Att marknadsföra en region Båstad den 24-25 augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Framtida överenskommelse om långsiktigt, hållbara strukturer som stödjer en evidensbaserad praktik inom socialtjänst och därtill hörande hälso- och sjukvård.
Advertisements

Balanserad styrning och uppföljning i Region Skåne
Tillväxt genom internationellt arbete
Socialstyrelsens tillsyn
ESS MAX IV i regionen - TITA •Syftet är att stärka Tillväxten, Innovationsstrukturen, Tillgängligheten och Attraktiviteten i regionen som ett led i etableringen.
Förnyelsearbetet startade 2008 med stora utmaningar för Region Skåne
EU-plattformPer-Olof Persson Region Skånes EU-satsning Stärkt hemmaorganisation  Tydligare samordning / koordinering Enheten för interregionalt.
SAMVERKANSAMVERKAN NY SKOLA – NY LÄRARUTBILDNING SAMVERKAN.
: EU-workshop Region Skåne och EU Per-Olof Persson EU är viktigt EU-politiken påverkar vår verksamhet Möjlighet att växla upp egna utvecklingsmedel.
Affärsmodell för att fördubbla kollektivtrafikens marknadsandel
Sub-nationell politik Regionfrågan i Värmland
Norrbotten Hållbar regional utveckling. Förutsättningar, möjligheter och hinder –Stort (98249 km²) –Glesbefolkat (2,53 inv/ km², 21,9 inv/ km² i Sverige)
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Region Värmland.
Figur 3 Figur 3 Antal hushåll med ekonomiskt bistånd
Uthållig kommun – ett verktyg för att nå målen 22% av landets kommuner 100% av länets kommuner Kalmar nationellt pilotlän.
Pilotlän för grön utveckling Norrbotten Dalarna Skåne EID styrgrupp 8 oktober 2013.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Gränslös vård och omsorg Morgonrock, Norrbottens Läns Landsting, 18 april Jörgen.
ESS MAX IV i regionen - TITA Syftet är att stärka Tillväxten, Innovationsstrukturen, Tillgängligheten och Attraktiviteten i regionen som ett led i etableringen.
Cecilia Stiernstedt Anna-Klara Ehn Ericson
Inriktningsplanering för
Bakgrund Fem underlag o Kulturens utmaningar och tendenser 2011 o Kommunernas kulturstrategiska arbete 2013 o Kulturplaner i Västra Götaland
SKÅNES FÄRDPLAN FÖR BIOGAS
OECD Territorial Review of Sweden
Norrstyrelsens styrgrupp för infrastruktur 2009 BILD 1 Infrastruktur i Region Norrland – vision, mål och verksamhetsidé.
Regional utvecklingsstrategi för Skåne
Studieresa - BRO nov 2009 Representanter från Näringslivskontor REKO-Lärcentra Destinationsgruppen Länsstyrelsen Regionaltresurscentra ALMI ALMI/IFS.
Västervik Företagandet i Västervik skall vara Enkelt-Roligt-Lönsamt Roger Psajd 2010.
Europas mest innovativa region 2020
Regional utvecklingsstrategi – RUS – antogs 2010 Mobilisering och kraftsamling Regionala prioriteringar En riktningsgivare med vision, mål och strategier.
Vård- och Omsorgscollege (VO-College)
D e t r e g i o n a l a u t v e c k l i n g s a n s v a r e t VÄGVALEN ! ”Makten över framtiden” C 01 I Okt 2002.
© Jan E Persson Ulrika Westrup ek dr Jan E Persson och ek dr Ulrika Westrup Institutionen för Service Management, Lunds universitet HSS2011: Interaktiv.
Genomförande Framtidens lärande Tre ledord: Tillgänglighet - Tillväxt - Konkurrenskraft Stärka e-lärandeutvecklingen i Skåne/Blekinge genom att bygga en.
DIVISION Landstingsdirektörens stab Landstingets uppdrag.
Xsqui Lakelands Hjelmsjö idrottsarena. Lakelands juni E4-an, 35 min från Hbg Örkelljunga.
Energieffektiviseringsstöd, Pilotlänsuppdrag, Färdplan 2050 och Klimatsamverkan Skåne.
Samarbete med Försäkringskassan
Stockholm – Jan Valeskog, Börje Vestlund Stockholms län – Christina Axelsson, Lasse Dahlberg Sörmland – Göran Forssberg, Jörgen Danielsson Uppsala – Agneta.
Malmö Börshus, 1 april 2008 Carl-Magnus Carlsson.
Länsstyrelsernas uppdrag
SKÅNE-BARNKARDIOLOG MÖTEN verksamhetsutveckling Rein Anari Barnhjärtteamet Helsingborg 2011.
Nationellt samarbete eHälsa HSU Generell titel 2 remisser från SKL Den första presenterades 14 mars. Regionstyrelsen beslutade 27 mars. Remissen.
Samverkan kring öppna data © KSL 2014 Text & form: gdz / mhe.
1. 2 Kommuner33 Invånare Yta km 2 Befolkningstäthet Skåne114 invånare per km 2 Sverige23 invånare per km 2 Skåne i siffror 2011.
1 Bättre liv i Skåne. 2 Skåne ─ en dynamisk gränsregion 2,3 miljoner 3,2 miljoner 1,2 miljoner 20 miljoner.
Arbetssätt. Etablera gemensamma former Inriktnings- och samordningsfunktion StödKontakt.
Projekt LÄRMODELLER II vt ht 2016
Sydsvensk regionbildning ideell förening -hälso- och sjukvård -kultur -kollektivtrafik -infrastrukturplanering -demokrati och internationalisering -hållbar.
Sveriges exportstrategi
Stockholmskonjunkturen Konjunkturläget 2015 kv2 September 2015 Photo: Henrik Trygg.
Framtidens vårdinformationsmiljö
D e t r e g i o n a l a u t v e c k l i n g s a n s v a r e t VÄGVALEN ! ”Makten över framtiden” C 01 I Okt 2002.
ESS MAX IV i regionen - TITA Syftet är att stärka Tillväxten, Innovationsstrukturen, Tillgängligheten och Attraktiviteten i regionen som ett led i etableringen.
Konjunkturen i Stockholms län Konjunkturläget kv Juni 2016.
Regionsamverkan Sydsverige 2,5 miljoner invånare 26% av Sveriges befolkning.
Utmaningar och möjligheter för framtidens sjukhus Marie Rodling Wahlström Augusti 2016.
MINNA ett utvecklings- och forskningsprogram om närnaturens biologiska och sociala värden initierat och koordinerat av Centrum för Biologisk mångfald,
Dagordning 27/ Inledning 2.Orientering om Regionsamverkan Sydsverige 3.Trafikverkets arbete inför planeringsperioden Diskussion om.
Konjunkturen i Stockholms län kv December 2016
Konjunkturen i Stockholms län kv Mars 2017
REGional Utvecklingsstrategi
Stöd till riktade insatser inom området psykisk hälsa 2016
I Västmanland löser vi globala utmaningar Affärsplan Västmanland
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
En stärkt Skånebana binder samman Skåne
Vad innebär regionbildningen?
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Strategi för hälsa ”Strategi för hälsa innebär att Sveriges viktiga välfärdsverksamheter; skola, socialtjänst, vård- och omsorg, hälso- och sjukvård ska.
Presentationens avskrift:

