Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?"— Presentationens avskrift:

1 Mamut Salesmodel Pär Svärd

2 Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?

3

4 Mamut Salesmodel Skapa en gemensam förståelse om proscessen Skapa en gemensam förståelse om proscessen Försäkra oss om affärssubstans Försäkra oss om affärssubstans Skapa rutin i säljprocessen Skapa rutin i säljprocessen Kvalitet i säljprocessen Kvalitet i säljprocessen

5

6 Mamut Salesmodel - Inledning Ge ett gott första intryck Ge ett gott första intryck Fånga kundens intresse Fånga kundens intresse Spegla kunden Spegla kunden Kvalitetssäkra prospect Kvalitetssäkra prospect

7

8 Mamut Salesmodel - Behovsanalys Kundens optimala vardag Kundens optimala vardag Använda frågeteknik Använda frågeteknik Genomgång av behovsanalys med kund Genomgång av behovsanalys med kund Latenta behov Latenta behov Köpsignaler Köpsignaler Delacceptanser Delacceptanser

9

10 Mamut Salesmodel - Lösning Lösning baserat på behovsanalysen Lösning baserat på behovsanalysen Presentation av lösning / demo Presentation av lösning / demo Motivera lösning Motivera lösning

11

12 Mamut Salesmodel – Invändningar/Argumention Mamut-argumenten Mamut-argumenten Är det bra med invändningar? Är det bra med invändningar? Argument + Mening = Innebörd Argument + Mening = Innebörd Motfrågor Motfrågor ”Jag vill få detta till!” ”Jag vill få detta till!”

13

14 Mamut Salesmodel – Closing Acceptans från kund Acceptans från kund Använd behovanalysen som ”bollplank” Använd behovanalysen som ”bollplank” Closingtekniker Closingtekniker Aldrig ”lost sale” på annat än funktionalitet Aldrig ”lost sale” på annat än funktionalitet

15 Fördelar att sälja Mamut´s produkter Kompletta lösningar Bäst på pris/funktionalitet ”Bäst i test” Stor målgrupp Prisbelönad användarvänlighet Solid leverantör Mamut hanterar all support Erfaren ÅF-avdelning Mycket förtjänstemöjligheter ÅF-licens och kurs Kostnadsfri Stockrotation

16 Vi är här för er! Bistånd vid seminarier och mässor Bistånd vid seminarier och mässor Stöd & hjälp vid kunddemo´s Stöd & hjälp vid kunddemo´s Bistånd via tlf, e-post och web Bistånd via tlf, e-post och web Utskick till existerande kunder Utskick till existerande kunder Resurs mtp marknadsföring av MBS Resurs mtp marknadsföring av MBS Kostnadsfritt marknadsmaterial Kostnadsfritt marknadsmaterial Serviceapparat – det du behöver! Serviceapparat – det du behöver!

17 Always be closing!


Ladda ner ppt "Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?"

Liknande presentationer


Google-annonser