Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar Kartläggning inför beslut om åtgärd Beslut om åtgärd Genomför åtgärd Upp- följning Frågor att besvara i varje steg av processen Vad och hur gör vi i detta steg? Vad säger riktlinjer/erfarenheter/evidens om vad som skulle behöva göras? Vad/hur behöver information ges till kund (patient/brukare/elev/klient/etc.)? Vilka förutsättningar behöver finnas på plats (kompetenser, samverkan, teknik, kapacitet, behov av flexibilitet)?
Förebyggande
Identifiering av förutsättningar
Kartläggning inför beslut om åtgärd
Beslut om åtgärd
Genomföra åtgärd
Uppföljning
Vad behöver vi följa upp för att få svar på processens kvalitet avseende: Erfarenheter (utifrån kund/elev/klient etc) Professionellt genomförande Funktionalitet Resurser