4 – 17 år Syftet KundHuset. 4 och 5 år Louise Åstrand

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Advertisements

Arbetsplatslärande - ett annorlunda sätt att lära
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Mellanchefen en maktpotential
Målorienterade strategiska processer
• Förvaltningsplanerna är navet i ett informationssystem och kan beskrivas som ett samlingsinstrument för all relevant information knuten till enskilda.
FÖRETAGSPRESENTATION
Verksamhet och arbetsliv i utveckling
”Everyday Leadership”
September 2013 Anneli Angeling
Barr amma baro! – Antingen lär man ut, eller så lär man in!
En introduktion till SEB Way
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Forum 20 år Lasarett och sjukstugor.
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Länsstyrelsen Västra Götalands län
Balansen Balanserad resultatredovisning med balanserat styrkort.
STS HT 01 – HT 07 (+ folkhögskola emellan) Inriktning Biologiska System C-uppsats i Filosofi Examensarbete på KI BI-konsult Gör ganska oproffsiga powerpoints.
Användbarhet - projektledarens dröm eller mardröm
Västfastigheter En presentation.
QWC-metoden Ledningsverktyg för Stress och Verksamhetsutveckling
Att få rätt saker att hända
”Vägen mot e-samhället”
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Nätverksmöte 23 november - med IT strategi som värd 120 minuter om effektivare ledarskap med chefer som vågar belöna rätt resultat Nödvändig utveckling.
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Kommunikatören.
… att effektivt förvalta fastigheter med gemensamt intresse för Eskilstuna kommun och dess invånare Uppdrag.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Arbetsförmedlingen MBU 2012 övergripande resultat
Panelen: Information, organisation och ledarskap: sammanfattning Leif Åberg Communicare
2011 Replik AB Den vertikala linjen betonar Affärsplaner Mål och prioriteringar Ansvarsgränser Rutiner och instruktioner Roller, befattningar Den horisontella.
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
LIFT MÅL LIFT Ett utvecklingsprogram för deltagaren och deltagarens företag.
Landstingets kansli Resultat säkerhetskulturenkät 2009.
Medarbetarundersökning 2012
Auditeringsmodellen för Ole Karlsson
Ny målstyrningsmodell för Värnamo kommun fr o m !
CCG – Coach Coach Go  EU-projekt inom Grundtvig med fokus på vuxnas allmänna lärande.  Period:  Deltagarländer: Island, Italien, Tyskland,
22 augusti 2011 Micasa Fastigheter i Stockholm AB Resultatet av Hyresgästenkäten CustomerScoreCard Kunder.
Projektledar utbildning Socialt företagande två kursomgångar.
Stiftelsen Compare Karlstad startades år 2000 av ICT-branschen i Karlstad 8 feb
Hur arbetar Västra Götaland med uppföljning och utvärdering Presentation inom lärprojektet uppföljning av regional tillväxt (Reglab) Göteborg 12 april.
Regional Innovativ GIS- och E- tjänstsamverkan Samarbetsprojekt mellan 5 kommuner i Västernorrland; Örnsköldsvik, Kramfors, Härnösand, Timrå, Sundsvall,
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor
Personalpolitisk inriktning
Kund/Kandidat 2011-xx-xx. ”Vårt mål är att koppla HR starkare till kundens affär. Det gör vi genom att kombinera affärsnyttan med goda relationer och.
Ledningssystem på 60 minuter
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
SIQs MODELL Uppskattad tidsåtgång: 30 minuter Till avsnittet tillhör ett test som tar ca 10 minuter att genomföra 2.
Konfiguraitonshantering EN KORT SAMMANFATTNING AV KONFIGURAITONSHANTERING.
Inrättande av Trafikverket 1 Info kring Trafikverkets organisation GNA
Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016.
Enig ledning som skickar samma signaler
VÄLKOMMEN TILL WSP SVERIGE
Arbetslivet: aktivera vokabulären!
Kvalitetsutveckling II
SMGAO Jan-Olof Åberg Utvärdering I SMGAO Jan-Olof Åberg.
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Personlighetspsykologi Psykologi 2a
Design, strategi, management
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Kommunikationsprocesser
Verktyget Utmärkelsen….
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Nordisk studiestödskonferens 2006 FPAs kvalitetsarbete Ariana Hellman planerare FPA, Administrativa avdelningen, Planering och kundorienterad verksamhetsutveckling.
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Presentationens avskrift:

4 och 5 år Louise Åstrand www.kundhuset.se louise.astrand@kundhuset.se

4 – 17 år Syftet KundHuset

6 år före Handelshögskolan Receptionist på hotell Natt portier Butiksbiträde: kläder och bokhandel Bartender Fast-food, servitör och garderobiär (Paris) Kundtjänst (USA) Hovmästare (USA) Reseledare Guide Platschef (Meribel) Försäljare: annonser och reklam skyltar Gymnastiklärare Lärarvikarie Projektledare: modellagentur KundHuset

Civilekonom med inriktning Service Management KundHuset

Kriterier i Utmärkelsen Svensk Kvalitet SIQs modell för kundorienterad verksamhetsutveckling Ledarskap 150 Information och analys 70 Strategisk/verksamhetens planering 50 Medarbetarnas engagemang och utveckling 150 Verksamhetens processer 120 Verksamhetens resultat 160 Kundtillfredställelse 300 Kriterierna är på 53 sidor KundHuset

1994 - 2011 Konsultation Total Quality Manager och strategi planerare – ISS Strateg planerare och marknadschef – Tidomat Marknadschef – SVT Managementkonsult och affärsområdes chef – Vendator Institutet Managementkonsult – SMaCQ Managementkonsult och utbildare – Mindset Managementkonsult – Logica Ägare och konsult – KundHuset KundHuset

Förtroende uppdrag och licenser Tingsrätt Hovrätt Förvaltningsrätt Styrelse uppdrag Zonta International Norges utmärkelse i kvalitet License in DiSC®; Inscape Publishing License in Myers Briggs Type Indicator® - MBTI® 2 böcker – Tredje på väg - Var tog min kund vägen? KundHuset

Utbildare och coach i: Ledarskap Presentations teknik och retorik Projekt ledning Service Management (Drift att tjänsteföretag) Processledning Personlig effektivitet Mötesteknik Effektivt kundkontaktcenter Kvalitetsledarskap KundHuset

KundHuset Kundhuset är en konsultfirma specialiserad på kund- och marknadsorientering i tjänsteproducerande företag. 0730 - 97 92 23 www.kundhuset.se louise.astrand@kundhuset.se KundHuset