7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tävlingens syfte TBS Stockholm vill att unga engagerar sig. Unga ska få möjligheten att göra skillnad, både i sitt eget liv och i andras. Därför bjuds.
Advertisements

Brukarfokus i biståndshandläggning
Äldre i välfärden.
IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Samhällsekonomi 2.
Det ekonomiska kretsloppet
Samarbejde mellem plejefamilier og kommune
En bild av debatten Vårdskandaler Vinster
Resmål och resvägar Önskan och behov.
Sambanden mellan hälsa, ekonomisk utveckling och planering
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Sälja Microsoft Office 2010 Möjligheter att sälja Office 2010 Vid uppgradering till Windows 7 Vid installation av en nätverksinfrastruktur Med nya datorer.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
En partner som får ditt företag att växa Venture Cup
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Är det väl använda pengar?
Penningskarusellen ”Kunderna betalar med pengar för att få ett behov uppfyllt. Och företaget får pengar för att kunna betala sina utgifter. Både parter.
Hur kunde Rom bli ett imperium?
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Geografisk IT utvecklingssamarbete Malmö, Helsingborg, Lund
Affärsidé - företagets vägvisare
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Finansiell samordning – för vem ger det resultat ?
Ekonomiska kretsloppet
“De nya affa ̈ rsrelationerna – fra ̊ n produkt- till funktionserbjudanden” Artikel skriven av Staffan Brege, Daniel Kindstro ̈ m och Per-Olof Brehmer.
KONJUNKTURLÄGET 26 augusti 2009 Kerstin Hallsten.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Folkhälsoarbetet i Karlskrona kommun
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
De nya affärsrelationerna
Medarbetarundersökning 2012
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
1 Attitydundersökning fast telefoni Rapport från opinionsundersökning 10 juli 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Vad är Civilförsvarsförbundet? En frivillig, idéburen, ideell aktör inom samhällets säkerhet och krisberedskap Vi finns för att hjälpa oss själva och andra.
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
#hyväätyötäSuomi. Finlands ekonomi har stagnerat.
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Regionala styrkor och branschkluster i Helsingborg-Helsingör
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
En enklare sjukförsäkringsprocess
Åsa Heimer, projektledare, vårdutvecklare BHV-Nord, Stockholm
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar #grundSoL Introduktion till gemensamma grunder för samverkan.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Det är aldrig roligt att spara Genom att ta tag i problemen skapar vi en bättre framtid!
Hållbarhet och spelansvar
… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE
GRUPPDISKUSSION 1. Under passet ”Hemlöshet – då och nu” med Elin Eriksson från Eskilstuna Stadsmuseum kom det fram att många personer som befinner sig.
Finland - på väg mot en decentraliserad produktionsstruktur
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing Av: Abrahamsson M., Andersson d., och Brege s. ____________________________________________________________________________.
Marknadsföringens källor
När systemen aldrig någonsin får stanna
KPR april 2018.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Vi har alla ett ansvar för miljön
Utredningen Lätt att hitta – Lätt att låna
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Privatekonomi – vad är det?
Privatekonomi – vad är det?
Presentationens avskrift:

7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA MITTARIT …………… … …… … KUNDGRUPP KUND- RELATIONER VÄRDELÖFTE 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KÄRN- RESURSER KANALER KOSTNADSSTRUKTUREFFEKTER OCH MÅTT

7. K UMPPANIT 5. T ÄRKEÄT TEHTÄVÄT 4.A RVOLUPAUS 2. A SIAKASSUHTEET 1. A SIAKASRYHMÄ 6. Y DINRESURSSIT 3. K ANAVAT 8. K ULURAKENNE 9. V AIKUTTAVUUS JA MITTARIT Vilka är våra viktigaste partner? Vilka är de viktigaste leverantörerna? Vilka kärnresurser erbjuder våra partner? Vilka viktiga uppgifter har våra partner? Vilka är våra viktigaste uppgifter med tanke på… Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Inkomsterna? Vilket mervärde ger vi våra kunder? Vilket kundbehov tillgodoser vi? Vilka kundproblem löser vi? Vilka produkter och tjänster erbjuder vi olika kundprofiler? Hurdana kundrelationer förväntar sig våra kunder? Vilka kundrelationer har vi redan? Hur kostnadseffektiva är dessa kunrelationer? Vem ger vi mervärde? Vilka är våra viktigaste kundgrupper? Vilka förändringar eftersträvar vi? Hur påverkar vår verksamhet kundernas vardag? Hur mäter vi effekterna? Vilka kanaler är de viktigaste enligt våra kunder? Vilka kanaler utnyttjar vi för tillfället? Hur enhetliga upplevs våra kanaler vara? Vilka kärnresurser behövs för Värdelöftet? Kanalerna? Kundrelationerna? Vilka är de största utgifterna i verksamhetsmodellen? Vilka kärnresurser medför mest kostnader? Vilka viktiga uppgifter medför mest kostnader? PARTNER 5. VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTEKUND- RELATIONER KUNDGRUPP KÄRNRESURSER KANALER KOSTNADSSTRUKTUR EFFEKTER OCH MÅTT

PARTNER VIKTIGA UPPGIFTER VÄRDELÖFTE KUND- RELATIONER Församlingen Privata aktörer Allmän rådgivning om andra tjänster Servicestyrning KÄRNRESURSER Resurser för styrning Kundansvarig Skräddarsydda servicepaket Valmöjligheter Kundansvarig som ger personlig service Tillgång till tjänsten, snabbhet och tillgänglighet Långvariga och bestående kundrelationer -Förtroende -Individualitet -Kvalitetsfrågan löser vi genom servicepaket KUNDGRUPP Goda förutsättningar att axla ansvar ”Hjärtat” i den egna gemenskapen Ofta en egenvårdare, kan också ta hand om andra släktingar och grannar Aktiv, har många hobbyer, har ofta gäster, gillar att ha folk omkring sig att utbyta åsikter med Den egna hälsan och välmåendet av betydelse också för andra KANALER Face to face Per telefon Närservice KOSTNADSSTRUKTUREFFEKTER OCH MÅTT Snabbt servicepaket -> kan återgå till samhället för att stödja andra Mått: tillgång till tjänsten och tjänstens tillgänglighet, kvalitetsmått Servicepaket ökar effektiviteten ”Breda axlar” sparar kostnader