BK Alpine Solutions skräddarsyr och projektleder rese- och mötesarrangemang för företag och intresseföreningar i perfekt samklang med kundens syfte. “Vi frigör magin i det personliga mötet”
Vårt framgångskoncept Flexibilitet & service Noggrant & proffsigt Kvalitativt kontaktnät Erfarenhet & Kompetens Rappt & effektivt Kostnadseffektivt Påhittiga & finurliga Pålitliga Välbalanserat Våra projektkoordinatorer DLX (Det Lilla X-tra)
Våra USP:ar Projektkoordinatorer SIT (Site Inspection Trip) Personlig produktpresentation VIP-treatment Profilmaterial & branding Teasers Projektwebb Short breaks/stays Guideinitiativ Resegaranti
Våra produkter & tjänster? Ledningsgruppsmöten Jubileumsresor Mässresor Incentives Intern- och säljkonferenser Kund- och leverantörsevent Gruppresor Kick-offs Events Studieresor Kursresor
Ändamålsenliga konferensrum... De flesta av våra konferensutrymmen har högt till tak, åtnjuter fullt dagsljus och erbjuder effektiv luftkonditionering...
Ändamålsenliga happenings, events, föreläsare & aktiviteter... Livebandet Festingarna och affärsinvecklingskonsulten Galenkonsulten är bara två exempel på vad som skulle kunna förgylla just ert event!
Destinationskriterier ORTERHOTELL Bra infrastrukturHög standard God geografisk placeringFina faciliteter Stort utbudBra service & flexibilitet Möjligheter för non-skiers Beprövade & välrenommerade Centralt, minimala avstånd = Quality time Accepterar short breaks/stays Säkerhet Leverantörerna har erfarenhet av MICE-grupper Kort transfer
Val av destination Kundens önskemål Mål & syfte med resan Transport- och logistikförutsättningar Tidsaspekt Budget Gruppens sammansättning ?
Case Optimera – Kundresa – VERBIER, 28/2-3/3 2012, 30 personer Connecta – Incentive – SAALBACH, 14-17/3 2012, 40 personer Säkra – Kundresa – ANDORRA, 7-12/3 2012, 20 personer Technogarden – Konferens – BAD GASTEIN, 10-13/1 2012, 35 personer Nösted Group – internkonferens – SIERRA NEVADA & GRANADA, 21-25/3 2012, 36 personer Tepek – Internkonferens – LES MENUIRES, 14-17/3 2012, 25 personer Symbio – Kick off – LES DIABLERETS, 18-21/3 2011, 50 personer Vavik & Tønnessen – Konferens – MADONNA DI CAMPIGLIO, 23-26/ Ferring – Ledningsmöte – SÄLEN, 12-15/1 2011, 12 personer Arthur D. Little – Kick-off – GARMISH PARTENKIRCHEN, 14-18/1 2010, 49 personer Proact – Incentive – BARCELONA & ANDORRA, 13-16/3 2010, 28 personer Connecta – Kvartalskonferens – ENGELBERG, 25-29/3 2010, 82 personer Endevo – Konferens – DAVOS, 23-16/1 2009, 75 personer
Referenser
”Boost your performance”