Intern/extern kommunikation

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Advertisements

Samarbejde mellem plejefamilier og kommune
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Hur går det till att rapportera in betyg idag?
Åsa Lindqvist Miljösamordnare, GF Varuflöde
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
Struktur för självförbättrande system
En reviderad läroplan för förskolan
LEIF HAMNÄS MLH Robert Bosch AB MLH Logistics AB Kuehne & Nagel AB
LEIF HAMNÄS 25 år i branschen
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Ny målstyrningsmodell för Värnamo kommun!
Process utbildning Lager & Terminal Kärnprocesser Lager
Processorienterat förbättringsarbete
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
U t v e c k l i n g s c e n t r u m Chefsdagen 5/
Balansen Balanserad resultatredovisning med balanserat styrkort.
Reglemente för God hushållning och intern kontroll
Mål- och resultatstyrning
Miljödiplomsutbildning (nystart)
Framtidens specialistläkare
Tillsammans för världens säkraste vård
Systematiskt kvalitetsarbete i våra kommuner
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Hur väl verksamheten uppfyller nationella mål
UFAB i Uddevalla och Shanghai
LEIF HAMNÄS MLH Robert Bosch AB MLH Logistics AB Kuehne & Nagel AB
Balanced Scorecard Processen steg för steg
PROJEKT Vad är projekt? Vad är inte projekt?. PROJEKTETS DIMENSIONER OCH SÄRDRAG Projekt som arbetsform Projektets dimensionerProjektets särdrag ProjektresultatMål.
Förbättringsområden- VPL Avskild, bokningsbar plats Närvaro - Innehåll Förberedd och delaktig Esther Ett samordnat möte(VPL) som inför Esthers utskrivning.
Intern/extern kommunikation
BLACK & WHITE.
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Beställning av tjänster
Offensiv kvalitetsutveckling
Förbättringskunskap Ingrid Ainalem.
AGENDA MLH Dag 2 3 Bemanning - Egen personal - Bemanningsföretag - Optimering - Bemanningsföretag - Optimering - Grupparbete 3 4 Juridik - Förfrågan -
Hur går det till att rapportera in betyg idag? Varje lärare fyller i ett Excel- dokument där varje delmoment i kursen fylls i. När betyget är satt skickas.
Serviceförvaltningens styrkort 2012 – 2015 Fastställt av regionstyrelsen Serviceförvaltningen Affärsidé Som en del av Region Gotland utvecklar.
LEIF HAMNÄS Robert Bosch AB MLH Logistics AB Kuehne & Nagel AB MLH AB Affärsteamet AB MLH.
LEIF HAMNÄS Robert Bosch AB MLH Logistics AB Kuehne & Nagel AB MLH AB MLH.
Samhälle Mål: ”Gotland erbjuder hög livskvalitet med social rättvisa, inomregional balans och en hållbar tillväxt som gör att människor vill bo och verka.
Annika Davidsson Avdelningen för Redovisning och Intern revision 1 Intern styrning och kontroll i den svenska statsförvaltningen Annika Davidsson.
Intern styrning och kontroll Förordning (2007:603) om intern styrning och kontroll Med intern styrning och kontroll avses den process som syftar till att.
Introduktion till The Rational IT Model
Kommunikationsprocesser
Robert Bosch AB MLH Logistics AB Kuehne & Nagel AB MLH AB
Robert Bosch AB MLH Logistics AB Kuehne & Nagel AB MLH AB
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Presentation av ledningssystemet
MÄTNING ÅTERKOPPLING PROJEKT AVSLUT ERFARENHETS-ÅTERFÖRING
Lektion Kvalitet och miljö HT 17- Bengt Sigvald
Kommunikationsprocesser
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Kommunikationsprocesser
Kommunikationsprocesser
Kommunikationsprocesser
Intern/extern kommunikation
Introduktion till processen för balanserad styrning
Processen för Balanserad Styrning
Kommunikationsprocesser
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Gnosjö kommuns styrmodell
Kommunikationsprocesser
Presentationens avskrift:

