Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Advertisements

Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Kundundersökning mars 2010
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Kapitel 3 November 2008/Leif Carlsson Kontakter med vården Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och.
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej i bruk förrän VT13) Övrigt: Mätningen är.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Fakta om undersökningen
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Fakta om undersökningen
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2011 Chef/Medarbetare.
Regional handlingsplan ”Det goda livet för sjuka äldre” RESULTAT i VG+Skaraborg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Presentationens avskrift:

Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1

Innehåll Om undersökningens. 3 Respondenternas. 4 Indexs.12 Redovisning av enskilda indexfrågors. 14 Resultat av samtliga frågors. 23 Drivkraftsanalyss. 43 Synpunkters. 46 Sammanfattnings. 47 2

Om undersökningen Bakgrund: Greppa Näringen planerar att utföra medlemsundersökningar efter genomförda rådgivningsbesök med syfte att ta reda på hur nöjda medlemmarna är med besöken och om besöken leder till ett förändrat beteende. Innan undersökningen gjordes 10 st djupintervjuer för att säkerställa att frågeformuleringarna fungerade och att undersökningen var rätt upplagd. Frågorna fokuserar på det senaste rådgivningsbesöket. MIND Research har genomfört undersökningen Urval: MIND drog ett urval ur ett registerutdrag om 20 % av de som haft rådgivningsbesök det senaste kvartalet i respektive län. Urvalsstorlek 273 st. Antal svarande: 233 medlemmar. Svarsfrekvens 85%. Metod: telefonintervju. 3

Respondenterna Åldersfördelningen var relativt jämn, men något fler var i åldern år (33 %). Antalet rådgivningar varierar. 38 % har haft 1-3 besök medan 27 % har haft fler än 8 besök. De två vanligaste typerna av huvudsaklig produktion är Mjölk (35 %) och Växtodling (31 %). Ovanligast är Gris (2 %) Bland de svarande hade 47 % besök i november, 34 % i december och 19 % i januari. 64 % av de svarande har annan rådgivning utöver Greppa Näringen. Mest respondenter finns i länen Västra Götaland (21 %), Skåne (19 %), Halland (12 %) och Kalmar (10 %). Andelen i övriga län varierar mellan 1 och 7 %. De moduler som är vanligast förekommande är 1AA Startbesök (12 %), 10D Upprepad växtnäringsbalns (10 %) och 1B Uppföljningsbesök (9 %). Andelen i övriga moduler varierar mellan 1 och 7 %. 4

Ålder 5

Antal rådgivningar 6

Huvudsaklig produktion 7

Rådgivningsmånad 8

Annan rådgivning 9

Län 10

Rådgivningsmodul 11

Index För alla påståenden får respondenterna svara på en skala mellan 1–5, där: 1=lägst och 5=högst. För samtliga påståenden beräknas ett index mellan 0 och 100 där: Index 100 = högst (5) Index 0 = lägst (1) Formeln för att beräkna index = (medelvärde – 1) x (100/4) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning (vägvisare): 0 – 49 = Mycket lågt 50 – 59 = Lågt 60 – 69 = Godkänt 70 – 79 = Högt 80 – = Mycket högt 12

Index Nöjdhet: - Index 72 Hur nöjd är du med det senaste rådgivningsbesöket totalt sett? - Index 76 Om du föreställer dig ett rådgivningsbesök som är perfekt på alla sätt. Hur pass nära eller långt ifrån det idealet tycker du att ditt senaste rådgivningsbesök i Greppa Näringen ligger? – Index 67 Förändringsbenägenhet: - Index 61 I vilken grad inspirerade det senaste besöket dig till att göra något nytt eller att göra något på ett nytt sätt? – Index 58 Hur troligt är det att rådgivningsbesöket kommer att leda till att du gör (ytterligare) något nytt eller gör något på ett nytt sätt i din verksamhet i framtiden? – Index 64 Faktisk förändring: - Index 15 Har det senaste rådgivningsbesöket lett till att du har gjort något nytt eller gjort något på ett nytt sätt din verksamhet? – 30 % har svarat Ja och fått frågan nedan I vilken grad har din verksamhet ändrats/påverkats? – Index 52 13

Redovisning av enskilda indexfrågor 14

Medelvärde: 4,1 Nöjdhet senaste rådgivningsbesöket 15

Medelvärde: 3,7 Idealt besök 16

Medelvärde: 3,3 Inspiration 17

Medelvärde: 3,6 Framtida förändring 18

Faktisk förändring 19

Medelvärde: 3,1 Påverkan 20

Resultat för samtliga frågor 21

Medelvärde: 3,8 Total nöjdhet Greppa Näringen 22

Vad är du nöjd med? Vi fick mycket konkreta tips hur vi kan minska energivävarna. Bra optimering – fokus på energin! Verklighetsbaserat och ej bara teoretiskt. Rätt inriktning att man väljer de moduler som man kan ha och uppskattar att det är kostnadsfritt. Kompetensen! Bra rådgivning. Att man får svart på vitt i fråga om hur man ska göra. Kunskapen! 23

Medelvärde: 4,1 Nöjdhet senaste rådgivningsbesöket 24

Medelvärde: 4,7 Nöjdhet Medelvärde: 4,3 25

Medelvärde: 3,7 Idealt besök 26

Medelvärde: 3,3 Ny information 27

Medelvärde: 4,2 Anpassning på rådgivning 28

Medelvärde: 3,3 Inspiration 29

Förslag 30

Medelvärde: 4,0 Anpassning av förslag 31

Medelvärde: 3,8 Genomförbarhet 32

Faktisk förändring 33

Medelvärde: 3,1 Påverkan 34

Medelvärde: 3,6 Framtida förändring 35

Medelvärde: 3,2 Förväntningar 36

Medelvärde: 3,7 Motsvarade förväntningar 37

Fått rådgivningsbrev 38

Läst rådgivningsbrev 39

Medelvärde: 3,3 Nytta av rådgivningsbrev 40