Bedömningskriterier för åk 6

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Kunskapskrav för godtagbara kunskaper i slutet av årskurs 3 – Svenska
Samtala om böcker.
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Docent i pedagogiskt arbete, FD
E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Presentera en flodkultur!
Redskap för rättvis och likvärdig bedömning
Föräldramöte 12 september 2011
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
BETYG I ÅRSKURS 6.
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
DITT BOENDE.
Processtödjare 16/
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Tolka ett föremåls kulturella och estetiska uttryck
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Kunskapskrav betyg E Geografi åk 6
Ett arbetsområde om poesi
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Nya samlade läroplaner
Kunskapskrav SLÖJD.
Köpmansgatan / lv 115 Förankring i läroplanen Utifrån det centrala innehållet för; Samhällskunskap -Individers och gruppers möjligheter att påverka.
En bild ljuger mer än tusen ord
Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Bild i år 3 Bildframställning Framställning av berättande bilder, till exempel sagobilder.
Stumfilm åk 7.
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
Tips - vad ska du tänka på när du svarar på läsfrågorna?
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Varför?.
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Betyg årskurs 6.
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Genom undervisningen i svenska ska eleverna utveckla sin förmåga att formulera sig och kommunicera i tal och skrift, anpassa språket efter olika syften,
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Tallriksmodellen. Vad åt du till frukost, lunch?
Fritt Broderi.
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Vårrullar Recept till lektion 3 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Dagens lektion? Mängd, metod, planera. Mat måltider och hälsa Jämförelser av recept och beräkning av mängder vid matlagning. Skapande av egna recept. Bakning.
Pizza Recept till lektion 5. Pizza kemiskt jäsmedel = bakpulver kan du nämna 2 till?
Cindy Sherman nu på Moderna museet Cindy Sherman är en av de viktigaste konstnärerna idag. Hennes fotografi är omedelbart tillgängligt, men också.
Vår meny på eget Slöjd och hemkunskap.
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Rädda klassrummet.
Forcerat Perspektiv En optisk illusion.
Djuren möter ungdomskulturen
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
Förskolan 2.0.
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Två konstnär Rembrandt van Rijn och Jonas Åkesson
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Djuren möter ungdomskulturen
Presentationens avskrift:

Bedömningskriterier för åk 6 Bildframställning Redskap Bildkombination Idéutveckling Arbetsprocess Bildpresentation Kritik Bildanalys

Bildframställning E C A Eleven kan framställa några olika typer av berättande och informativa bilder som kommunicerar erfarenheter, åsikter och upplevelser med ett (…) bildspråk… enkelt utvecklat välutvecklat … och (…) genomarbetade uttrycksformer så att budskapet framgår. delvis relativt väl väl En bild säger mer än tusen ord. Alla bilder säger något och vissa bilder säger mer än andra. Och vissa konstnärer vill säga massor av saker med hjälp av deras tavlor. Man kan förmedla saker på olika sätt. Ibland vill man att det ska vara tydligt och ibland vill man att det ska vara lite hemligt. TILLBAKA

Redskap E C A Eleven kan i arbetet använda några olika tekniker, verktyg och material på ett (…) sätt för att skapa olika uttryck. i huvudsak fungerande relativt väl fungerande och varierat väl fungerande, varierat och idérikt TILLBAKA

Bildkombination E C A Eleven kombinerar några olika bildelement på ett (…) fungerande sätt. i huvudsak relativt väl väl TILLBAKA

Idéutveckling E C A Eleven kan i det bildskapande arbetet (…) idéer inom några olika ämnesområden genom att återanvända samtida eller historiska bilder och bearbeta andra uppslag och inspirationsmaterial. bidra till att utveckla utveckla delvis egna utveckla egna TILLBAKA

Arbetsprocess E C A Under arbetsprocessen (…). bidrar eleven till att formulera och välja handlingsalternativ som leder framåt formulerar och väljer eleven handlingsalternativ som med någon bearbetning leder framåt handlingsalternativ TILLBAKA

Bildpresentation E C A Eleven kan presentera sina bilder med (…) anpassning till syfte och sammanhang. viss relativt god god TILLBAKA

Kritik E C A Eleven kan också ge (…) omdömen om arbetsprocessen och kvaliteten i bildarbetet. enkla utvecklade välutvecklade TILLBAKA

Bildanalys E C A Eleven kan föra (…) underbyggda resonemang om uttryck, innehåll och funktion i bilder från olika tider och kulturer och gör kopplingar till egna erfarenheter, andra bilder och företeelser i omvärlden. enkla och till viss del utvecklade och relativt väl utvecklade och väl TILLBAKA