Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Idéer för ett bredare entreprenörskap
Advertisements

Vägen till det goda livet Kommunvis förberedelse inför skapandet av delregional genomförandeplan.
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Gemensamt fokus SamhälleAkademi Utbildning Företag Källa: Tage Dolk.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Nu formas Sveriges innovationsstrategi Statssekreterare Catharina Håkansson Boman SISP Innovationsriksdag Kalmar 10 maj 2011 Ny innovationsstrategi och.
~ Den första mobiltelefonen ~
Kapitel 13, Likviditet.
Dalarna - Pilotlän för Grön utveckling - Miljödriven utveckling EID:s styrgruppsmöte, 7 juni 2012 Marit Ragnarsson och Lennart Färje.
Mobility on Demand Miljövänlig, kostnadseffektiv och imagestärkande mobilitet.
LANDSBYGDSPROGRAMMET Bakgrund Landsbygdsprogrammet är ett verktyg för att nå målen för landsbygdspolitiken. Programmet innehåller satsningar.
Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter,
Välkommen. MyShoppingGenie Tjäna Pengar Online? Är du redo att på allvar börja.
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
De nordiska reglerings- myndigheternas arbete med att införa en gemensam nordisk slutmarknad Marielle Liikanen.
Kunskaper och förmågor FEK1
En introduktion till SEB Way
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Omvärldsanalys för Skellefteå 2013
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Kompetensutvecklingsprojektet Koh-I-Noor
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor Dokumentation på Gränsgångaren gransgangaren.wordpress.com.
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
EU;s sammanhållningspolitik Ny strategi Europa 2020 ersätter Lissabonstrategin Tillväxt o sysselsättningsstrategi Fokus på smart, hållbar och inkluderande.
Compare Karlstad Competence Area Karlstad
Kommissionens arbetsprogram 2011 Presenterades den 3 november. Arbetsprogrammet tar upp huvudfrågor som ska prioriteras av kommissionen under Kommissionen.
Affärsidé - företagets vägvisare
Handel i världen - varför då?
PA Consulting group ab.
Vad det handlar om Malmö stad satsar på att göra Malmö till en trygg och bra stad att leva, bo och arbeta i. Tillsammans med Malmöborna, företag, fastighetsägare,
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Hammarby Sjöstad ”One of the world’s highest profile examples of Sustainable City Development” , enligt The Economist:
Nätverk i ett globalt perspektiv Martin Granholm
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Hållbart!. …måste vi ta ansvar för det viktigaste vi har. För att skapa en bättre vardag för de många människorna…
Var det bättre förr eller Är det sämre nu? Mina ”dryga” 30 år som upphandlare Gunnar Stålberg mars 2009.
“We don’t talk business – we make the opportunity to do business” THE SWEDISH DREAM EVENT THE SWEDISH DREAM.
Industriella revolutionen
En forskare med en idé Genovis = gen och novis Passion och nyfikenhet.
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Vision 2020/Danssporten vill ”På väg mot framtiden”
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Danssporten Vill Värdegrund, vision och riktlinjer för svensk danssport.
Västra Götalandsregionens nya handlingsprogram
Vad gör Almi?.
1. 2 Smart TillväxtHållbar TillväxtTillväxt för alla Innovation « Innovationsunionen » Koldioxidsnål ekonomi « Ett resurseffektiv Europa » Nya jobb «
Den industriella revolutionen
Bioenergi - En innovativa miljön i Halland Martina Braglin
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
Teknologisk utveckling i Kina: trender och implikationer Fredrik Sjöholm Institutet för Näringslivsforskning.
Den Goda affären Madelene Winbo, Upphandlingschef Region Halland
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
ALGOL CHEMICALS.
Marknadsföringens källor
Marknad, målgrupp och mål
HANDEL I VÄRLDEN.
Inköpets utvecklingsfaser
Vad innebär regionbildningen?
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Christian Berner Tech Trade
Vi förenklar era affärer - Det här är UpphandlingsCenter
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Förbättra klubbkvalitet
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
Patrik Lindfors kommunikationsdirektör Finsk-svenska handelskammaren
Presentationens avskrift:

Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013

Välkommen till Bevola A/S Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter, agenturer och våra allsidiga produktionsfaciliteter.

