Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Marknadskommunikation Bestäm målet med kommunikationen Välj målgrupp Välj kanaler Utforma budskapet
Mål med kommunikationen Kunskapsmål Öka kunskap om företaget och dess produkter. Attitydmål Skapa positiva känslor/relationer till företaget. Handlingsmål Få fler att pröva företagets produkter.
Kanalval Massmarknadsföring Reklam Direktreklam Sales promotion Onlinemedier
Kanalval Relationsmarknadsföring Personlig försäljning(jobbar efter interaktion) Telefonförsäljning Webbsidor, sociala medier
Marknadsföringslagen Marknadsföring skall stämma överens med god marknadsföringssed och även i övrigt vara tillbörligt mot konsumenter och näringsidkare. Vid marknadsföring ska näringsidkare sådana information som är av särskild betydelse från konsumentsynpunkt.
Marknadsföringslagen Marknadsföringslagen innehåller förbud med anknytning till Reklamidentifiering Vilseledande reklam Vilseledande förpackningsstorlek Vilseledande efterbildningar Jämförande reklam Konkursutförsäljning Utförsäljning Realisation Obeställda varor Förmånserbjudanden Obeställd reklam