Försäljningsargumentation

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Advertisements

Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Helhetslösningar för lagerhantering
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Tidrapportering – Logga in
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Skapa en lönsam kundrelation
Välkomna till AMP Workshop
OXIMALKVANTILISATORN
Svensk Mediarådgivning är en mediabyrå med kunskaper inom sökmedia och Internetannonsering. Vi sköter hela processen av söktjänster åt företagaren, allt.
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Geospatial Solutions Sweden AB  Kommer GeoSol garantera support på TB2?  Ja, vi kan garantera support på Topobase2.  Kommer GeoSol utveckla ny KBFunk.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
till en presentation av System och lösningar med RFID
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
Intervju inför ViV-projektet.
Leads och interna utmaningar
Riktlinjer för presentationer
Repetition och tillbakablick
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
AMP Kickoff - Stockholm
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Förväntade fördelar 1 1.Effektivare mer automatiserad beställnings- och betalningsprocess, som minskar administrativa resurser och risk för fel i alla.
1:a Möte Offert process Avsluts process
Presentation 5 p (kräver närvaro hela lektionen) Fundera under presentationen på hur de olika bakgrunderna fungerar ! SRH.
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Muntlig presentation.
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Kap 10: Kampanjplanering
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Registrering av DentalEye licensen DentalEye 3.0 Jacob de Leur © DentalEye AB.
custice . fakta . presentation
Moderna affärsstrategier
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
Disposition till presentation Tredje kraften på besök hos niorna
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument Håkan Carlsson, Leif Persson.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Kurslistan på Mitt Lnu Kommunikationsavdelningen
0 1 Anställningsintervju Ett möte mellan den arbetssökande och arbetsgivaren!
Hej och välkommen! Presentation av projektledare, ansvarig chef och alla i projektgruppen Namn, funktion och exempel på vad som är roligt med jobbet Praktiska.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Personlig försäljning Kap. 2
Landstingets resurscentrum COSMIC R8.1. Landstingets resurscentrum COSMIC R8.1  Uppgradering av Cosmic planeras att ske under oktober 2016  Uppgraderingen.
”PBL” ProblemBaserat Lärande
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Analytics - Vad ni kan göra
Säkerhet - Vad ni kan göra
Denna presentation kommer att behandla ett kommande förhållande till så flyktiga kärlekar som - Upphovsrätt - Personuppgiftslagen -
Metodstöd Att arbeta med MUSK-resultatet
Nationella proven i svenska

Choice Sales Introduction
Ikett Personalpartner AB
Svensk idrotts verksamhetssystem
Presentationens avskrift:

Försäljningsargumentation Damo Sundvall, Mamut AB

Agenda Direkt försäljning Grupparbete Presentation av grupparbete Diskussion Uppsummering Frågor

Direkt försäljning Organisation Hur jobbar dir. säljarna? Dir. säljares syn på AMP TL 2.5 år Mamut plus - Pro 7 st – 2 team positiv konkurrans 15-20 tel ut varje dag Dir försäljning – AMP Vi lämnar över lead om Kunder vill ha demo Kunden ha krav på helhetslösning – HW – Installation – annan SW Avancerad process – kräver PERSONLIG uppföljning Syn på AMP: Kollegor på fältet, Vi jobbar mot samma mål Vi är beroende av AMP – tror/hoppas detta är omsesidigt. Vi tjänar pengar SA på deras kunder. inte konkurrenter. Pengar – konflikt? Nyckel – kommunikation – Pärra- Espen.

Grupparbete Genomförning: Uppdelning i grupper i olika mötesrum 30 minuter förberedelse En ansvarig som presenterar gruppens arbete Presentation (alla grupper) Diskussion Uppdelning i grupper i olika mötesrum 20-30 minuter förberedelse En ansvarig som presenterar gruppens arbete Presentation

Grupparbete Nya Unique Selling Points Presentera nya USP Feature - Vad är våra nya USP? Advantage - Fördel med USP? Benefit - Vad innebär detta för våra kunden/prospects? Vilka nya möjligheter öppnar detta för er? Vad kan ni göra för att utnyttja dessa möjligheten? Förklara FAB = Feature Advantage Benefit gruppper en som håller presentation vilka möjligheter kommer hur maximerar vi dessa?

Presentation

Diskussion

Uppsummering USP Nya USP:s Travel CRM Varianthantering Ny logistikmodul Vårat förslag till USP: Travel CRM Varianthantering Ny logistikmodul

Travel funktionalitet FAB: Feature - Advantage - Benefit Feature – Travel funktionalitet Advantage: Information före/under kundbesök ”Uppdaterad” information Registrera order Benefit – Vad betyder detta för dig (kunden)? Sparar tid Mobil försäljningsorg. Bra service Travel info på kundbesök – bra förberedels – antekningar under möte – proffsigt. direkt closa affärer Innebär: Ingen dubbelregistrering – sparar tid All info tillgänglig – bra service för ex resande säljare Flexibil org. anpassad till kunden

Variant FAB: Feature - Advantage - Benefit Feature – Variant Bättre översikt i produktregistret Kundunika produkter Bättre lagerhantering (Enhetshantering) Benefit – Vad betyder detta för dig (kunden)? Mer effektiv registrering av produkter, order och inköp Bättre lager/lagerbokföring Variant: Bättre översikt i prod register Bättre översitk lager – Enhetshantering innebär: Mer effektiv reg prod, order, inköp Kund unika – Ex Pacsystem AB låder med oliak tryck VIKTIGT: ta reda på i behovsanalysen om de har behov för detta. Annars helt oväsentligt

Lager/Inköp FAB: Feature - Advantage - Benefit Feature – Lager/Inköp Koppling mellan Order - Inköp Språkhantering Lagerbokföring Benefit – Vad betyder detta för dig (kunden)? Sparar tid Bättre service Bättre översikt Du sparar mycket tid genom att få MBS att direkt skapa inköpsorder baserat på försäljningsorder. Du imponerar på dina kunder genom att skicka offert, OB, faktura på ”lokalt” språk Egen ny modul för lager, ger bra översikt över logistiken på företaget. Dessutom ny funktionalitet för lager, innebär att vi inte är väldigt svaga där. Inget som vi kan sälja in på. Ex lagerbokföring baseras på faktiskt inköpspris, inte inköpspris just nu.

Nästa steg? Vad kan du göra för att sälja mera? Nya kunder/marknader Mer försäljning till existerande kunder Gå igenom prospects/kunder Ställ fråga Vilka nya marknader bör vi sikta in oss på? Försäljningsorg. Konsulter- Sitt ute hos kund jobba med olika kunder etc Klädfirmor – Variant Agenturer – inget eget lager, direktleveranser? Grossister Import/Export – Språkhantering Prospects/kunder som nobbat oss tidigare, men nu täcker vi behov? genrerellt: 30 dagars tel, lead från existerande kunder.

Frågor?

Tack för uppmärksamheten!