History A/S Bevola är ett självständigt bolag i Grønbech & Sønner koncernen. Grønbech & Sønner Holding etablerades 1828 av sjökapten M.J. Grønbech. Produkterna var i början fajance och järnvaror ändrades firman till Grønbech & Sønner och nu blev produkterna järn och stål. Grønbech & Sønner Holding är i dag en modern koncern. I slutet av 1999 köpte Grønbech A/S Bevola. A/S Bevola startades 1968 och har i över 40 år arbetat upp ett gott rykte inom allt från påbyggnadskomponenter för transporsektorn till lösningar för industrin och den offentliga sektorn. A/S Bevola har tillsammans med moderbolaget Grønbech & Sønner A/S, varit igenom en större förändring och framstår i dag som en modern verksamhet i positiv utveckling. A/S Bevola har huvudkontor med gemensamhets funktioner, produktion och central lager i Ringsted och bolag/filial i Norge och Sverige. Grønbech & Sønners lokaler på Scandiagade i Köbenhamn Historien

Marknadssituationen LågfrekventHögfrekvent Positionering Produktorienterad verksamhet Kunskapsbaserad verksamhet PrisPris/Värde Värde/Högt pris

Bevolas affärsmodell

Marketing 1.0 Produktorienterad marknadsföring Marketing 2.0 Konsumentorienterad marknadsföring Marketing 3.0 Värdestyrd marknadsföring MålsättningSälja produkterTillfredsställa och behålla kunderna Göra världen bättre Medverkande faktorer Den industriella revolutionen Informations- teknologi Ny teknologivåg web 2.0 (3.0) den semantiska web Hur företagen ser marknaden Stora mängder köpare med fysiska behov Smartare kunder genom omtanke och hjärta Hela människor genom omtanke, hjärta och anden Centralt marknads- föringskoncept ProduktutvecklingDifferentieringVärden Företagets riktlinjer för marknadsföring ProduktspecifikationVerksamhets- och produktpositionering Verksamhetens mission, vision och värde Värde erbjudandeFunktionelltFunktionellt och emotionellt Funktionellt, emotionellt och andligt SamhällstypIndustri samhälleUpplevelsesekonominTransformations- ekonomin Utveckling och trender

Bevolas affärsplan Vision (Innovation) Bevola skall göra en markant skillnad på alla områden och nivåer, som är så överraskande och positiv, att hela värdekedjan har Bevola som sitt första val. Vi skall nå våra resultat, via ett konstant extraordinärt engagemang, för att vi vill ses som de bästa. Bevola skall säkra det bästa, det bästa. Mission (Relation) Genom dialogen ”människor till människor” och ”Bara bättre lösningar”, vill Bevola skapa mer tid, tätare samarbete och ökad kunskap och tillväxt i hela värdekedjan. Strategi (Dynamik) Enhetlighet Utveckling Utbildning Kommunikation Värden (Energi) Hänryckning Tro Mod Handlingskraft Genom hänryckning skapar vi tron på att det kan göras, modet att göra det, och handlingskraften till att få det gjort, först och rätt.

Koncepter

Bevola önskar att säkra en bättre värld genom den etiskt hållbara verksamheten, som står för klimatoptimala lösningar, ett högt socialt engagemang och ett generelt globalt socialt ansvar - Bevola, bara bättre lösningar CSR Vision

Bevolas marknadsområden Bevola finns med huvudkontor i Ringsted, filial i Sverige och ett bolag i Norge. Genom vår nordiska plattform servicerar vi marknader i hela Skandinavien, EU och Baltikum.

Uppgiften Värdekedje optimering

Nyckeltal