Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fakta om undersökningen
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Sveg - Arlanda samt Arlanda - Sveg. Antal mätta turer på sträckan: 9 st. Antal utdelade enkäter: 129 st. Antal insamlade enkäter: 111 st. Svarsfrekvens: 86,0%. Bortfall: 14,0%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 76, vilket motsvarar betyget mycket bra. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna flyglinje. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara utomordentligt enkelt. Informationen på terminalen och på skyltningen ombord anses vara utomordentligt tydlig. Att stiga ombord på flyget upplevs som utomordentligt enkelt, fast vi kan se en liten nedgång från Att resa med bagage anses vara utomordentligt enkelt och har fått bättre värden än förra året. Utbudet av mat ombord samt kvalitén på maten får ett lågt betyg av resenärerna. Värdena för hur bekväma sittplatserna är ombord får ett medelbetyg, vilket är en liten nedgång från 2009 men en återgång till 2008 års värden. Värdena för hur behaglig temperaturen är ombord får ett medelbetyg, vilket är en nedgång från förra året. Tidhållningen på flygen ligger på en utomordentligt bra nivå. Flygen anses vara utomordentligt välstädade, fast vi kan se en liten nedgång sedan förra årets mätning. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med flyg på denna linje, fast vi kan se en nedgång från Personalen ombord anses vara utomordentligt serviceinriktad och informationen från personalen ombord anses vara utomordentligt tydlig. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna lägre priser (34%), kiosk/ servering ska ha bättre utbud (29%) och lugnare miljö/ bättre sovmöjligheter (21%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på terminalen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 27

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 29 ”Billigare priser, större flexibilitet vad gäller olika biljettalternativ (vuxen/ ungdom).” ”Godare/ mer varierade mackor.” ”Flera turer att välja bland.” ”Tydlig information och alternativ då flyg blir försenat eller inställt, t.ex. sms-meddelande.” ”Det är högt ljud i kabinen. Öronproppar är nästan obligatoriskt.” ”Lättare att boka stand-by biljett.” ”Bjuda på fika och tidningar.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 35

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 36

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Sveg - Arlanda 37