P rojektarbete Sätt igång och kämpa på Ett exempel Ämne? Insamling Bearbeta Färdigställ Stopp 11/12 Stopp 16/12 Redovisa ! 18/12 Hajar Begränsning Vit.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Material för projektarbetet
Advertisements

Kom igång med Disgen Distanskurs med Bengt Kjöllerström
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala begrepp.
Gymnasiearbetet p..
Kartläggning av energirådgivningen Stockholms län
Energiomvandlingar, energislag och energikällor
Skriva för att lära – så gör du
Gymnasiearbetet Tekniker och resurser för informationssökning
MUNTLIG PRESENTATION Ni ska nu träna er i att förbereda och genomföra en muntlig framställning. Ert arbete kan egentligen handla om vad som helst men.
BLOMMENSBERGSSKOLAN 6-9-skola Kulturprofil Temainriktat arbetssätt
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Folkrörelse i tiden Projektplanering Sätt igång och kämpa på 2011.
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Vad är undersökande arbete
Nationellt prov Sv1.
Lokal pedagogisk planering
Planering.
Fördjupningsarbete i Hem- och Konsumentkunskap
P-uppgiften: regler, planering och specifikation
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Att hålla en presentation
Att skriva PM Att skriva ett PM eller en uppsats
Europaparlamentets och rådets direktiv 2012/18/EU av den 4 juli 2012 om åtgärder för att förebygga och begränsa faran för allvarliga olyckshändelser där.
Exjobb--Från Idé till Rapport Jürgen Börstler Umeå University SWEDEN
Idrottsfysiologi, tränings och tävlingslära 2
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Stora additionstabellen
Bedömning.
Sökstrategier. Skaffa dig en överblick över din upptäckare/upptäckt (Lektion 2)
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Förberedelser för arbetet
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Föräldrar till elever i åk 6-9.
Mall för alignmentmatris
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Projektkurs 10 p Genomgång av uppgifter och krav i kursen.
Val av församlingsråd.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
©Else-Britt Hellström
Idrottsfysiologi, tränings- och tävlingslära 2 och träningslära 2
Projektmetodik Varför projektmetodik? Viktig del i kommunikation - Samarbete och planering tillsammans med andra än närnaste kollegor -
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
15:45Genomgång i omklädningsrummet Indelning i 4 lag (Svart-Röd-Vit-Grön) 16:00Uppvärmning på isen. Utplacering av koner 16:05Övning 1: Slalom med ögla.
Förskoleklassen Torpshammar
PA1201 Projektarbete 100 p.
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
Läroplansträff Välkomna!.
Nationella proven i kursen Svenska B.
Välkomna till klass 3!.
Välkommen till Info om Projektarbete i åk3. Vad är ett projektarbete? 100 gypoäng Ca 100 timmar per elev Särskild handledare/lärare Särskild planering.
Samhällsvetenskapligt arbetssätt
Version 1.2 Övningsuppgift Ansvarsöverflytta patientärende Du ska starta bildspelet för övningsuppgiften. Klicka var som helst för att börja. Version 1.2.
Underhållsplan Varför skall brf ha en underhållsplan? Stadgarna Banken
Hållbar utveckling och miljömål Hållbar utveckling och miljömål Naturvetenskapliga fakulteten.
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Att söka information och bli källkritisk
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Informerande tal Syftet med ett.
Examensarbete Byggledare, intag Schema  V 47 – måndag den 16 nov, kl  V 48 – måndag den 23 nov, kl  V 49 – måndag.
Muntlig presentation Svenska 1.
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Argumenterande tal i en np-version
Principbild av arbetssätt - Planstödsmöte
Stormaktstiden grupparbete 1611 och 1721
Presentationens avskrift:

P rojektarbete Sätt igång och kämpa på Ett exempel Ämne? Insamling Bearbeta Färdigställ Stopp 11/12 Stopp 16/12 Redovisa ! 18/12 Hajar Begränsning Vit haj Farlighet och Geografisk förekomst Internet Biblioteket Justera RAQ 99

S tart *Välj tema / ämne * Begränsa ämnet i tid och omfattning *Gör en planering (Först: skissa ett preliminärt Mål) M ål M ål Genomför redovisningen * När ska det redovisas * Hur ska det redovisas * Var ska det redovisas * För vem S topp för insamling av material Insamling av material och fakta S topp för bearbetning Bearbetning av material och fakta Samt ev. komplettering och justering Färdigställ inför redovisningen ev. komplettering och justering R egler för projektarbetet Redovisa plan (skriftligt). Varje del ska redovisas till läraren muntligt samt med skrivna stolpar. Lektionssalen är bas, för arbete utanför basen gör en ÖK med läraren vid varje tillfälle. R A Q

Sätt igång och kämpa på

Insamling av material och fakta S topp för insamling av material Bearbetning av material och fakta Samt ev. komplettering och justering S tart *Välj tema / ämne * Begränsa ämnet i tid och omfattning *Gör en planering (Först: skissa ett preliminärt Mål) S topp för bearbetning R egler för projektarbetet Redovisa plan (skriftligt). Varje del ska redovisas till läraren muntligt samt med skrivna stolpar. Lektionssalen är bas, för arbete utanför basen gör en ÖK med läraren vid varje tillfälle. M ål M ål Genomför redovisningen * När ska det redovisas * Hur ska det redovisas * Var ska det redovisas * För vem R A Q Färdigställ inför redovisningen ev. komplettering och justering

Ämne? Insamling Bearbeta Färdigställ Stopp 11/12 Stopp 16/12 Redovisa ! 18/12 Hajar Begränsning Vit haj Farlighet och Geografisk förekomst Biblioteket Justera Internet

Vi repeterar

R egler för projektarbetet Redovisa plan (skriftligt). Varje del ska redovisas muntligt samt med skrivna stolpar. Lektionssalen är bas. För arbete utanför basen, gör en ÖK vid varje tillfälle.

S tart *Välj tema / ämne * Begränsa ämnet i tid och omfattning *Gör en planering ( Börja med ett preliminärt Mål ) S tart *Välj tema / ämne * Begränsa ämnet i tid och omfattning *Gör en planering ( Börja med ett preliminärt Mål )

Insamling Stopp 11/12 Stopp 11/12 Biblioteket Internet

Bearbeta Justera Undersök Stopp 16/12 Stopp 16/12

Färdigställ Redovisa ! 18/12 Redovisa ! 18/12