Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HSB - Panelundersökning 4. Sammanfattning •HSB har startat en webbpanel genom vilken HSB önskar kartlägga medlemmars och förtroendevaldas åsikter kring.
Advertisements

AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
PTS Bredbandskartläggning
Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. Kontaktformulär  På varje seriös webbplats bör det finnas ett kontaktformulär.  Använd ej maillänkar, risk för spam!
HSB - Panelundersökning 2
Tre attitydkomponenter som påverkar våra bilder av äldre
Källa: Orvesto Konsument 2011:helår Södermanlands Nyheter och sn.se räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam.
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Läsvanestudien En presentation från Dagspresskollegiet.
Kund: Akademikerförbundet SSR Kontakt: Stina Andersson/Linus Isaksson
Danderyds ungdomar och internet. 80% använder internet på datorn varje dag 10% använder internet på datorn 4-6 ggr/vecka 82% använder internet på mobilen.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Resultatredovisning Arbetsmiljö och stress. 1. En av tio skyddsombud anser att det är svårt att på deras arbetsplats kombinera arbete med familj/fritid.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
1 © TNS SIFO 2011 Miljöpåverkan 78 procent bland de svarande anser att produktionen av läkemedel har en ganska eller mycket stor miljöpåverkan. En större.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
INFÖR NATIONELLA PROVET
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Sammanfattning av marknadsundersökning Siffrorna är angivna i procent (%) och baserade på den undersökning som gjordes på 100 slumpmässigt utvalda personer.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Sveriges utrikeshandel mars Källa: WTO; International Trade Statistics 2009.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Varumärket Luleå kommun
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Källa: FHI, Folkhälsodatabas
1 Anneli Juhlin FP
RALS 2007 – Lite siffror mars anställda 50,2 % kvinnor 49,8 % män.
SDDB hösten 2003 Preliminära resultat Svensk Njurmedicinsk Förening Riksstämman Stockholm KG Prütz Verksamhetsområde Internmedicin Helsingborgs.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Elinstallatören har i genomsnitt läsare/nr enligt Orvesto Näringsliv Därmed är vi byggbranschens största tidning. VVS-Forum och Elektrikern.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Svarsfrekvens Oktober 2011 Liv & hälsa ung 2011 Gymnasieskolan År 2 Svarsfrekvens och antal svarande elever.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Undersökningen utfördes sommaren/hösten 2008 vid två stormarknader, den ena i Eskilstuna och den andra i Nacka utanför Stockholm. 100.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Presentationens avskrift:

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region 05 Nyköping* OD februari helår * A-region 05 Nyköping är kommunerna; Nyköping, Oxelösund, Gnesta och Trosa.

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår personer läser SN varje dag (2009) Riket A-region 05 Räckvidd antal läsare Södermanlands Nyheter - räckvidd 2001 – 2009 i riket och i A-region 05 Nyköping. Med räckvidd menas; antal personer i befolkningen år som läser varje nummer av Södermanlands Nyheter. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Källa: TS:helår 2009 SN:s - upplageökning från 1998 Södermanlands Nyheter upplaga 1998 – 2009 helår Upplaga - antal

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår I fler än 7 av 10 hushåll i Nyköping läser man SN SN:s dagliga upplaga är till 94% prenumererad. Varje morgon får drygt betalande prenumeranter sin SN hem i brevlådan där varje nummer av SN läses i genomsnitt av 2 personer i A-region 05 Nyköping. Källa: TS:helår 2009 A-region 05 Åldersgrupp år Population OrtUpplagaHushållstäckning Nyköping % Oxelösund % Trosa % Gnesta % A-reg 05 Nyköping %

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, riket, A-region 05 Nyköping och i kommunerna Antal läsare Riket A-region 05 (Nyköping+Oxelösund+Gnesta+Trosa) Nyköping Oxelösund Trosa Gnesta Utanför A-region 05 A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, A-region 05 Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden A-region 05 Nyköping Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i A-region 05 Nyköping 74 % och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 79 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 84% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,4 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, Nyköping + Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping+Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden Oxelösund Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Nyköping+Oxelösund 77% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 82 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 86 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,5 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta* Räckvidd och OTS vid fler införanden Trosa* Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Gnesta + Trosa 65% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 72% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,8 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 79% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,1 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. * Få intervjuer (under 100) Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidder SN, sn.se och SN+sn.se i åldersgrupper i A-region 05 Nyköping procent av population SN SN+sn.se sn.se 73% av åringarna i A-region 05 Nyköping Läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. 66% läser SN varje dag. 37% besöker sn.se varje vecka eller oftare. A-region 05 Åldersgrupp år Population procent av population Genomsnittliga räckvidd i A-region 05 Nyköping år. 74% av populationen läser SN varje dag. 82% läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. procent av population 50% av SN-läsarna i A-region 05 Nyköping är män och 50 är kvinnor. 63% av sn.se besökarna är män och 37% kvinnor SN sn.se SN sn.se

