Av: Mikael, Arvid, Daniel, Pontus, Michael

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
1. Varför finns det pengar?
Advertisements

Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Individuellt Stöd i Vuxenlivet Arbetslinjen 2.0
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Aktier och aktiesparande
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Marknadsplan Sandström de Wit
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Internationell Ekonomi
Hur jobbar Sigtuna turistbyrå?
Få ut mer av ditt sparande
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
De nya affärsrelationerna
Samhällsekonomi It´s all about the money!
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Aktier och aktiesparande
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Välkomna! Föredrag av Musik av folket Skapad av Sara Eriksson.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Mallar svenska.
Fiberföreningar i samverkan
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
Triton Thomas Hofvenstam Riskkapital i träindustrin.
Har Ålandsbanken rätt strategi för att lyckas på svenska bankmarknaden? Janne.
BASIC CARE UNIT AB Vilbert Soleymanian, VD Undersköterska/Skötare -94 Jobbat inom Rättspsyk Anställd inom kommunens psykfunktion.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
HÄSTBESKATTNING Webbinarium
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
Ulf Tynelius.
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Utmanad till framgång Morgan Sandberg Kontaktadagen 2017.
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
(c) kompetensresurs ab
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
(Företagsnamn) SWOT-analys
Produktion, handel och transport
(Företagsnamn) Affärsplan
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
[Produktnamn] Marknadsplan
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

Av: Mikael, Arvid, Daniel, Pontus, Michael Stockeviks Bygg Av: Mikael, Arvid, Daniel, Pontus, Michael

Situationsanalys Omvärldsanalys Marknadsanalys Kundanalys Stockeviks Bygg påverkas knappt av politiska förändringar Marknadsanalys Delmarknader; kakel och målning Kundanalys 90 % sommargäster Konkurrentanalys 15 olika konkurrenter Internanalys Helhetslösningar ska eliminera problem

SWOT Styrkor Svagheter Möjligheter Hot Positiva faktorer   Positiva faktorer Negativa faktorer Interna faktorer Styrkor Stark kundkrets Kvalitativt arbete Stark huvudmarknad Finansiellt starka Starkt varumärke Svagheter Personalbrist i byggbranschen Kunskapsbrist om delmarknaderna kakel och målning Blir det personalbrist i kakel och målningsbranschen så kan det försena andra arbeten. Externa faktorer Möjligheter Helhetsverksamhet Större marknadsandelar Ouppfyllda kundbehov Tillväxtmöjligheter generellt Hot Konkurrenter agerar mer självständigt Varumärket skadas ifall kakel och målning misslyckas Utländska aktörer ökar kvaliteten och behåller det låga priset

Marknadsmål Sälja nya tjänster på en befintlig marknad Att de nya tjänsterna går runt ekonomiskt, på egen kraft

Hävstångsstrategin Exportabla tillgångar och kompetenser Varumärkesutvidgning Nya marknader

Marknadsföring Utvärdering hävstångsstrategin Är produktmarknaden attraktiv? Är kärnverksamheten lönsam? Kan kärnverksamheten överföras till den nya marknaden? Kan den nya verksamheten vara lönsam och marknadsledare? Är det upprepbart?

Varumärkesutvidgning

Annonsförbättringar Sökoptimering Design Gör en youtube film

Administrativa förbättringar Anställ en kontorist Utöka personalstyrkan Anställ lärlingar Ändra från enskild firma till aktiebolag

Tidsplan Statistik på hemsidan Statistik vid marknadsföring Har sub-varumärket genererat mer jobb? Uppfattad kvalitet med lärling

Svårigheter med för lite information Ytlig information Möjlig fel strategi Antaganden