1. TerminFöFöFFp h1Homr 1-30 (UVK 15 inkl. fältdagar) v2Öä 15 samt UVK 9 och Vfu 6………… h3Homr 31-60 (UVK 15, Vfu 6)… v4UVK 9 och Vfu 6 samt Öä15 ………..

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
1. Hur många barn har du/ni som går i grundskolan (Årskurs 1-9)? Kommentar:
Advertisements

Nordmarks skola Tage Nordkvist Rektor
Lärarutbildningen Linnéuniversitetet
Budget Umeå universitet 2014 inkl. ekonomisk plan 2015–2016
Stockholmsenkäten 2012 Temarapport: Droger och spel Gymnasieskolans årskurs 2 Elevundersökning i årskurs 9 och gymnasieskolans år 2.
Stockholmsenkäten 2012 Temarapport: Droger och spel Grundskolans årskurs 9 Elevundersökning i årskurs 9 och gymnasieskolans år 2.
Den nya lärarutbildningen
1 Bäst i klassen – proposition om ny lärarutbildning Anders Olsson.
Bilaga 2 till Förstudierapport SvK 2011 Branschens behov av stöd inom informationssäkerhetsområdet Enkät om elbranschens IT- och informationssäkerhet Standardrapport.
Plug in riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt visar SKL:s öppna jämförelser att ca 77% fullföljer.
Termin 1-4Enligt studiegång Termin 5-6Listning. Kurser som skall läsas under termin 5 eller 6 Omvårdnad, examensarbete 15 Hp Profil (teori och VFU) 15.
Vetenskap för lärare Fil.dr Annika Elm Fristorp Bitr. Sektionschef
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Grundlärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
Malmö högskola Fakulteten för Lärande och samhälle.
20-24 år år -19 år Aborter i Norrbotten fördelat på åldersgrupper, årsvärden 2002 – 2011 samt 1:a halvåret 2012 för åldersgrupp – 19 år. Mått: antal.
En hållbar lärarutbildning 3 december 2008 Sigbrit Franke.
Fasta ämneskombinationer
Samverkan mellan landstinget och kommunerna i Norrbotten - med helhetssyn utifrån individen Agneta Ekman Ingrid Carlenius Anneli Granberg.
Fältdagarna ht 2012 INTRO CELLBIOL. MH1 onsdagtorsdagfredag Fåglar, färger, 4 livsviktiga frågorGrupp 1= A Grupp 2 Grupp 3 Artbildning hos marina snäckorGrupp.
Ämneslärarutbildningen LU / HKr
Gemensam ämneslärarutbildning Högskolan Kristianstad Lunds universitet
VFU-dag LP11 17 september 2013 Progression i studenternas professionsutveckling och bedömning av lärarprofessionen LUN:s ledning – Internationalisering.
Välkommen ! LAU325 HT Inger Lindvall, kursansvarig Anette Wahlandt, kursledare ********* Barbro Ericsson, kursadministratör.
Södertörns nyckeltal för grundskolan 2008 Annette Hedlin
Karin Ols, Mälarenergi AB
Munhälsan HSL eller SoL Enligt socialstyrelsens undersökning har 40% av personkretsen inte erbjudits någon munhälsobedömning Ungefär 11% tackar nej Stora.
Allmänna Utbildningsområdet Termin 1: Lärarrollen i samhället 10 p ( vfu 3 ) och Lärande och Utveckling 10 p Termin 4: Kulturmöten 5 p, Globala miljö.
Lärarutbildningen Linnéuniversitetet
Förbättring i samordningen av den verksamhetsförlagda utbildningen – VFU Planering, beställning, fördelning, placering, rapportering av ca 1000 universitetsstudenter/år.
Liv & Hälsa ung Kommunprofil Källa: Kommunprofil (finns en för varje kommun) resultat
Lunds universitet / Lärarutbildningsprojektet / Projektledning LU / Gemensam ämneslärarutbildning Högskolan Kristianstad Lunds universitet.
Mång-armad kamoflör.
Djur.
Lärarutbildningen Linnéuniversitetet. Lärarutbildningen Största grundutbildningen Drygt 2000 lärarstudenter Tvärinstitutionell Campus Kalmar/Växjö Hel-
Lärarutbildningen Linnéuniversitetet
På väg mot en professionell yrkesidentitet Utbildningsvetenskaplig kärna (UVK) I II III Som bas för att långsiktigt utveckla kvaliteten i lärarutbildningen.
Lärarutbildningen Linnéuniversitetet. Lärarutbildningen vid Linnéuniversitetet Lärarutbildningen Största grundutbildningen Drygt 2000 lärarstudenter Tvärinstitutionell.
Drogvaneundersökning Åre kommun åk 9 och år 2 på gymnasiet
Plan International Barn på Flykt – Mitt Nya Hem.
Friluftsliv och orientering år 7-8 Planering ämne/n och årskurs
Bilaga 1 sektor EEVF Främjande arbete lå 2017/2018
Attitydenkät 2017 sammanfattning
Bilaga 1 sektor Fordon och transport
Gastronomiprogrammet programöversikt
Valberedningens tidsplan inför Förbundsmöte 2017
Vad innebär utbytesstudier som arbetsterapeutstudent
Öppenvårdsförsäljning antibiotika (J01 exklusive metenamin) Recept / 1000 invånare Exkl Veterinär förskrivning Inkl asylsökande.
Mellbystrandsskolan årskurs 3
Sjuksköterskestudenternas upplevelse av VFU, HT 2017
BMA-studenternas upplevelse av VFU, HT 2017
Bilaga 3 – Akut omhändertagande Samtal till Dr Kry och Min Doktor ÅR per 1000 listade (Y-axel, vänster) relaterat till socioekonomiskt index,
Systembilden. Välkomna Upptaktsmöte utvärdering av förskollärar- grundlärarutbildningar 15 mars 2018.
VFU VERKSAMHETSFÖRLAGD DEL AV UTBILDNINGEN
Bilaga 3 – Akut omhändertagande Samtal till Dr Kry och Min Doktor ÅR per 1000 listade (Y-axel, vänster) relaterat till socioekonomiskt index,
TEAM 02.
Stockholmsenkäten Temarapport – Psykisk hälsa Grundskolan årskurs 9
Stockholmsenkäten 2018 Temarapport – Psykisk hälsa Gymnasieskolan år 2
Stockholmsenkäten Temarapport – Psykisk hälsa Gymnasieskolan årskurs 2
Sökning gjord 18 feb Öppenvård inkl även öppenvårdsrekvisition
Stockholmsenkäten Temarapport – Psykisk hälsa Grundskolan årskurs 9
Mottagande av nyanlända i grundskolan i Östra Göteborg
Grundlärarutbildningarna
Biomedicinska analytiker-studenters upplevelser av VFU, VT 2018
Fysioterapeutstudenters upplevelser av VFU, VT 2018
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
FoU-staben, Enheten för Utbildning
-utbildning till stöd för systematisk uppföljning i socialtjänsten
Årshjul för revisionen Landskrona kommun
UTBILDNING AV OBEHÖRIGA LÄRARE SOM SAKNAR LÄRAREXAMEN
Arbetsterapeutstudenternas upplevelse av VFU, HT 2017
Presentationens avskrift:

