Webbenkäter År 2009 och 2010. Om webbenkäterna  Började användas 2007 Postop 8v och 1år nov 2007 Hälsodeklaration mars 2008  25 av 44 kliniker använde.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
easyresearch. se/s. asp Varför?
Advertisements

Anne Frank Historia.
Ja så är det snart jul igen. Denna julen får jag fira med en nykomling i familjen. Jag blev den 5 november Farmor till en liten pojke. Han, Nilo har fått.
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
 METODIK  Hur gör man en brukarstyrd enkätundersökning?  Hur går man sedan tillväga?  Peer-to-peer som insamlinsmetod  Problem, svårigheter och begränsningar.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
HAKIR (handkirurgiskt kvalitetsregister) Ett samarbete mellan Södersjukhuset AB Linköpings Universitetssjukhus Skånes universitetssjukhus i Malmö Uppsala.
Patientenkät sommaren -13
Jörgen Ohlsson Softronic AB.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Lönar det sig med utbildning?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Inventering av personer med psykiska funktionshinder i Halland
Bidrar en integrerad vårdmodell till personcentrerad vård ? sjuksköterskors erfarenheter från en onkologisk klinik Anki Delin Eriksson.
Heter det ”BLI” eller ”vara”?
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
Fredag 13 juli 2007 Jag önskar att få ut mera av livet Jag har tagit ett beslut !
Ödehuset Det var en gång en flicka som hette Lisa. Hon
Migrationsverket - Asyl, besök, bosättning, medborgarskap medarbetare
Intervju inför ViV-projektet.
Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Veronica Maggio Veronica Maggio.
Platsteamsresultat Team Marita/Skene dialysen 2008.
Dagens lektion: Fångarnas dilemma + Utilitarism
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Nationella kvalitetsregistret inom gynekologisk kirurgi
Ett ödesdigert misstag…
BHV studie om prevention av lägesbetingad skallasymmetri
Vård i rimlig tid Region Skåne Lund
Enkätstudie besvarad av nyanställda tandläkare inom NLL samt sommararbetande studenter 2011 Åsa Engström Lindh & Malin Westin Fredriksson.
Palliativt vårdinnehåll i livets slutskede
EFTER ATT HA LÄST ERA ARBETEN Orsak, lösning, analys.
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Välkommen till Ledardagen!
Allmän kursutvärdering Introduktionskurs HT 2007 Introduktionskurs VT 2008 Funktionell cellbiologi HT 2007 Funktionell histologi VT 2008 Fysiologi.
Växjö 1 Gustav, Petra, Christer, Pernilla, Elisabeth
Niklas Olsson Sps3d. Mina intressen Som ni säkert redan har sätt så brinner jag för golfen, därför tillbringar jag en hel del av min vakna tid på eller.
Mobillån i Sverige Myter och verklighet. Snap shot Grundades 20 mars anställda varav 7 timanställda Affärsidé: Att ge svenska folket möjlighet.
Klicka här för att ändra format Klicka här för att ändra format på bakgrundstexten – Nivå två Nivå tre – Nivå fyra » Nivå fem 1 Frågor för god vård i samband.
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Uppföljning av det lokala BUS- arbetet 2014 Den lokala strukturen för samverkan kring barn i behov av särskilt stöd Länets gemensamma SIP, Samordnad individuell.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Medlemsvård. Verksamheten i fokus  Våga ifrågasätta nuläget  Lyft på ostkupan!  Högt i tak i diskussionerna  Tänk nytt och agera  Idrottskultur.
APO ett enkelt sätt att mäta. Läkare: Audit om: Dato:
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Betydelsen av processorientering - Hur kan vi tillsammans med patienten utveckla vårt sätt att tänka och agera! Linköping 18 maj 2010 Regionala gruppen.
Arbetsförmedlingens insatser för dem som deltagit i programmet arbetslivsintroduktion Siri Persson Avdelningen Rehabilitering till arbete, Strategienheten.
Ingrid Lindberg, Elin Carlson och Stefan Frisk Medicinkliniken Eksjö
Undra när pappa kommer????. Jag blir så arg!!! För va då????? Äntligen kommer han!!!!
Inventering av personer med psykiska funktionshinder i Halland 2015 Bakgrund Kommunerna ska enligt 5 kap. 8§ socialtjänstlagen göra sig väl förtrogen med.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING Spridning och användande Liv & hälsa ung Enkätundersökning rektorer och gymnasiechefer 2010 Svarsfrekvens 71%.
Hälsoteket ska förbättra hälsa och välbefinnande hos de boende i Angered genom att: skapa möjligheter för människor att ta ett större eget ansvar.
Inledning Hjälp det brinner - vad gör vi? Neurologiska kliniken, Lund Avdelning 27.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Grattis faster! ...jag hörde att du fyller år idag. Det tänkte jag man kunde fira genom att bland annat visa lite hur jag har det  Pappa pratade om någon.
Yoghurtförpackning!.
SEPARERA, REPARERA eller FÖREBYGGA?. MORA-PROJEKTET föräldrastödsprojekt universell prevention samarbete landsting - kommun evidensbaserad metod – PREP.
En säker e-tjänst till vården
Välkommen till Strands BK´s upptaktsträff :30 Startar vi med en process 10:45Grunder i spärrspel 12:00 SISU bjuder på lunch på Hot Chili 13:00Första.
Översikt av väsentliga frågor -samråd 2008 Du har nu möjlighet att 1 februari till 1 augusti ge oss din åsikt om rapporten och om vilka frågor du tycker.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
HEJ! Nu ska jag visa en presentation som jag har gjort. Hoppas du gillar den :)
Sammanställning av föräldraenkät Barnavdelningen för neurologi, 95B
Presentationens avskrift:

