Välkommen till Information om Hinfo 2006. Hinfo är en nationell databas för information om hjälpmedel Vad är Hinfo? Information om Hinfo 2006.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Leverantör.
Advertisements

BAS-M Hur du på ett enkelt sätt administrerar din båtklubbs register.
1 Aktuella SBUF-projekt Betongfeber 2009 Ruben Aronsson © Copyright, SBUF 18 november 2009.
ATIVA-Mätdon ATIVA-Mätdon är ett Windows®baserat registerkortsystem för lagring, underhåll och kalibrering. Det hanterar verksamhetens alla mätdon, instrument.
IFD Library Group - Sweden Agenda 1.Introduktion och resumé av förberedande arbeten (Väino Tarandi) 2.Genomgång av behov av gemensamma begrepp och principiell.
Databaser & databasdesign
Gymnasiearbetet Tekniker och resurser för informationssökning
Det lönar sig!.
Inventering av personer med psykiska funktionshinder i Halland
Access med Sebastian och Robert
December 2012 Förskrivnings- processen. 2 Bedöma behov av insatser Bedömning av hjälpmedelsbehov är en del av en habiliterings-, rehabiliterings- och.
Prismodell och samverkansavtal
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Varför grammatik? Vad är ordklasser?
Rapportskrivning – rep.
Att bygga en fungerande webbplats
Konferens och evenemang
Hjälpmedels-försörjning
Information kring Tema Hjälpmedel på 1177.se
Marknadsföring & Internet
Reklamationer ur leverantörs perspektiv
Information från Hjälpmedelscentralen
Möjligheter till arbete med hjälp av kognitivt stöd ?
Nyttobeskrivning för pågående gemensamma IT-insatser i VG
Samarbetsrådet för hjälpmedel i Västra Götaland.
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
SKYDDAD IDENTITET Hur gör vi på HMC Ingen information om personens namn eller adressuppgifter får föras över till vårt hjälpmedelssystem SESAM även om.
Kammarkollegiets upphandlingsstöd Birgitta Nelson ,
Regionala tillägg i medicinska texter
Mall för material till idébanken KUNDNYTTA LÖSNINGINGÅR I LÖSNINGINSTRUKTIONINSPIRATION FÖRSÄLJNINGSARGUMENT Ange vilken kundnytta och vilka USP:ar som.
Vad är Hinfo Hinfo är en nationell databas för information om hjälpmedel Innehåller alla typer av hjälpmedel som kan klassificeras inom iso 9999 ex hjälpmedel.
Källor! Hur gör man egentligen?
1. Uppgiften presenteras
Projektplanen Vård och stödsamordningsprojektet. Avgränsningar Vård och stödsamordningsprojektet avgränsas inte av några diagnostiska kriterier utan kan.
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
Hörselnedsättning, hörapparater och tekniska hörhjälpmedel.
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
Introduktion till UB Programmet för turism, gastronomi och hospitalitymanagement, distans HT 2010 Magnus Olsson, Umeå UB Tel 786.
custice . fakta . presentation
Inventering av personer med psykiska funktionshinder i Halland 2015 Bakgrund Kommunerna ska enligt 5 kap. 8§ socialtjänstlagen göra sig väl förtrogen med.
Intressententmodellen.
Lag om valfrihetssystem – LOV Leena Ekberg. Lag om valfrihetssystem – LOV Syftet  Brukaren i fokus  Maktförskjutning från politiken till invånaren 
Övergång skola - och sen?. Ny nordisk definition dövblindhet Dövblindhet är ett särskilt funktionshinder. Dövblindhet är en kombination av funktionsnedsättningarna.
Vardagsrummet är stort, så här finns det plats för mycket saker.
Intern/extern kommunikation
Marknadsföring av turism
Klicka här för att logga in på ditt konto Fyll i dina kontouppgifter och tryck på logga in knappen. Är det inte din dator glöm inte att se till så ”Kom.
ska innehålla följande uppgifter
Introduktion till UB Turismprogrammet HT 2010 Magnus Olsson, Umeå UB Tel Tjänstesida:
Region Östergötland Manual För sökning av dokument.
Region Östergötland. 2 Söka styrande dokument Klicka på fliken ” Vårdportal” i den horisontella grå menyn på Lisas startsida.
REGIONSERVICE, FÖRSÖRJNING Att knyta ihop beställning av hjälpmedel med arbetsorder om montering / installation För att hjälpmedelscentralen ska kunna.
1177.se och Hitta och jämför vård Sammanställning av förändringar
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Hjälpmedels-försörjning
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel 2016
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel hösten 2016
Kommunikationsprocesser
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel hösten 2016
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel hösten 2016
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Presentationens avskrift:

Välkommen till Information om Hinfo 2006

Hinfo är en nationell databas för information om hjälpmedel Vad är Hinfo? Information om Hinfo 2006

Alla hjälpmedel ISO 9999 Hjälpmedel för personer med funktionshinder Syn, hörsel, inkontinens, rörelsehinder, begåvningshandikapp m fl Vilka hjälpmedel finns i Hinfo? Information om Hinfo 2006

Intressenter: Sjukvårdshuvudmännen Sjukvårdshuvudmännens leverantörer Hjälpmedelsinstitutet Vem driver Hinfo? Information om Hinfo 2006

124 leverantörer 20 Regioner / landsting > förskrivare 98 % Vilka är med? Information om Hinfo 2006

124 leverantörer 20 Regioner / landsting > förskrivare 98 % Vilka är med? OBS ”FÄRSKVARA” Information om Hinfo 2006

Kund 1 Kund 2Kund 3 Leverantörer Hur fungerar Hinfo? Information om Hinfo 2006

Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Uppgifter om leverantörer och kunder

Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Strukturerad information om alla artiklar

Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Länk till tillbehör och reservdelar

Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Korrekta jämförelser Fakta om artiklarna

Lätt tillgängliga definitioner Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006

Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Priser och avtal

Vad hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Bilder och dokument

Hur hittar du i Hinfo? Information om Hinfo 2006 Många olika sätt att söka

Använd egenskaperna i sortimentsarbetet ! Information om Hinfo 2006

ARTIKELNUMMERSÖKORD ARTIKELBENÄMNINGARTIKELTYPER ISOKODEGENSKAPER PRODUKTAVTAL Information om Hinfo 2006 Några viktiga begrepp

Alla artiklar måste ha ett artikelnummer Artikelnumret skall vara ”leverantörsunikt” Våra lokala artikelnummer måste ”stämma” med leverantörens Alla huvudhjälpmedel och tillbehör skall ha ett EAN- nummer Information om Hinfo 2006 Artikelnummer

Sökord (vad det är) Produktens namn Väsentliga särskiljande egenskaper eller utrustning Information om Hinfo 2006 Artikelbenämning

Beskrivande ord (vad det är) Produktens namn Väsentliga särskiljande egenskaper eller utrustning Information om Hinfo 2006 Artikelbenämning

Produkt är en grupp av artiklar som har många identiska egenskaper Produkt ”syskonskara” ”märkesnamn” ”passar till” Information om Hinfo 2006 Produktbenämning

Information om Hinfo 2006 Isokod SS-EN ISO 9999:2002 utgåva 3 Hjälpmedel för personer med funktionshinder – klassificering och terminologi Hjälpmedel för individuellt bruk Hjälpmedel som används av både vårdare och brukare

Information om Hinfo 2006 Isokod Alla artiklar skall klassas i den isokod som motsvarar artikelns typ och syfte Om en artikel kan användas på flera sätt kan den i Hinfo kopplas till flera ISO-koder. Fabrikatsbundna tillbehör skall alltid kodas som sin huvudartikel lcke fabrikatsbundna tillbehör, som måste användas i kombination med en huvudartikel för att fungera skall klassificeras som sin huvudartikel Artiklar (med artikeltyp T- tillbehör) som fungerar utan att kombineras med en huvudartikel skall klassificeras i egen isokod om sådan finnes

Sökord är ord som i klartext beskriver vilken typ av artikel som avses på ”vardagssvenska”. Sökordet är en gemensam nämnare för flera leverantörers artiklar som marknadsförs under olika benämningar (namn) vilket gör att artikeln blir ”sökbar” oavsett artikelns namn (benämning). Information om Hinfo 2006 Sökord

T Tillbehör är en artikel som påverkar och/eller förändrar huvudhjälpmedlet s egenskaper H Huvudhjälpmedel Ett komplett fullt fungerande hjälpmedel R Reservdel En artikel som ersätter en utsliten eller trasig del på ett huvudhjälpmede l eller tillbehör Information om Hinfo 2006 Artikeltyp 2 1 3

Tj Tjänst är en artikel som ”utföres” på ett huvudhjälpmedel eller tillbehör. Tjänst består i huvudsak av arbetstid. I Inställning Beskriver hur en huvudartikel eller ett tillbehör skall vara inställt och/eller monterat i samband med leverans eller ibruktagande. Information om Hinfo 2006 Artikeltyp

Information om Hinfo 2006 Artikeltyp

Information om Hinfo 2006 Egenskaper Egenskaper är olika fakta som beskriver artikelns användningsområde, funktion, utseende, storlek m fl.

Information om Hinfo 2006 Egenskaper Hitta en artikel till en brukare Kontrollera faktauppgifter I sortimentsarbetet I kravspecifikationerna