1. TerminFöFöFFp h1Homr 1-30 (UVK 15 inkl. fältdagar) v2Öä 15 samt UVK 9 och Vfu 6………… h3Homr (UVK 15, Vfu 6)… v4UVK 9 och Vfu 6 samt Öä15 ……….. h5Homr (UVK 9, Vfu 6) Öä 30 v6 (int)Homr (kand 15, UVK3, Vfu 6) Homr ,5, (kand 15, Vfu 6) Öä 7,5 Homr (kand 15, UVK 6) h7Öä 30Homr 112,6- 142,5 (UVK 6, Vfu 6) Homr (UVK 6, Vfu 6) v8Öä 7,5 Homr 22,5 (mag 15, Vfu 7,5) Homr 142,6- 172,5 (mag 15, UVK 6, Vfu 7,5) Homr (mag 15, Vfu 6) Preliminär utbildningsstruktur bilaga 3

2 Preliminär utbildningsstruktur bilaga 4 Grundskolans årskurs F-3 samt 4-6 TerminLäsperiod 1 Läsperiod 2 h1Homr 1-30 (UVK 15 inkl fältdagar) v2Öä 15UVK 9, Vfu 6 h3Homr (UVK 15, Vfu 6) v4Öä 15 h5Öä 15 V6 (int)UVK 9, Vfu 6Homr (kand 15) h7Homr (UVK 3, Vfu 6) Öä 15 v8Homr (mag 15, UVK 9, Vfu 6)

3 Preliminär utbildningsstruktur bilaga 5 Termin7-9gy h1 Homr 1-30 (UVK15 inkl. fältdagar) v2 Homr samt UVK 9 och Vfu 6 h3 Öä 1-15 samt UVK 9 och Vfu 6 v4 Öä h5 Homr samt Öä V6 (int) Homr (kand 15, UVK 9, Vfu6) h7 Homr (UVK 9,Vfu 6) v8 Homr (mag 15, UVK9, Vfu6) Öä h9 Homr (mas15) Homr (fältdagar, mas 15) v10 Öä 61-90Homr (mas 15, UVK9,Vfu 6)

4 Preliminär utbildningsstruktur bilaga 6 Fp7-9gy h1 Homr 1-30 (fältdagar, UVK 9) v2 Homr (UVK 7, Vfu 6) h3 Öä 1-30 v4 Öä 31-45, UVK 9, Vfu 6 h5 Öä 46-60, UVK 9, Vfu 6 v6 Homr (kand 15, UVK 7) h7 Homr (UVK 10,Vfu 6) v8 Homr (mag 15, UVK9, Vfu 6) Öä h9 Homr (mas15) Homr (fältdagar, mas 15) v10 Öä 61-90Homr (mas 15, UVK9,Vfu 6)