Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson."— Presentationens avskrift:

1 Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson

2 Helstångsborr Vår kvalitét och leveranssäkerhet slår konkurrenternas. Viktigt för varumärket. Oförändrat pris. Bibehållen marknads- föringsstrategi.

3 Sänkhålskronor Marknadspotentialen beräknas öka kraftigt. Vår marknadsandel ökas med en procentenhet per år. Fåtal tillverkare. Kan användas till alla maskiner. Prisförändringen beräknas till en procent per år.

4 Sänkhålskronor - marknadsföringsstrategi Öka antalet säljare med en per år. Ökade säljarekostnader. Högre provision. Mer resurser till sales promotion.

5 Skarvutrustning Generellt lägre priser i USA. Kvalitét före pris. Dyra marknads- föringskostnader. Frigöra resurser. Prisförändringen beräknas till tre procent per år.

6 Skarvutrustning - marknadsföringsstrategi Minskade säljarekostnader. Konstant provision. Väletablerad utrustning medför minskade kostnader för sales promotion.

7 Rullborrkronor Aggressiv expansion. I större delen av världen använder man sig sedan decennier av tekniken. Kvalitétsmässigt bäst. Bra marknadspotential. Fåtal tillverkare. Kunderna prioriterar kvalitét. Ej prioriterat för AC. Prisförändringen beräknas till nio procent per år.

8 Rullborrkronor - marknadsföringsstrategi Fördubblat antal säljare per år. Större resurser till säljare. Kontinuerlig provisionsökning. Fördubblade resurser till sales promotion årligen.

9 Fördelar med egen försäljningsverksamhet. SAB står för kvalitét, leveranssäkerhet och teknisk assistans, viktigt i marknadsföringshänseende. Oavsett försäljningspris erhåller AC 28 procents bruttovinst. För att AC skall maximera sin vinst investerar de inte i marknadsföring. Marknaden är expansiv och relativt ny för vissa av våra produkter. Marknadsföring är av central betydelse för våra produkter. Nettovinsten anses tillräcklig för att stå emot eventuellt uppsagda AC-kontrakt i andra delar av världen.

10 Sammanfattning Helstångsborrar viktiga för varumärket. Sänkhålskronors marknadspotential beräknas öka. Aggressiv expansion av rullborrkronor. Kvalitét, leveranssäkerhet och teknisk assistans hör till verksamhetens grundpelare. Oavsett försäljningspris erhåller AC 28 procents bruttovinst.


Ladda ner ppt "Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson."

Liknande presentationer


Google-annonser