Grupparbete B/W Lindy 1. Uppföljning ur ett bedömningsperspektiv För få dansare i grenarna är en nackdel för domarna som får för få bedömingar och för dansarna som får för dåligt motstånd, detta har troligen resulterat i ojämna bedömningar? Att bedöma bra dans kontra karaktär är svårt när man har så få par som i tex Lindyn, det är lätt att förledas av bra dans som kanske har fel karaktär.
Grupparbete B/W Lindy 2. Vad ser vi för trender i Boogie Woogie/Lindy Hop Det vi ser på golvet idag är 2 olika danser, nya influenser kommer troligen att påverka danserna i framtiden.Vi har verktyg som gör att vi kan skilja danserna, tex koreografi & akro i Lindyfinal, musikens olikheter, line & crossline, grundstegen mm. Historia: Vi diskuterade dansernas historik/ursprung, det spelar ingen roll att Boogien inte har någon historik eftersom det som dansas idag ändå är en blandning av Tysk, Schwizisk och Svensk boogie mm Lägger man in tex Hollywoodstyle eller Balboa i Lindy och Boogie så måste det passa med musiken.
Grupparbete B/W Lindy 3. Musiken Musiken har stor betydelse & den styr mycket av det vi vill se på dansgolvet, musikansvariga bör utbildas eller få tydligare direktiv för vad som ska spelas på tävlingarna. Till Lindy önskar vi ’old style’ swingmusik (30-tal) & till Boogie önskar vi att den lite modernare Boogiemusiken (mer tal), det handlar om karaktären på musiken. Vi önskar även att karaktären på musiken är liknande i de olika rundorna inom tävlingen (BW& Lindy), samt att man ger olika karaktär på låtarna till finalen för att paren ska välja det som passar dem bäst (BW). AP- till förbundsstyrelsen att detta genomförs.
Grupparbete B/W Lindy 4. Övrigt: Lobbyverksamhet mot WRRC för att få gehör för skillnaderna i tävlingsverksamheten Lindy & Boogie. Kontentan är att vi vill ha 2 olika danser och musiken styr dansernas karaktär. Domare ska vara medvetna om de olika trender som finns och att de kan komma att påverka danserna AP- till förbundsstyrelsen att detta genomförs.