Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Växjö – Sveriges främsta idrottskommun Varför Växjö? •Kombination av en mycket stark elitverksamhet, bra stöd till ungdomsidrotten samt moderna.
Advertisements

Vägen till det goda livet Kommunvis förberedelse inför skapandet av delregional genomförandeplan.
30 – 18 – 11 – – 134 – 124 – – 76 – 75 – 62.
Målorienterade strategiska processer
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
Kommunikationsplattform Bildandet av en norrlandsregion
En guide till SKLs Millenniemålsprojekt (2015)
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Näringsdepartementet Attraktions kraft Sverige - världens bästa land att vistas, verka och växa i.
Regionala prioriteringar f r o m Region Värmland I Ann Otto.
FoU-samverkan på EU-arenan – Regionala FoU-strategier för Norra Sverige Erik Bergkvist Rapportör EuropaForum.
Hållbar service i Västerbotten
Välkomna till Helsingborg!
Regional mineralstrategi för Norrbotten och Västerbotten Skellefteå 23 oktober 2012.
Ortsutveckling i Sparreholm Sparreholms Bygderåd 17 januari 2011.
Nya hastighetsgränser och åtgärdsplanering
Inriktningsdokument för utbildningsgruppen i GO- samarbetet.
Anpassning – brett arbete som spänner över hela samhället Länsstyrelserna regionalt ledarskap –Samordna arbetet på regional nivå med anpassning till ett.
Erbjudande - Examensarbete Högskolan i Skövde 2013.
Bakgrund Fem underlag o Kulturens utmaningar och tendenser 2011 o Kommunernas kulturstrategiska arbete 2013 o Kulturplaner i Västra Götaland
W w w. b a l t i c m a s t e r. o r g. AIS kl
Vi blir Region Jönköpings län
Det öppna Skåne 2030 Skånes regionala utvecklingsstrategi
Behöver den lokala samverkan stärkas och kompetensen inom psykisk ohälsa utvecklas? KUR- projektet ger möjligheten! KUR-projektet vänder sig till anställda.
Världsklass 2015 ”Tillsammans utvecklar vi Örnsköldsvik”
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
GYMNASIAL LÄRLINGSUTBILDNING - nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv Teknikcollege Östergötland
Region Norrland Vision och mål för kollektivtrafiken Arbetsmaterial för Norrstyrelsens trafikarbetsgrupp.
KULTURMILJÖSTRATEGI VÄRMLAND En hållbar ansats.
Finansiella medel för landsbygdsutveckling Nationella och regionala statliga utvecklingsmedel Kommunala och landstingskommunala utvecklingsmedel Nationellt.
C/O Liselott Törngren 6 mars 2008 Från kravmaskin till kreativ utmaning.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Landsbygdsstrategin och Landsbygdssäkring Christina Nordin Landsbygdsdepartementet Sjöbo 15 oktober 2012.
Näringsdepartementet
SARA-projektet VHS fortsatta arbete Tuula Kuosmanen
Serviceprogram (RSP) Remissutkast Jämtlands län - att längta till och växa i.
Demokratitorg Ett möte mellan unga och politiker.
Regionalt serviceprogram- Jämtlands län
Framställning från partierna Hösten 1996 gjorde (S), (C), (Fp), (V) och (Kd) i Västsverige en framställning till regeringen om att få genomföra en försöksverksamhet.
De sex kommunerna i Sundsvallsregionen Hudiksvall Härnösand Nordanstig Sundsvall Timrå Ånge Tillsammans är vi nära invånare i regionen. Medlemmar.
Förenkla för företagen Träff miljökonsulter Hösten oktober, Malmö.
Bilden av Botkyrka Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
1. 2 Kommuner33 Invånare Yta km 2 Befolkningstäthet Skåne114 invånare per km 2 Sverige23 invånare per km 2 Skåne i siffror 2011.
Visioner för Stockholmsregionens EU-samarbete Per Spolander, VD Stockholmsregionens Europakontor Pre-Info Day Järfälla, 5 maj 2010.
Life Science betydelse för Västsverige. Life Science – en framtidsbransch Viktig bransch för den nationella och regionala tillväxten.  20 % av Sveriges.
Bygd o stad i balans. Möjligheternas Örnsköldsvik- en hållbar och tillgänglig landsbygd för företag att verka i och för människor att leva i och besöka.
Statsrådsberedningen EU:s strategi för Östersjöregionen - en EU-politik för Östersjöområdet.
Systemanalys för Sydsveriges infrastruktur
Integration Gävleborg 2.0
Kraftsamling/nätverk – regionalt och nationellt Konkreta förslag och behovsanalyser Internationella jämförelser Innovation för tillväxt
Regional Digital Agenda för Gotland. Bakgrund och syfte En digital agenda för Sverige, november 2013 Konkretisering av EU:s mål för Europa Syftet med.
”Från Kust till fjäll skapas en hållbar attraktiv region” Regional utvecklingsstrategi för Västerbottens län
Vård- och omsorgscollege Kalmar län
Att beakta barnets rättigheter och perspektiv i styrning och ledning är det möjligt?
Aktivitetslista för utveckling av näringslivsklimatet
Vårdsamverkan Valdemarsvik
Samordnad varudistribution
Dalarna ska vara ledande i Sverige för lanthandelsutveckling och
I Västmanland löser vi globala utmaningar Affärsplan Västmanland
Fullmäktiges utbildningar
Nuvab Näringslivsprogram
Ökad attraktionskraft
Vad innebär regionbildningen?
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
Näringslivsforums Verksamhetsplan
Där idéer blir verklighet
Cancerplanen En strategisk utvecklingsplan för cancervården i sjukvårdsregion Uppsala Örebro Jessica Nordlander | Projektledare Cancerplanen.
Göteborgs Stads väg till e-samhället – HPL 2017 CSG Augusti 2016
Framtagande av Regional utvecklingsstrategi Uppsala län
Presentationens avskrift:

Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO samarbetet med syfte att bredare förankra och kommunicera samarbetet och dess uppnådda resultat. Two Countries One Region – håller det?

Vision Göteborg-Oslo-regionen ska vara en hållbar och attraktiv region i Europa med gränslösa möjligheter, dit människor och företag söker sig för att uppleva, bo, verka och utvecklas.

Ny logga

Övergripande Mål Övergripande mål för Göteborg-Oslo samarbetet är att stärka och öka Göteborg-Oslo-regionens utvecklingsmöjligheter och attraktionskraft genom: 1.En ökad politisk förankring 2.Att bedriva lobbyarbete på regional och nationell nivå 3.Att genomföra aktiviteter riktade till näringsliv, invånare och besökare 4.Kommunicera resultat

Fokusområden/Strategiska områden Kommunikationer Näringsliv Utbildning Kultur & Turism

Mätbara mål, kort och lång sikt

Kommunikationsplan Tidplan Förslag till presidiet Okt-08 Studiebesök, Kpn Nov-08 Första förslag kommplan Feb-09 Fortsatt arbete Vår-09 Komm.plan Del 1 - Mål och Vision fastställsSept-09 Fortsatt arbete Del 2- Varumärke, marknadsmaterial etc Höst-09 Slutlig Kommunikationsplan fastställsFeb-10