BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till en kort presentation av MPS, en ORR®-produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel för administrationen.
Advertisements

Thommy Sjölander och Ulf Lundgren, MRO Software AB
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet.
Projektet och syftet med upphandlingen 1. 2 GIS är ett av flera verktyg för stöd i och utveckling av den kommunala verksamheten.
security through simplicity 2 Visste du att du kan använda ditt inpasseringskort till att logga in till din dator, till ditt nätverk och till dina molntjänster?
Ensize och EDOC Martin Jansson Ensize AB
Varför är det viktigt att mäta?
Alla här vet kanske inte vilka Locum är
Webbaserat reseräkningssystem
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Maximo Användarmöte hösten 2005 Från behov till betalning
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
Värdeskapande användning av MAXIMO
Samarbete med Microsoft Office Sharepoint server 2007 Angelica Rydelius Bergman Välkommen!
Praktisk nytta och användning av SS-ISO/IEC och 27002
Hur säkerställer vi affärsnyttan med MAXIMO implementation/användning?
Hur går det till att rapportera in betyg idag?
Att söka och förvalta kunskap
Kvalitetssäkring av grunddata
Kalmar, Ulf Lundgren Gunnar Gustavsson
Fallet KoS eller när vi fyra blir ett Akt 2 – Administration av lagret
Hösten 2011 Nortech Telecom
Videokonsultation med medborgare
Veien til effektivt vedlikehold Path AS – vägen till effektivt underhåll Presenterat av: Hermod Martinsen Maria Metsola Datum:22 oktober 2008 Nyttan med.
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
Grävningstillstånd –webbtjänst för samverkan i Stockholm
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Fi2 Lägesrapport om IT-utvecklingen i fastighetsbranschen
Sömlösa övergångar Per Granstrand, Verksamhetsarkitekt - Bolagsverket
Affärsintegration och Asset Management
Smartare administration i Quality Center HUGS 3 april 2008 Jan Czajkowski
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
SS Standard för tekniska försörjningssystem
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
U can’t buy happiness BUT and that is pretty close
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Bo Linde Solution Specialist EPM Microsoft AB Project Server.
Konsultföretag Grundat anställda Helsingborg
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Våra kunders behov Behov
Riksbyggens arbete med ekosystemtjänster
Varför vänta! Dra nytta av nya funktioner i Maximo
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
Maximo – Axapta Integrationer m.h.a. MS Biztalk Server 2004
Framsteg AB Plenum 2 Framsteg breddar Maximoerbjudandet med hjälp av molntjänster Henrik Nyström Affärsområdesansvarig Underhållssystem Framsteg.
Linjära Asset och GIS Maximo Användarförening Höstmöte 4-5 nov 2009.
Mål- och resultatstyrning
Statusrapport Projektportal Arkivering Bas4.
LabOra Medarbetaren Kyrkans första medarbetarsystem!
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Vår metodik för att energieffektivisera Flerfamiljsbostäder
Öppen diskussion angående stöd för PDL Av: Thomas Engdahl.
SOA >> Fast Forward Daniel Akenine, Teknikchef Microsoft AB.
Kvalitetssamordnare.
Telecomfakta 026 –
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
1 UPP - BVP´s systemstöd för upphandling v2.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Agenda Intro MCRM 3.0 Installation Konfigurering Quick Tour MCRM 3.0 Import av konton (praktiskt exempel) Frågor och summering.
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Nationellt samarbete eHälsa HSU Generell titel 2 remisser från SKL Den första presenterades 14 mars. Regionstyrelsen beslutade 27 mars. Remissen.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
Föreläsning om RUP RUP – Rational Unified Process
THE WORLDS FAVOURITE CRISIS MANAGEMENT APP.  Etablerat 2002  Produkter & tjänster  Crisis Commander sviten  Konsulttjänster & övningar  Flera utmärkelser.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Presentationens avskrift:

BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition

Page 2 ”Infor EAM Enterprise Edition - ett av världens ledande underhållssystem”  Mer än kunder globalt  Enkelt att anpassa, användarvänligt, men omfattande funktionalitet  Enkelt att integrera Styrsystem, Rapportsystem, Ekonomi/ ERP system ++  100 % webbaserat – Allt som krävs är tillgång till internet  Anpassat till BIS PP standard arbetsprocesser

