Tidsrapportering för personlig assistans i Skellefteå

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Procapita VoO Avgifter - Verkställa avgifter
Advertisements

– en översyn av aktivitetsersättningen
Myndighets-presentation
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Förutsättningar försäljning av sedelproduktion i Tumba Bruk
FAST FAST En IT-lösning som arbetar för ditt företag
Kapitaltäckningsrapporten Parallellrapportering
Ett tillval till Procapita VoO
Hälsoprofil Hälsoprofilen innehåller en överskådlig återkoppling till den anställda på: - blodprov - blodtryck - BMI - midjemått - konditionstest - levnadsvanor.
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Kompetensombudsträff
Ett arbete med att etablera
Relationen mellan begrepp i Socialstyrelsens termbank och NI:s begreppsmodell Ett fackspråkligt begrepp med dess definition motsvaras av flera atomära.
POLICY OCH RIKTLINJER Dokumentet Policy och riktlinjer för Gislaveds kommuns hantering av klagomål och synpunkter beskriver : Varför det är viktigt att.
Nyttobeskrivning för pågående gemensamma IT-insatser i VG
e-tjänst barnomsorg vinter/våren kommuner Processkarta
Rapport om förslag till öppen verksamhet för ungdomar med självskadebeteende
GIRAFF TEST Linda Törnström och Anders Rapp.
Handikappnycklar 2007 Redovisning Magnus Lindvall Varför jämföra inom handikappomsorgen? Passar kostymen? Går vi åt samma håll?
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
Per-Erik Wellstedt, Know IT
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
VÅRD- OCH OMSORGSFÖRVALTNINGEN Utvecklad biståndshandläggning Annika Johansson Caroline Svensson.
Kunskapsuppdatering Hösten 2014.
Rätt information till rätt person i rätt tid
Ersättningen för personlig assistans
Hantering av Synpunkter. Ta emot synpunkter Muntligt Skriftligt Webb Blanketten bör användas och skickas först till Katrineholms kommun.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
SUS 2014 SUS-genomgång Västerås SUS 2014 SUS ”Sektorsövergripande system för uppföljning av samverkan och finansiell samordning inom rehabiliteringsområdet”
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stimulansmedel för insatser inom vård och omsorg om äldre personer Leg.dietist Anna-Karin Sjöberg Vård och Omsorgsförvaltningen Tel ,
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
Assistanskommittén – bred översyn av personlig assistans för vissa personer med funktionshinder.
Landstingsfullmäktiges program för mål, uppföljning och insyn för verksamhet som utförs av privata vårdgivare Syfte med programmet är att lyfta frågorna.
Vad händer med resursfördelningsmodellen och administrativa stödet?
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
PERSONALINFORMATION OMLOKALISERING Dagens möte: Informera var vi står idag och planering framåt Trygghetsstiftelsen informerar om vad som gäller.
Nya föreskrifter och allmänna råd
Översyn av kundvalet inom hemtjänst, ledsagning och avlösning.
Lex Sarah Lex Sarah är en del i det lagstadgade systematiska kvalitetsarbetet. Gäller för verksamheter inom SoL och LSS. Syftet är att verksamheten ska.
Vision ”Skaraborgssamverkan ska initiera och stimulera ett frivilligt samarbete mellan kommunerna i Skaraborg i syfte att uppnå bättre ekonomi”
Uppföljningsbesök Uppföljningsbesöken Besöken har givit Delegationen för IT i skolan värdefull information om hur satsningen genomförs.
Regeringsuppdraget Länsstyrelsernas tillsyn: Granskning av handläggning och dokumentation Granskning av anmälningar Särskild tillsyn av alla HVB Tillsyn.
Inspirationsdag eHälsa
Tillsammans skapar vi jobb för fler!
1. Så här jobbar vi med energi- och klimatarbetet! Miljökvalitetsmål är utgångspunkten Energi- och klimatstrategin konkretiserar med - detaljerade mål.
Utbildning i SIP – Samordnad individuell plan
# 1 Projektredovisning Administration och hantering mars 2008 Pär Falkman.
April 2016 HSO Sjukersättning Frågor Assistansersättning Frågor Mina sidor Försäkringskassan informerar.
Kompetensförsörjning lärare och socialsekreterare ”Verktygslådan” AttraheraRekryteraIntroduceraEngageraVäxla.
ASI (Addiction Severity Index) Beslut på bättre grunder En systematisk intervjumetod för vuxna personer med missbruks- och beroendeproblematik.
Uppdrag från KF och KS Upphandling av verksamhetssystem Översyn avgifter inom vård och omsorg Serviceinsatser i tid ” Utredningarna behandlades.
Införande och erfarenheter av valfrihetssystem. Västerås – en del av Stockholm - Mälardalen regionen invånare (2008) – 6:e största kommunen Tre.
Regionala stödstrukturer för kunskapsutveckling kerstin wanhatalo – van rijn.
Rapport OM MISSFÖRHÅLLANDE ELLER RISK FÖR MISSFÖRHÅLLANDE ENLIGT LEX SARAH 14 kap.3 § SoL 24b § LSS Gäller hela socialtjänsten samt all verksamhet vid.
Molndal.se. Dagordning 8.30 – IBIC - Reflektionsövning - Fika – Genomgång av metodstöd, genomförandeplan & verksamhetssystem
Inför processkartläggning
PROCESS GENOMFÖRANDEPLAN
Bakgrund Ur höjda ambitioner för Linköping ”Servicehusen ska samordnas och få en sammanhållen verksamhet” Avvikelser och allvarliga patientsäkerhetsrisker.
Mail med länk.
INFORMATION OM LEX SARAH 2016
Välkomna
Regionalt utvecklingsarbete evidensbaserad praktik inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning. Sammanställning av intervjuer med.
Begäran om arbetsmiljöåtgärd LR´s begäran – maj 2012 Utbildningsförvaltningens svar - augusti 2012 LR vidare till AV – hösten 2012 AV´s beslut om föreläggande.
Nya tillstånd och tydligare krav i IVO:s tillsyn från 1 januari 2019
Regionalt utvecklingsarbete EBP inom verksamhetsområdet stöd till individer med funktionsnedsättning
Frölunda Hockey Föräldragruppen
FRÖLUNDA UNGDOM
Syfte med avvikelse- och lex-hantering
Verksamhetsråd
Presentationens avskrift:

Tidsrapportering för personlig assistans i Skellefteå

Bakgrund Processinriktad översyn av assistansverksamheten genomförs hösten 1999 -verksamhetens omfattning -ledningssituationen Utredning hösten 2001 -underlätta den adm. hanteringen -säkerställa FK-pengar Möjliga IT-stöd undersöks hösten 2001 -kort (SMITH) -handdatorer Projekt med ”eget” IT-stöd startas hösten 2003 Upphandling av IT-system dec 2004/jan 2005

IntraPhone Verkställda insatser förs över från Procapita till IntraPhone var 10 min. Insatsrapportering kan bara från brukare som finns med i IntraPhone, ingen verkställd insats = ingen rapportering Insatsen utförs, start och slut dokumenteras Chef kan via ett webbgränssnitt dagligen följa upp utförda insatser Utförda insatser förs åter till Procapita Chefer och LSS-handläggare kan följa upp beviljade/utförda insatser i Procapita Sammanställningar kan göras och FK-blanketter 3057 och 3059 kan skrivas ut

Framtiden Personliga assistenter kan via ett webbgränssnitt se sina utförda insatser Brukare och anhöriga/gode män kan via ett webbgränssnitt se brukarens pågående och tidigare erhållna insatser FK-blanketterna tas bort och FK tar själv ut den information de önskar ur IntraPhone

Vinster Mindre administration för alla inblandade Bättre uppföljning för chefer och LSS-handläggare Brukare, anhöriga/gode män får bättre insyn Säkerställd och förenklad redovisning mot FK Handikappomsorgen erhåller de pengar de har rätt till