Webbenkäter År 2009 och 2010

Om webbenkäterna  Började användas 2007 Postop 8v och 1år nov 2007 Hälsodeklaration mars 2008  25 av 44 kliniker använde webbenkäter 2010  3 ej gynkliniker inom VLL använder hälsodeklarationen (ortoped, kirurg, urolog)  Vid driftstarten sattes målet att >30 % av enkäterna skulle bevaras via webb

Hur svarar patienterna?  Webbenkäten ut via e-post  webbsvar  Ut via papper  få webbsvar

E-postadress finns för utskickad enkät

Åldersfördeling och e-postadress

Webbesvarade enkäter Vårt målvärde >30%!

Webbsvar per operationstyp

Vad tycker patienterna om webbenkäten?  20 % tycker enkäten kunde frågat om mer  10% tycker enkäten för omfattande  60-70% lagom I samband med att patienterna besvarar webbenkäten får de även möjlighet att besvara ett antal frågor om vad de tycker om att besvara en enkät via webb.

Patientkommentarer Tumörop planerad  Jag har inte någon sjukvårdsutbildning och har därmed inte någon kunskap om vad ni behöver veta, eller om enkäten kan utformas annorlunda. Jag hoppas mina svar gett en någorlunda god bild av mina behov av operationen.  Skönt att ni sätter patienten i fokus, även om det är jobbigt att fylla i enkäten för att jag påminns om vad som komma skall så är det en bra förberedelse både för mig som patient och för er på sjukhuset

Patientkommentarer forts  För mig kändes det jobbigt både att ta del av all information och att besvara frågorna. Är nog för gammal och trött för att hålla på med sådant här. Orkar nu inte med de här sista frågorna. (ålder 82 år – Enda patienten som uttrycker för många frågor)  Enkel att fylla i, går nog inte att förbättra på det sättet  Den kändes väl bearbetad.

Patientkommentarer forts  Jag fyllde i en liknande enkät före operationen i februari men det kändes lite bortkastat eftersom det visade sig när jag kom till kliniken att personalen inte hade tagit del av den  Många patienter > 20% vill kunna skriva egna kommentarer vid nästan varje fråga.

Tack för att du lyssnat!  Mera kommer i återrapporten om formulär och enkäter  Frågor?