Page 3 BIS PP Maintenance Management System - ett fullvärdigt service- och underhållssystem! STANDARD MODULER  Utrustning  Arbete  Material & Lager  Inköp  Budget  Inspektion  Projekt  Service  Rapporter  Administration

Page 4 -En lösning som täcker många behov och är enkel att använda! ERP/økonomi Produksjon Eiendom IT utstyr Flåtestyring Veier, kabler og rørledninger Geografisk spredd utstyr Arbeidsordre MaterialForebyggende vedlikehold Innkjøp Analyse & rapporter Arbeidskraft E-handel Databridge Mobile Service anmodninger Tilstandsovervåkning Driftsdata BIS PP Maintenance Management System

Page 5 Anpassat till vårt koncept – Din Underhållspartner! Kund BIS Production Partner Underleverantörer Kund/BIS Production Partner Underhållscenter Drift LU LU: Lokalt Underhåll Infor EAM: Lösningen för kunder som inte har eget underhållssystem, eller önskar komplettera med webbfunktionalitet! Andra Kunder och Projekt

Page 6 Hur Implementerar vi?  Vår lösning är en förkonfigurerad standardlösning baserad på ”best practice”  Varje kund får en egen lösning i gemensam driftsmiljö  Ingen lokal installation är nödvändig  Enkel anpassning och konfiguration för varje kund  Egna användare med egen påloggning  Utbildning i systemet  Datamigrering laddning/Import av data  Driftsättning

Page 7 Hur använder vi systemet?  Vi erbjuder två olika användartyper i systemet: 1 Förenklad användare för anmodan, samt för att se på utrustning och historik 1 Fullanvändare med full funktionalitet, arbetsprocess, rapporter och nyckeltal.

Page 8 Man kan enkelt logga på för att: - Skapa anmodan om arbete eller service - Söka upp utrustning med historik

Page 9 Man kan enkelt logga på för att: - Skapa anmodan om arbete eller service - Söka upp utrustning med historik

Page 10 Man kan enkelt logga på för att: - Skapa anmodan om arbete eller service - Söka upp utrustning med historik

Page 11 -Eller man kan få mer omfattande tillgång för mer detaljerad uppföljning och kontroll  Varje användare har sin egen startsida med översikt över sina uppgifter – enkelt att komma igång!  Dubbelklicka för att komma till lista med relevat data för Dig  Nyckeltal för bättre översikt  Täcker alla behov av AU/FU Utrustning, komponenter, Arbetsorderhantering, HMS, Reservdelar, Inköp, Lager  Ger en enklare vardag!

Page 12 Anläggningsregister/ Administration  Spåra historik  Anläggnings- och utrustningshierarki  Koppla dokument och ritningar  Detaljerad kostnadsspårning  Centraliserat lager  Obegränsat med egendefinierade fält  Sätta upp FU planer  Automatisk stycklista  Bevakning garantikrav och spårning

Page 13 Arbetsordermodul  Arbetsflöde för effektivitet  Snabbregistrering  Anpassat kundens behov  Egendefinierade fält  Full översikt över planerade och genomförda arbeten  Koppla dokument direkt till arbetsorder  ++

Page 14 Förebyggande Underhåll  Följ upp kritisk utrustning med optimalt FU och tillståndskontroll  Spåra aktiviteter, resurser och material  Utfall från kalender eller mätare  Verktygsadministration  Koppla dokument och ritningar  Följ upp myndighetskrav och certifieringar  Planera och budgetera utifrån historik

Page 15 Lager / Materialadministration  Flerlager funktionalitet  Materiallistor  Rekvisition  Beställningspunkt  Automatisk efterbeställning  Centraliserad spårning  ABC och EOQ analys

Page 16 Inköp  Integrerat med arbetsorder för enklare rekvisition och inköp  Anpassat arbetsflöde för godkännande av inköpsorder  Beställning av tjänster och delar  Revisionsspårning  Stående inköpsorder  Godsmottagning och retur till leverantör

Page 17 Vad uppnår vi?  1 lösning med standardiserade och effektiva arbetsprocesser  Inkluderar säkerhetsarbete och HMS  Klara och väl definierade organisationer, roller/ansvarsområden  Utväxling på kompetenser och resurser  ”Skalfördelar” i verksmahet och systemadministration  Starkt fokus på förbättringsprocesser och verktyg för detta  God uppföljning, ordning och reda!  Beprövad affärsmodell  Aktiv styrning från både kund och leverantör mot optimalt underhåll!

Tack för uppmärksamheten!