten matematisk övning som helt säkert kommer
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Här kommer det finnas ett stolpmanus för föreläsningen
Kroppsideal & idrott Idrott, träning och kroppsuppfattning
Kapitel 4 Hälsofrämjande arbete
Marknadsförarens yrkesroll
Bruka utan att förbruka
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Systematisk uppföljning UIV Uppföljning av Insatser Vuxna Missbrukare.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Från idé till verklighet!
CWG 2007 Livsmiljön som hälsoresurs Välfärdssamhället som hälsofrämjande arena Utbildningsprogrammet i hälsofrämjande Maj 2007 / cwg Equal opportunities.
Kapitel 2 sid S 75. Det liv man lever och den livsstil man väljer handlar mycket om hur stor motivation man har. Vissa vill motionera och röra på.
När du tränar så sover du bättre på nätterna, du bränner kalorier vilket gör att du äter bättre och du tänker även bättre vilket gör att din läxa görs.
Marknadsföring av turism
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Administrationssystem Friskis&Svettis1 Presentation av administrationssystem IF Friskis&Svettis Trollhättan.
Vårt behov av att resa Fundera över och lista orsaker till varför vi vill resa/Varför vi reser?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Utvärdera – hur gör man praktiskt? Metoder och verktyg Presentation för Göta Styrgrupp,
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
/ 1 Hej på er! Det är lätt & rätt att återvinna!.
En aktiv livsstil.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Hälsoarbete på praktikplatsen, Kap 4
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Svenska Matematik So No Idrott Övrigt Lämnat tillbaka alla biblioteks
Hälsa och livsstil åk 7 Kondition.
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Presentationens avskrift:

Kapitel 4 Efterfrågan Olika typer av behov människan har. Kunskapskrav: olika målgrupper och deras behov samt föreslå passande aktiviteter och tjänster.

Maslows behovstrappa sid 70

4 olika behovsgrupper Fysiska behov Kulturella behov Sociala behov Behov av status

Faktorer som påverkar efterfrågan sid 72 Livsstil Semester Utbildning Transport Kön, religion

Livsstil sid Aktiva Anna Tekniske Tobbe Natur Niklas Sociala Sara Kulturella Karin Sportige Stefan Medel Mårten

Livscykel sid 76 Tonåring Unga par Medelålders Unga pensionärer år Pensionärer

Analys av efterfrågan sid 83 Modetrender Resmål kvalitet Säsongsvariationer Kalendereffekter

Du kan lära dig om olika målgrupper och deras behov. Blogguppgift 7: Case: Gör en analys av följande målgrupper och lägg upp det i din blogg: Besökande som ska hämta ankommande passagerare. Ensamåkande barn. Flygande personal. Avresande passagerare: modebloggare Ankommande passagerare Annan valfri servicepersonal.

Nästa vecka blogguppgift 8 Nytt kunskapskrav