Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fakta om undersökningen
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Nässjö - Halmstad samt Halmstad - Nässjö. Antal mätta turer på sträckan: 8 st. Antal utdelade enkäter: 298 st Antal insamlade enkäter: 250 st Svarsfrekvens: 83,9% Bortfall: 16,1% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 77 år 2010, vilket motsvarar betyget mycket bra, men är något lägre än förra året då index var 80. Samtliga delområden i undersökningen får höga till mycket höga betyg av resenärerna. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna tåglinje. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Resenärerna är nöjda med informationens tydlighet, både på stationen och ombord på tåget. Att stiga ombord på tåget upplevs som mycket enkelt, vilket även äldre resenärer anser. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje. Personalen ombord på tåget anses vara mycket serviceinriktad, äldre resenärer är mer nöjda än yngre resenärer. Städningen ombord på tåget anses vara mycket bra. Hur bekväma sittplatserna är, samt om temperaturen ombord på tåget är behaglig får lägre betyg i årets undersökning än vid tidigare undersökningar, men ligger fortfarande på mycket höga nivåer. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålet från resenärerna fler avgångar (33%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 6 Jag ä r n ö jd med tidh å llningen p å den h ä r resan. Det ä r bekv ä ma sittplatser ombord. Det ä r behaglig temperatur ombord. Det ä r v ä lst ä dat ombord. Personalen ombord ä r serviceinriktad. Det finns tydlig information p å stationen f ö r att jag ska f å den information jag beh ö ver om min resa. Informationen fr å n personalen ombord ä r tydlig. Informationen p å skyltningen ombord ä r tydlig. Det k ä nns tryggt och s ä kert att resa med detta fordon. Det ä r enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 7 Vilka f ö rv ä ntningar hade du p å denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den h ä r resan. Det var enkelt att h ä mta ut biljetter till den h ä r resan. Biljetterna till denna resa ä r prisv ä rda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten p å maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket ä r ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt ä r det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 23 ”Kunde finnas fler alternativa avgångar.” ”Lägre priser.” ”Servering, sälja dricka, godis etc.” ”Bekvämare sittplatser.” ”Utrymme för bagage är något litet, då man har mer väskor med sig, lite trångt för väskor på hylla.” ”Bättre tidhållning.” ”Internetuppkoppling på tåget.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 27

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 35

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Merresor tåg Nässjö - Halmstad 36