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd procent av populationen A-region 05 Nyköping – boendeform och läsning SN Läser SN - räckvidd BoendeformAntal % av pop Bostadsrätt Hyresrätt Villa Jordbruksboende Annat % av de som bor i bostadsrätt läser SN varje dag personer i A-region 05 Nyköping i åldern år bor i bostadsrätt (72%) av dem läser SN varje dag. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Nyköping – ekonomiska läget och läsning SN EkonomiskaA-region 05 NyköpingLäser SN - räckvidd lägetAntalAndel av pop.Antal% av pop Ej gott % % Ganska gott % % Mycket gott % % personer i A-region 05 Nyköping i åldern år tycker att deras ekonomiska läge är mycket gott. De utgör 18% av populationen (77%) läser SN varje dag. Fler än 8 av 10 (82%) tycker att deras ekonomiska läge är ganska eller mycket gott. 77% av de som tycker att deras ekonomiska läge är mycket gott läser SN varje dag. Räckvidd procent av populationen A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-reg 05SN sn.se SN+sn.se Utbildningrv-antalrv-%rv-antalrv-%rv-antalrv-% Grundskola Gymnasium Högskola Räckvidder SN, sn.se och SN+sn.se – utbildning SN SN+sn.se sn.se procent av population personer (74% av pop) i A-region 5 Nyköping med gymnasieutbildning läser SN varje dag (46% av pop) besöker sn.se varje vecka eller oftare och (85% av pop) läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – detta läser vi mest i SN Procent av populationen män kvinnor 89% av kvinnorna i A-region 05 Nyköping i åldern år läser lokala nyheter, 86% av männen. Männen läser i snitt tidningen 17 minuter/dag och kvinnorna 18 minuter/dag.

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Reklam är upprepning! - Uppmärksamheten för din annons i SN ökar mycket när den repeteras. Antal införanden1 inf2 inf3 inf4 inf5 inf6 inf Räckvidd i % OTS11,92,73,64,45,2 Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden 74% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid ett tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 79 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 84 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,4 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. Räckvidd procent av populationen Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Nyköping – inställning till reklam i olika medier Allmän Inställning Till ReklamAntal% av pop Annonser I Morgontidningar Annonser I Gratistidningar Direktreklam I Brevlådan Annonser I Telefonkataloger Annonser På Internet Tv-Reklam Radio-Reklam personer 42% av populationen i A-region 05 Nyköping i åldern år är ”ganska eller mycket positivt” inställda till reklam i morgontidningen (SN). A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidder Radio och TV jämfört med SN i A-reg 05 Nyköping procent av population Medieantal% av pop SN Tv m/dag SR P4 5+m/d Rix Fm 5+m/d SR P3 5+m/d personer (74% av populationen) i A-region 05 Nyköping läser SN varje dag (43% av populationen) tittar på TV4 mer än15 minuter per dag och (24% av populationen) lyssnar på Rix FM mer än 5 minuter per dag. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Nyköping – hantering av DR i brevlådan Hantering oadresserad DRAntal% av pop Nej tack till direktreklam Slänger direkt Bläddrar igenom Läser det mesta personer, 20% av de som bor i A-region 05 Nyköping i åldern år har skylt på brevlådan med nej tack till reklam. 65% av dem läser SN varje dag. A-region 05 Åldersgrupp år Population

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population genomsnittlig räckvidd i riket och A-region 05 Nyköping personer besöker varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare. Det betyder att 37% av vi som bor i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare.

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår SN Dubbelläsning SN och - vecka i riket personer i riket i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + är läsare ( ). Trafiken på vecka ; ”unika besökare” gjorde ”besök” på sn.se och det gjordes ”sidvisningar” Unika webbläsare Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara antalet datorer som kopplats upp mot sn.se Sidvisningar Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara en fil eller en kombination av filer skickade till en användare som ett resultat av denna användares förfrågan. En förfrågan av en giltig användare ska resultera i en sidvisning. Besök Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara hur många gånger en unik webbläsare har varit uppkopplad mot mätobjektet och hämtat information

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population SN personer i A-region 05 i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + i A-region 05 Nyköping är läsare ( ). Dubbelläsning SN och sn.se - vecka i A-region 05 Nyköping I A-region 05 Nyköping finns personer i åldern år (82%) av dem läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare! RÄCKVIDD 82%