Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016."— Presentationens avskrift:

1 Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016

2 Vill du?  Specialisera dej på  tjänste- och kundorienterad styrning  affärs- och konsumentmarknader  strategisk marknadsföring  tjänsteinnovation  tjänstefiering i tillverkande företag  affärsmodellinnovation  elektroniska tjänster  sociala medier  märkesstrategi och –styrning  hållbar marknadsföring  kundupplevelser  Lära du dig  färdigheter, verktyg och modeller som du behöver för att bli en framgångsrik ekonom och företagsledare  kombinera det med utbytesstudier, företagspraktik samt en omfattande pro gradu avhandling kan du skapa dig en konkurrenskraftig kompetensprofil  Marknadsföring är alltså väldigt mycket /brett © Åke Finne 2016

3  En del har blivit  CRM-chef  Exportchef  Försäljare  Account manager  Key Account Manager  Brand manager  Försäljningschef  Inköpschef  Inköpare  Materialchef  Anskaffningschef  Marknadsföringsassistent  Marknadsföringschef  Projektledare på reklambyrå  Reklamchef  Konsult  © Åke Finne 2016

4  Breda och gedigna (grund)färdigheter av affärsverksamhet, kombination av  Alla ämnen man kan välja på Hanken dvs mf, FLO, Fin&Inv, redovisning, handelsrätt  Ibland tom ytterligare en examen tex teknisk eller juridisk  Analytiskt och strategiskt tänkande  Självständigt arbete och (mångkulturell) grupparbetsförmåga  Projektledningsförmåga  Verbala och skriftliga kommunikationsfärdigheter  Kreativ förmåga  Gedigna språkkunskaper  Programanvändningsfärdigheter  Minimum är word, excel och powerpoint  Arbetserfarenhet  Utlandspraktik  22.4.2013 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi För att bli det här behöver du

5 Vägen dit © Hanken

6 Vägen dit © Hanken

7 Obligatoriskt 1123Marknadsföringsstrategi61. vår 23099Individuell studieplan11. vår 7778Statistisk analys61. vår 1140Introduktion till företagsansvar61. höst 23002Konsumentbeteende82. höst 23066Service Marketing42. höst 23064Märkeshantering och kommunikation42. vår 23068Business Market Management42. vår © Åke Finne 2016

8 Ca 12 sp av följande 23076Customer Experience in Digital Service and Technology4 2. sommar 23065 Service Development Project 4 2. höst 23063Branding Project4 2. vår 23067Business Sales and Purchasing Management4 2. vår 23082Psychology of Advertising4 2. höst 23083Advertising and Promotion Planning4 2. höst 3859Corporate Sustainability8 2. höst 23059International. of Bus. Services (ges med säkerhet ännu 2015)8 2. höst 23078Karriärvägledning för marknadsförare62. höst Plus 23001Kandidatavhandling: Marknadsundersökningsprojekt103. vår © Åke Finne 2016

9  Flaskhalsar  Grundkurserna blir hängande -> utlandsvistelsen fördröjs  Kurserna i marknadsföring blir hängande -> kan inte börja på kanden (gäller huvudämnesstuderande)  Tar inte ut kandpappren -> kan inte läsa fördjupade kurser  Jobbar alltför mycket vid sidan om studierna -> allt går trögt  © Åke Finne 2016


Ladda ner ppt "Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016."

Liknande presentationer


Google-annonser