Min Stockholmresa ..

Slides:

Advertisements
Liknande presentationer
NEW YORK En stor och känd stad som kallas The Big Apple. Har ca 10 miljoner invånare och är Usa:s största stat. Stadens yta = 1214 kvadrat kilometer och.

Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Resa till isfestivalen i Harbin januari 2012.
DET GÅTFULLA FOLKET Olle Adolphson – Beppe Wolgers
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Mio min strumpa av Josef och Elin. Det var en gång en kille som hette Mio. Han hade en pappa som hade ett slott. Hans lillebror var fångad av den mäktiga.
Bildspel om konstnären
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Explorer of Sweden December 2009 bildspel nr. 14 ”Pura Vida” December 2009 bildspel nr. 14 ”Pura Vida”
Om ett ögonblick kommer du att inträda i en magisk värld...
~ Den första mobiltelefonen ~
När Kina kom till Kalmar
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
Svenska som andraspråk
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Geografiska begrepp svåra ord
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Norrbotten Norrbottens landskapsvapen är ett renhuvud. Dom har tagit renhuvudet från Västerbottens landskapsvapen.
Sverige.
Grekland bestod av flera små riken/stater
Öland Ölands landsvapen ska föreställa en kronhjort. Öland har kronhjorten som landsvapen för att man tog dit kronhjortar till den kungliga jakten.De hade.
Två år sen jag gjorde ett bildspel. Förra julen var jag i en process, då jag fick besked att jag inte skulle få ta över vandrarhemmet, vilket gjorde att.
Utflykt till Stadshuset och Gamla Stan
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Turismen växer fram kapitel 2
Fredag 13 juli 2007 Jag önskar att få ut mera av livet Jag har tagit ett beslut !
Jag heter Carl X Gustav. Jag är kung i Sverige
Kundundersökning mars 2010
Kropp och kläder En resa i tiden.
Min motorcykel säsong 2011.
Halloj igen! Här kommer lite försenade bilder från ett kort stopp på Dominica, ett lite längre på Iles des Saintes och ännu ett kort på Guadeloupe.
Trollet Handlar om ett troll.. Det var en julafton som Maja fick ett litet låtsas troll, den blev hon glad för. Trollet som hon fick såg ut så här: Mörkt.
Fotoalbum med bilder från vårt lägenhet i Park Avenue, Peking 2011/2012.
Luncha & lär! Indirekt tal ii.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
LONDON Tisdag 18 september var det äntligen dags!.
VÄLKOMNA TILL HALMSTAD! Nu ska vi berätta om när vi var i Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Den börjar i Oslo ! Vi åkte till Stavanger där hade vi jätte-kul. Vi badade i de is-kalla havet sen gick vi ut och åt god mat. Sen tog vi flyget till.
Jag ska åka till Göteborg i två dagar, den 9/6 - 10/6.
20 – 21 JUNI.
Liseberg (Göteborg) Av: Emilia Wessel. Liseberg! Göteborg, även kallat lilla London eller Sveriges framsida, äger Nordens största nöjespark! Göteborg,
Flickors psykiska ohälsa
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Tryck på F5 för att börja. ”Klicka” sedan för att fortsätta.
Jag heter Sussi.
Ibis Styles Stockholm Järva Stockholm, Sverige Check-in 25 apr 2013 To Check-out 28 apr 2013 Sö Nätter: 3 Typ av rum 1 enkelrum Gratis wireless internet.
Växjö - Stockholm Jag ska åka till Stockholm i två dagar. Datum: 3 Juni – 5 Juni.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Den magiska dörren.
Fakta om Sverige Sveriges största landskap är Lappland. Det minsta landskapet är Öland. Det landskapet som har mest befolkning är Uppland och det landskapet.
DEN MAGISKA DÖRREN.
Värderingsövning/ fyra hörn
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Där hittar man all info som man behöver till resan.
Tåget lämnar Växjö den 25 juni kl och är framme i Göteborg kl Tåget lämnar Göteborg den 27 juni kl och är framme i Växjö kl
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Stockholm juli Tåget åker från Växjö kl och är framme kl Hem igen går det kl och är framme Det kostar 364 kr tur och retur.
Våren aprilLännasprinten, Rånässtafetten 15 aprilNatt-SM, Gotland aprilSprint-SM, Gotland aprilKlubbresa Södermanland aprilElitserie/J-cup,
Turistmål Norden Jag ska åka till Göteborg i två dagar. Det blir den 9/6 till den 10/6. Jag ska gå på Liseberg & Universuem!
Spritmuseum Tartu 2013 Ilja Nukka Alar Viidalepp.
Textilarbete Alice Höök.
Fotoalbum Shanghai, 1-3 januari Då Per var ledig ett par dagar efter nyår, passade vi på att åka det nya snabbtåget till Shanghai. Tåget gick från.
Det var en gång… Så börjar många sagor. Många sagor är mycket gamla Många har berättat den. Många har hört den. Många berättar den för sina barn. Så lever.
Min resa till Thailand maj 2010 berättar Inna Siviakova.
Romarrikets uppgång.
Stockholm.
Hilton Stockholm slussen
Årets resa går till Nice 4-7 oktober
Presentationens avskrift:

Min Stockholmresa .

Tre nätter i Stockholm HOTELL OCH TÅG SEVÄRDHETERNA Resa tur och retur Jag åkte 25/4-13 – 28/4-13 Tåg (sj) 166:- tåget går 15.17 retur 340:- 08.21 Hotellet Scandic Anglais 651 kr (3 nätter) SEVÄRDHETERNA Gamla stan Kungliga slottet Fotografiska (fri entré) Moderna museet

Hotellet jag besökt i Stockholm . Hotellet jag besökt i Stockholm Mitt hotell Scandic Anglais! Mitt hotell ligger i centrala Stockholm. Det var en mycket bekväm hotell där det fanns trådlöst internet och bar & restaurang och mycket mer! Hotellet kostade 651 kr och jag var verkligen nöjd med priset för tre nätter!

Skywiew Jag har åkt till skywiew, som varit i globen utanför menar jag då. Skywiew är jätte kul att åka och det var en jätte fin utsikt från Stockholm. Skywiew kostade 100kr dock för barn då! Du åker från toppen då 130 m ifrån. Du åker över havet och det är riktigt häftigt! Det tog 20 min för att åka hela rundan.

Fotografiska Jag har även åkt till fotografiska där det kostade fri entré. Så det kostade inget. Det fanns fantastiska bilder där, man såg kanske barn som inte fanns men det var massor med bilder i en flicka eller pojke. Dem var helt magiska. Fotografiska började vid år 1906 – 1910. Jan och Per Broman är ägaren till fotografiska och är till och med bröder. Fotografiska öppnade för ca 70 år sedan.

Gamla stan Gamla stan är jätte fint! Massor med gamla saker att se det var jätte kul! Gamla stan är Stockholms största stadsdel. Stortorget var centrum i den medeltida Stockholm. Staden började växa vid 1200-talet eller rättare sagt grundades. År 2006 hade gamla stan ca 3000 invånare. Gamla stan tillhör Södermalmsstadsdelsområde. Många byggnaderna är från ca 1600-1700 –talet. Gamla stan är Stockholms charmigaste stadsdel. Den smalaste gränden är Mårten Trotzigs gränd. Den är från 1500-talet. Det finns även en staty som är väldigt känd som heter Sankt Göran och draken. Riksdagshuset ligger också i Gamla stan.