Att marknadsföra en region Båstad den augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef

2 Vad är det vi ska marknadsföra? Begreppsförvirring!! Region Skåne = Malmöhus Läns landsting + Kristianstad läns landsting + Länsstyrelsens tidigare ansvar för näringslivsfrågor, kulturfrågor, infrastruktur mm Landskapet Skåne

3 Rätt svar = Varumärket Skåne ”Det bästa av två världar” Genuint Nära Mångsidigt Nyskapande

4

5

6 Business Region Skåne – moderbolag Utveckla och stärka varumärket Skåne Driva koncernövergripande projekt; Expo 2010, Öresundsregionen 10 år mm Initiera nya projekt Koordinera och stödja dotterbolagen Målsättning: ökad ekonomisk tillväxt i Skåne = bättre liv i Skåne

7 Dotterbolagen Invest in Skåne – fler investeringar till och mer export från Skåne Tourism in Skåne – fler turister till Skåne Event in Skåne – fler stora evenemang till Skåne Film i Skåne – fler filmprojekt till Skåne

8 Samordning Gemensam kommunikationsstab Gemensam administrativ stab Gemensamma lokaler Gemensamma ledningsgruppsmöten Gemensamma projekt

9 Utmaningar Samordna konkurrerande kommuner Öresundssamarbetet Konkurrerande varumärken: Skåne, Öresundsregionen, Österlen, Malmö, Sydsverige… Okända i ett globalt perspektiv