Talad dialog: HIGGINS Den ursprungliga HIGGINS-domänen är stadsnavigering för fotgängare Flera andra domäner används för olika forskningsfrågor, till exempel:

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Typologisering av FA-regioner utifrån ett stad-land perspektiv
Advertisements

Dialogverkstad-06, Göteborg , Jens Edlund 1 Dialog på KTH Rolf Carlson, Jens Edlund, Anna Hjalmarsson, Gabriel Skantze m.fl.
Bedömning och betygsättning
Källor: Skolverket, Annika Hultén
Exempel från IRMA - Låt systemet prata för sig självt?
Stöd för analys och förbättring
Samordningsförbundet. Förstudie Arena Projektperiod 1 febr – 31 dec 2014 Projektledare; Päivi Johansson.
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Presentation - Svenska kyrkans webbplats
Presentation av BPMN i QPR ProcessGuide
Kravspecifikation och IT-upphandling
Elva tips inför en intervjusituation
Säkerhetskulturmätningar hos enheter inom Västra Götalandsregionen
Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation
Vad krävs för att klara en kommersialisering?
Systemisk Familjeterapi och Depression av Elsa Jones och Eia Asen
 SLIM-forskarskolan – språk och lärande i mångfaldsperspektiv  Ingår i lärarlyftet, en satsning på fortbildning och forskarutbildning för lärare.  Licenciatexamen.
Entreprenörskapets dynamik Många äro kallade men få äro utvalda
Leda känslomässigt krävande arbete i äldreomsorgen
Konsten att lyckas med sina studier
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Verktyg för effektiv omvärldsbevakning. Omvärldsprocessen Sökstrategier Verktyg för att få omvärlden att komma till dig.
En metod som ger jobb IPS ökar aktivitetsförmågan hos psykiskt sjuka. Det visar sig genom att fler får jobb, de har längre anställningstid och fler arbetade.
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Vad är identitet?.
Kommunikationsavdelningen
Eskilstuna kommun – Springlifes Medarbetarundersökning Tomas Huhtapalo.
Forskning om dialog och dialogsystem på inst. för lingvistik målsättning: –utveckla teorier om mänsklig dialog som kan användas i byggandet av dialogsystem.
Några möjliga steg i arbete med förändring och utveckling Eva Aalbu, den 8 april 2011 Folkhälsocentrum Demokrati, mer än valdeltagande.
Troubleshooting Your Network (Felsökning) Troubleshooting And The Helpdesk (Helpdesk och felsökning)
Små företag och offentlig upphandling Ulrica Dyrke Företagarna 17 jan 2008.
Nuance i Göteborg Nuance workshop Sthlm 3/
Vimmerby Magnus Klofsten Generella framgångsfaktorer i kluster.
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
UNF STÖDGRUPPER. Vad är en stödgrupp? (1) Vem vänder sig stödgrupper till? Vilka träffas i stödgrupper? Hur ser en stödgruppsträff ut?
Ekonomi och användbarhet? Finns det något samband ? Vivian Vimarlund.
Pickering Robust semantisk parser Del i HIGGINS- projektet –Felhantering i dialogsystem –Navigering i stadsmiljö.
Den viktiga konsten att tala
Presentation av Ta ej bort detta. Om du gör det är det brott mot våra regler. Reglerna hittar du under sidan OM KLASSKLUR. Läs de innan nedladdning.
LPL-TRÄFF Anette Eriksson & Anna Åhnberg Uppsala
Hur du hittar elevernas styrkor
SPRÅKET.
Konsten att samtala och leda ett samtal. Att vara en god samtalare och lyssnare Tittar på den som talar Spinner vidare på vad andra säger Håller sig till.
”Miljarden” & ”Garantin” Miljarden, Start 2006 Minska ohälsotalet Flera projekt pågår Överenskommelse Garantin, Start Lätt & medelsvår.
Normativa moralteorier är abstrakta strukturer som klassificerar människor, handlingar och utfall (sakförhållanden) i värdetermer, och framställer ett.
Segregering - integrering. Etnocentrism – egna kulturen som måttstock Kategorisering – kategorisera människor, risk för vi/dem Etnicitet – social tillhörighet,
SEGREGERING - INTEGRATION. Etnocentrism – egna kulturen som måttstock Kategorisering – kategorisera människor, risk för vi/dem Etnicitet – social tillhörighet,
SIP - ett makalöst samverkansverktyg!. Vad är en SIP ? Varför behövs en SIP ? Vem kan ta initiativ till en SIP ? Hur går SIP-arbetet till?
Workshop 5 - Kamratstöd 7/12.
Förändringsarbete.
på personer i behov av hjälp
XX kommun Kommunikationsplan.
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Religion och identitet
Arbetsmoment under Workshop 2: Målbilder
hur ska vi bemöta varandra?
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Träff 11 Välkomna!.
Helhet och allsidighet
Jessica Tångefjord Maria Jansson Rekryteringsspecialister
Att ”tillverka” nya klasskamrater
Inköp utanför boxen Med en alltmer digitaliserad inköpsprocess kommer nya utmaningar. Vilka är dessa och hur ser inköp ut i framtiden?
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Modellering, styrning & visualisering
Blodgruppsindelningen handlar om antikroppar och antigener
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Att engagera ideella.
Presentationens avskrift:

Talad dialog: HIGGINS Den ursprungliga HIGGINS-domänen är stadsnavigering för fotgängare Flera andra domäner används för olika forskningsfrågor, till exempel: –CHIL Connector –Schack och andra minidomäner Detta är en tredimensionell testmiljö

Forskningsfrågor i urval Vilka faktorer bör styra valet av dialogstrategi - exempelvis hur mycket återkoppling och hur detaljerad information systemet ska ge? –användarens vana, lyckade och misslyckade turer, initiativ... Hur påverkas robusthet och effektivitet av olika dialogstrategier? Hur hittar och kategoriserar man fel? –T.ex. Konfidensmått I olika systemmoduler Hur ska systemet göra när det inte förstår? –Klarifiering eller hålla masken Vem ska prata när? Hur kan systemet bäst anpassa sig till dialogen?

Adaptiva dialogsystem Anpassar sig till sina användare för att vara mer användarvänliga och effektiva Identifierar och klassificerar relevanta karaktärsdrag under interaktionen för att dynamiskt anpassa sig efter den individuelle användaren. Till exempel: - nybörjare/expert - identifiera och reparera problematiska dialoger Domän: telefonbaserad sekreterartjänst inom CHIL-projektet