Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Marknadsföringslagen
Advertisements

KOMMUNIKATION - att förstå och bli förstådd
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
© Brilex AB 1 Jur kand Torsten Brink V ordf NBL. © Brilex AB 2 Läkemedelslagens tidigare informationsbestämmelse 21 § Sådan information om läkemedel som.
Presentation av resmål
- att överföra budskap, påverka, mm
Svenska och SAS på Internet
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
En upplevelse *
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Marknadsföring Kap 7 Strategisk planering
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
kommunikation kommer av latinets communicatio
Lokalgrupper och temagruppers organisering
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Låna dig rik! Förändringsarbete genom marknadskommunikation i tre län 1.
Kommunikationsplanens delar
marknadsförarens verktygslåda
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Kommunikation OL108A.
Kap 9: Kommunikationskanaler
Marknadsförarens yrkesroll
Kap 12: Marknadslagar och etik
Marknadsrätt Skapa nöjda kunder.
Marknadskommunikation och mediaval
Upplägget av delkursen massmedia:
Marknadsföringslagen (2008:486)
Marknadsföring av Projekt X
Immateriella rättigheter
Kärnan i all kommunikation
Statistisk kommunikation- ett eget språk -Att tala med tabeller och diagram (en förening av bildmässig och symbolisk reppresentation)
Propaganda Vad är propaganda?.
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Dialekter i Sverige Så här säger läroplanen: ” Eleven ska kunna föra enkla resonemang om språkliga varianter inom svenskan”
Kommunikationsplan för ----
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Marknadsföring i sociala medier samt andra marknadsrättsliga tillämpningsproblem som ny nätteknik ställer på sin spets Advokatfirman för Marknadsrätt Sveavägen.
Butikens marknadsföring
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
14:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Faktorer som styr medievalet Vilka vill vi nå? (målgrupp) Hur många vill vi nå? (räckvidd) När vill vi.
Kommunikation.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Linköping Presentera mig Verksamhetsutvecklare.
Marknadsrätt Skapa nöjda kunder.
Företags kommunikation med kunderna
[Produktnamn] Marknadsplan
Hur får du lantbrukaren att lyssna?
Nationella proven i svenska
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Spridning av säkrare praxis
Reklam eller redaktionellt budskap?
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Byt perspektiv – från reklam till journalistik
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Tips & trix.
Viktiga datum Kandidatuppställningen avslutas
Hur får du lantbrukaren att lyssna?
[Produktnamn] Marknadsplan
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera

Marknadskommunikation Bestäm målet med kommunikationen Välj målgrupp Välj kanaler Utforma budskapet

Mål med kommunikationen Kunskapsmål Öka kunskap om företaget och dess produkter. Attitydmål Skapa positiva känslor/relationer till företaget. Handlingsmål Få fler att pröva företagets produkter.

Kanalval Massmarknadsföring Reklam Direktreklam Sales promotion Onlinemedier

Kanalval Relationsmarknadsföring Personlig försäljning(jobbar efter interaktion) Telefonförsäljning Webbsidor, sociala medier

Marknadsföringslagen Marknadsföring skall stämma överens med god marknadsföringssed och även i övrigt vara tillbörligt mot konsumenter och näringsidkare. Vid marknadsföring ska näringsidkare sådana information som är av särskild betydelse från konsumentsynpunkt.

Marknadsföringslagen Marknadsföringslagen innehåller förbud med anknytning till Reklamidentifiering Vilseledande reklam Vilseledande förpackningsstorlek Vilseledande efterbildningar Jämförande reklam Konkursutförsäljning Utförsäljning Realisation Obeställda varor Förmånserbjudanden Obeställd reklam