Bild i år 3 Bildframställning Framställning av berättande bilder, till exempel sagobilder.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Det första du bör göra är att rita horisonten
Heart to Change – att leda förändringsarbete
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor
En förskola att förundras i!
Fritt fall – ett fall i vakuum
Inkludering av barn med hörselnedsättning i förskolan.
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Intresset uppstod… (Barns inflytande)
Att utveckla barns förståelse med hjälp av återberättande
Tema boende hösten 2006 Stora arbetslaget Klicka med vänster musknapp för att byta bild © ptra06.
Grunder i PowerPoint 2000 Skapa en ny presentation Rita egna objekt
Vad är teknik?.
Processtödjare 16/
LGR – 2011 Centralt innehåll i årskurs 4-6
Det största sen VHS Det digitala klassrumet. Vad säger läroplanen? kan använda informationsteknik som ett verktyg för kunskapssökande och lärande.
Gabriella Johansson, Sambib, Lunds universitet
Contrast play play Kollektionen 2013 med recept. silver Blekning sedan lättfärg 20g 00+3g CA+5g 8.1/8A 1+2 med 2.1 % I torrt hår 10 min 1.0/ 1N 1+2 3%
Teknisk rapportskrivning
Det finns många bildspråk !
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Bedömningskriterier för åk 6
Tunneln Av: lovisa ♥. Val av plats  Jag valde vägen mellan gallerian och synsam. Först tänkte jag välja utanför bibblan men jag visste jag inte vad jag.
Kontraster.
Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation
En PowerPoint om PowerPoint
Karin Larsson GIS-centrum Lunds universitet
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor. Här följer nu några regler från oss karlar.
En klok bok Lärande i många dimensioner Åke Backman, illustratör.
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Instruktion för montering och användning av kodad bokstavsram för ögonpekning De fyra liggande A4-bilderna lamineras tillsammans i en stående lamineringsficka.
Lars Valentin 1 Formspråk eller hur man gör ett bildspel smakligt.
Köpmansgatan / lv 115 Förankring i läroplanen Utifrån det centrala innehållet för; Samhällskunskap -Individers och gruppers möjligheter att påverka.
Bildanalys Ett försök att tränga djupare än ytan Jakt efter budskap
Krister Björnsjö senITel Några övningar med Powerpoint.
- Introduktion till analys av historiska bilder Vad berättar en bild? Sid 1.
Spår av medeltiden.
1. Var förberedd och ha ett tydligt budskap!
GULDÅLDERN I FINLÄNDSK KONST
Propaganda.
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
LGR – 2011 Centralt innehåll i årskurs 4-6
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Litteratur i tiden! tal – påbörjas i England 1700-tal – påbörjas i England 1800-tal – sprids i västvärlden 1800-tal – sprids i västvärlden Sociala,
Kärnan i all kommunikation
Inledning och avslutning
Det är en exempel av framtidens datorer men före jag riktigt går in på det ska jag berätta om för i tidens datorer! Framtidens Datorer!
Varför?.
Hej där allihopa!!! Så har då ännu ett år gått och ännu en jul står för dörren. Inte mycket till julstämning med grå och brun mark.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Form och funktion Designprojekt TK år 7.
Varma och kalla färger What's Hot, What's Not.
Emelie Miller Handledare: Boo Johansson Svenska demensdagarna Karlstad maj 2015 Alzheimers sjukdom och konstnärlig förmåga.
Kameravinklar och perspektiv
Studiecirkel Egen Styrka
GJORD AV: Erik Hassléus
EN GUBBE av William Werner. Vi gjorde en gubbe i bilden. Först tog vi lite ståltråd och gjorde till en gubbe, sen lindade vi gubben med toapapper. Vi.
Istiden, Stenåldern, Bronsåldern och Järnåldern
Grafisk kommunikation
Lära för livet!.
LGR – 2011 Centralt innehåll i årskurs 4-6.
Rädda klassrummet.
Projekt: Sniglar En dag när vi var ute vid ”huset” behövde några barn kissa. Vi gick för att kissa bakom en buske, och under den upptäckte barnen att det.
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
På den här bilden, marken (vattnet) stannar där linjen är
Narration och dramaturgi
Två konstnär Rembrandt van Rijn och Jonas Åkesson
Bild – VT 2018 Klass 3B Björktjära Skola
Rädda klassrummet SLÖJD.
Presentationens avskrift:

Bild i år 3 Bildframställning Framställning av berättande bilder, till exempel sagobilder.

Teckning, måleri, modellering och konstruktion.

Teckning, måleri, modellering och konstruktion.

Teckning, måleri, modellering och konstruktion

Fotografering och överföring av bilder med hjälp av datorprogram.

Redskap för bildframställning Olika element som bygger upp en bild: färg, form, linje, yta samt för- och bakgrund.

Några verktyg för teckning, måleri, modellering, konstruktioner och fotografering och hur dessa benämns.

Bildanalys Informativa bilder, till exempel läroboksbilder och hur de är utformade och fungerar.

Historiska och samtida bilder och vad bilderna berättar, till exempel dokumentära bilder från hemorten och konstbilder. Gnosjö stationshus 1903Samma hus nu! Nu

Historiska och samtida bilder och vad bilderna berättar, till exempel dokumentära bilder från hemorten och konstbilder.