Case seminarium: Individuell Reflektion

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gun Frödemo - kurator Studenthälsan.
Advertisements

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
KOLLEGIAL HANDLEDNING REFLEKTION TILLSAMMANS I ARBETSLAG
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Barnanpassad utredning
Lösningsinriktad Pedagogik.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
för att + sin/hans Barnen förstår ingenting.
Ledarutveckling över gränserna 2012/2013
Källbystugans kvalitetsarbete
Västra Götalandsregionen äger och driver…
Kognitiva funktioner Verbal förmåga Logisk-Analytisk förmåga
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Konsekvenser.
Reflektion över försäljningsseminarium
Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset?
VILKA VAR DE VIKTIGASTE LÄRDOMARNA FRÅN CASET?
För att + ingen – inte någon Barnen förstår ingenting. Föräldrarna talar engelska för att barnen inte ska förstå någonting.
Tillfälle 2: Juridisk argumentation och juridisk stilistik
Interpersonal Dynamics Inventory (IDI)
Workshop inför Projektet
Hur socialt anpassa barn med ADHD ? Konsekvenspedagogik
Aktivt lyssnade.
Fair-play? Hur vi uppträder mot varandra & mot andra.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
UPPSATSSKRIVNING ENTRÉSKOLAN
CASE Hultsfred Ledarutveckling över gränserna
Eva de Fine Licht Konsultationsinternat Ulricehamn april
Att skriva efter en litteraturdiskussion
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Reflektion kring Caseseminarium Grupp 1 Victoria Carlsson, Madeleine Eriksson, Magnus Grönhult, Cecilia Löfgren, Anna Reuterskiöld.
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014 Kerstin Angberg-Morgården, 11 juni 2014 Energisamordnare på Länsstyrelsen Dalarna.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ordkunskap Ord och begrepp som används för att uttrycka känslor, kunskaper och åsikter. Ords och begrepps nyanser och värdeladdning.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
Läroplansträff Välkomna!.
SAMHÄLLET & LIVET SOM ETT SPEL… Christian Munthe Filosofiska institutionen
Seminarium Industriell Försäljning Eric Marketoft.
Ekonomi och styrning i offentlig verksamhet Kurskod 722g39 Hemsida
Diskussionstillfälle 4
Case seminarium Grupp 3, Azra Custovac, Anna Ojdanic & Indira Todorovac.
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
Caseseminarium Sofie Johansson, sofjo153
Grupp 11. Reflektion av ABB-caset -Bra att avsätta resurser för samtal och därigenom skapa tillit genom kontinuerlig dialog om brister, utveckling etc.
Caseinlämning kl Grupp 5 Denise Niemi Jennie Östh
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
Personligt agerande PIE. IEI. LiU. Carina Höyheim 2010
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
THE ABB, FG WILSON & CATERPILLAR CASE Grupp 4: Christoffer Andersson SCM & Industriell Marknadsföring Cathrine Bose 722A29 Elin Ivarsson Jonas.
Case – ABB, FG Wilson och Caterpillar Industrielll marknadsföring och Supply Chain Management GRUPP 9.
Ifous Små barns lärande APT 22 april 2015
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
fokusgrupper En Kvalitativ datainsamlingsmetod Karina Kight
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Läroplansnätverk skola Välkomna!. Dagordning Nyckelpersonernas uppdrag Kort återblick från studiedagen om bedömning den 20/8 Ca 9.30 fika Bedömning.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
THE ABB – FG WILSON AND CATERPILLAR CASE Problemanalys ABB strategi var att på djupet förstå kunders behov och hjälpa dessa kunder för att bli mer konkurrenskraftiga.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Kommunikationsprocesser
Case - ABB och caterpillar
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014
FG Wilson & Caterpillar
Utvärdering av caseseminarium
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Våra relationer och folkbibliotek
Case: ABB - F.G Wilson - Cat
Presentationens avskrift:

Case seminarium: Individuell Reflektion Carolina Wängdahl, carwa670

Vad var de viktigaste lärdomarna från caset? Vad var positivt/negativt med seminariet? Det är viktigt att tänka på hur man behandlar sina kunder. Detta gäller samtliga i personalstaben. Det ger inget att sätta hårt mot hårt, utan ödmjukhet är väldigt viktigt i en konflikt. Det behöver inte alltid betyda något negativt då det blir tvister, det kan också bli en nystart på relationer (rensa luften lite). Det kan ibland vara viktigt att kunna backa i en argumentation och ta upp problematiken vid ett senare tillfälle. Då det blir en argumentation, då är det viktigt att kunna se “the big picture” och kunna förstå roten till problemet. Viktigt att vårda relationen mellan kund och leverantör, även befintliga sådana. Viktigt att ha bra kommunikation både internt och externt. Av: Carolina Wängdahl, carwa670

Vilka var de viktigaste lärdomarna från caset ? Vad var positivt/negativt med seminariet ? Positivt med seminariet Ta del av andras åsikter. Djupare analys av problemet då fler aspekter tas med. Diskussionen gav en bredare bild av själva caset, det byggdes ett kunskapsslott. Annorlunda och rolig form att diskutera ett case på! Roligt och intressant med ett verklighetsbaserat case Negativt med seminariet Det fanns personer som inte deltog i diskussionen Stressande att få frågor på delar av caset som man inte har fokuserat och reflekterat så mycket över. Det kan vara jobbigt att var en så stor grupp som diskuterar, då det naturligt blir vissa som tar väldigt mycket plats och andra som inte säger ett ord. Det vill säga ojämnfördelning. Av: Carolina Wängdahl, carwa670