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Kursmål Att förstå samspelet mellan kund och lager/terminal Att få god kännedom om de olika organisatoriska delarna i en lager-/terminalverksamhet

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Förfrågan Behov Offert ..\..\KY\Utbildning Offert.doc ..\..\KY\Utbildning Avtal.doc Samarbete Partnerskap Avtal

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt ”Företagsledningens engagemang” 3.Arbeta ständigt med förbätt- ringar 4. Arbeta med processer Sätt kunden i centrum 5. Låt alla vara delaktiga 2. Basera beslut på fakta 6. Skapa helhetsbild

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Sätt kunden i centrum Kunden Behov Uppfyllelse

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Omvärlds- förändring Revision Basera beslut på fakta Intern upp- följning Kundmöte

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Omvärlds- förändringar Kund- kontakter Arbeta ständigt med förbättringar Interna analyser Utveckling ”redesign”

Process utbildning MLH Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Arbeta med processer Åk till Lager- plats Åk till Pack- station Lägg i avs.korg Kontroll av dokument Pall? Packa i kartong Registrera Avsluta N N J J Order Slut? Registrera Plocka Förbered plock Registrera Plasta Flytta till avsändning

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Delegera ansvar Förstå vilket värde som skapas Låt alla vara delaktiga Skapa för- ståelse för processerna Delge alla kritik

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Utbildning Skapa en helhets- bild Information

Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Följer upp Tar fram strategier Företagsledningens engagemang Sätter mål Skapar vision

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Grupparbete 1 - Diskutera följande frågor: hur sätter man kunden i centrum hur tar man reda på kundens behov hur mäter man hur väl kundens behov uppfylls hur får man alla delaktiga

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Grupparbete 1 - Exempel: hur sätter man kunden i centrum kundens behov får styra verksamheten alla känner till kundens behov alla får löpande information

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Grupparbete 1 - Exempel: hur tar man reda på kundens behov offertförfrågan löpande uppföljningsmöten enkäter

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Grupparbete 1 - Exempel: hur mäter man hur väl kundens behov uppfylls KPI löpande uppföljningsmöten enkäter

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Grupparbete 1 - Exempel: hur får man alla delaktiga kunskap om värdet man skapar kunskap om att man betyder något belöning

Intern/extern kommunikation Organisation MLH Intern/extern kommunikation Organisation Yttersta CRM ansvaret Platschef Samarbete Uppföljning Controller IT Arbetsledare Arbetsledare Arbetsledare Kundservice Ansvarar för processerna Operativ kontakt

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Platschef Kundkontakter Planering Vision Mål Strategi Uppföljning

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Controller Uppföljning Ekonomiska mål Omsättning Resultat Investeringar Personaltäthet

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt IT Kundkontakt Utveckling Underhåll Projektledning

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Kundservice Inleveranser Ankomstplanering Excel Kontroll av leveransdokument WMS Redovisning av mottagna bilar Excel

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Kundservice Utleveranser Orderplanering WMS Plockplanering PMS Bokning av utleveranser TMS Utleveransrapporter TMS

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Kundservice Tullager Dokumentation per tullid WMS/Excel Införtullning TDS Transitering TDS

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Kundservice Inventering Redovisning WMS Dokumentation Excel Analys WMS

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Arbetsledare – processer Skapa förståelse Förbättringsarbete Produktivitet

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Arbetsledare – Extern KPI Kvalitet Inleveranser i rätt tid Utleveranser rätt innehåll rätt dokument Inventarium avvikelser

Intern/extern kommunikation MLH Intern/extern kommunikation Kundservice/kundrelationer/ett kundorienterat synsätt Grupparbete 2 - Diskutera och sätt mått på följande KPI: inleveranser i rätt tid utleveranser i rätt tid rätt innehåll rätt dokument inventarium avvikelser