Ett exempel hur man inte ska hantera en skadad bil! Bil
Det ingen ser har inte hänt, eller…?
Skadekostnader 2012
Skadekostnader om man väntar Lite rost på fram - och bakdörr och trasig stötfångare kan väl inte bli så dyrt eller?
Om man tagit skadan med en gång skulle kostnaden varit :- I detta fall kostar det nästan dubbelt så mycket :-
Skadan kostade 9.000:- att reparera. Vad som inte syns är fukt- och mögelskadan inuti bilen. Att sanera mögel och avfukta kostar :- man blir dock aldrig av med doften.
Kostnader 2011 om man hade lagat den då Bilens andrahandsvärde är OK. Kostnader Bilens andrahandsvärde reduceras pga fukt- och mögelsskadan och den hemska doften. Kostnader för verksamheten under vagnskadegarantin 2011 max :- i självrisk. Kostnader för verksamheten under vagnskadegarantin 2014: Försäkringen täcker ej följdskador som uppstår pga att man väntat att reparera bilen. Bilen kan bli osäljbar och skadekostnader på minst :-
Stora Holm ” Halkkörning, körbeteende och Stadens varumärke”
Stora Holm ” Halkkörning, körbeteende och Stadens varumärke”
När, vem och hur? Vid fyra tillfällen under 2014 anordnade GLFF ett pilottest på Stora Holm. 14 januari, 15 januari, 11 februari och 13 februari. 59 deltagare deltog av 60 möjliga platser och samtliga Stadsdelar, Social Resurs och Stadens Bud var inbjudna. 28 kvinnor och 31 män deltog. Under halvdagarna, antingen förmiddag eller eftermiddag kördes personbilar, lätta lastbilar och minibussar på halkbanan. Praktik och teori sköttes av två instruktörer som varvade att ha sitt pass först eller sist.
Resultat från enkätfrågor Stora Holm
Deltagare på Stora Holm