Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse 2009-2011.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
RAPPORT Hur går det för kunderna – en uppföljande mätning Juli 2012 Kund: NyföretagarCentrum Sverige Kontaktperson: Harry Goldman, Daniel Dworetsky Kontakt.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Enkätsammanställning januari 2008 Norrlandets kooperativa hyresrättsförening 128 medlemmar från start varav 7 medlemmar utträtt, 11 medlemmar enbart stödjande.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Resultatredovisning Arbetsmiljö och stress. 1. En av tio skyddsombud anser att det är svårt att på deras arbetsplats kombinera arbete med familj/fritid.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH företag – de flesta är små 5-9 anställda 5% anställda 3% anställda 2% > 50 anställda.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING 2012 RESULTAT.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning, anställda?
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
Rådgivar- och Ordförandekonferens 18 – 20 maj LondonSt Giles/ St James´Court Ca 140 rådgivare, ordföranden och samarbetspartners.
RALS 2007 – Lite siffror mars anställda 50,2 % kvinnor 49,8 % män.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Nationell NKI-undersökning Jobs and Society NyföretagarCentrumKundnöjdhet 2009 Fakta om undersökningen Målgrupp Personer som var på rådgivning hos.
GRs effektstudie 2005 Gällande studerande vid kommunal vuxenutbildning i Alingsås, Härryda, Kungsbacka, Lerum, Mölndal, Partille, Tjörn och Öckerö, 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning? Jämförelse.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
NyföretagarCentrums resultat 2014 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2014.
Presentationens avskrift:

Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse Kundundersökning 2011

Om undersökningen Respondenter:Personer på rådgivning under 2011 (i Jobsdata) Metod:Webbaserad enkät Undersökningsperiod: Antal inbjudna: Respondenter: Svarsfrekvens:26%

När det gäller den affärsidé du fick rådgivning för på NyföretagarCentrum, har du startat företag eller ej? Ja, jag har startat företag efter rådgivningen Jag hade redan startat företaget när jag kom till NyföretagarCentrum Nej, inte än, men jag planerar att starta inom ett år Nej, jag kommer inte att starta företag %47%43% 19%16%14% 31%27%32% 11%11%11%

Branscher? Bolagsform? Omsättning? Om startade företag

Inom vilken bransch har du startat / planerar du att starta företag? Hälsa, Sjukvård, Omsorg12%Teknisk Konsultverksamhet3% Detaljhandel (e-handel, butik etc.)10%Tillverkning, Verkstad, Industri3% Kultur, Nöje, Fritid, Event, Musik 6%Hår, Skönhetsvård3% Utbildning, Utveckling, Forskning 6%Media, Förlag3% Bygg, Anläggning, Fastigheter, ROT5%Juridik, Bank/Finans/Ekonomi, Försäkring, Affärsutveckling2% Design, Inredning 5%Jordbruk, Skogsbruk, Jakt, Fiske, Djurskötsel2% IT, Data, Programmering, Teknik4%Personaluthyrning, -förmedling, HR, Andra kontorstjänster2% Marknadsföring, PR, Reklam,Turism, Hotell2% Information, Marknadsundersökning 4%Reparation, Installation2% Restaurang, Café 4%Partihandel/Grossisthandel2% Personliga tjänster, HushållsnäraTransport, Spedition, Logistik1% tjänster/RUT, Serviceföretag4%Annat17%

Vilken bolagsform har ditt företag? Enskild firma Aktiebolag Handelsbolag / Kommanditbolag Annan %69% 30%25%5%1% Frågan ställdes ej 2009

Vilken omsättning hade företaget / beräknar du att företaget får första året? (urval: samtliga som startat) 0 – kr – kr kr eller mer 68%66% 23%24%10% Frågan ställdes ej

Nöjdhet och nytta av NyföretagarCentrum? Rådgivning andra aktörer? Rekommendation? Kundnöjdhet

Överlag, hur nöjd eller missnöjd är du med den rådgivning som du fick av NyföretagarCentrum? Mycket nöjd Ganska nöjd Ganska missnöjd Mycket missnöjd %48%47% 39%42%42% 6%7%9% 2%3%3%

Hur stor nytta har du haft av rådgivningen du fick av NyföretagarCentrums rådgivare? Stor nytta Viss nytta Inte särskilt stor nytta Ingen nytta %36%35% 45%47%46% 11%13%14% 4%5%5%

På vilket sätt har du haft nytta av rådgivningen? (flera svar möjliga) 2010 Min affärsidé blev bättre19% Större förståelse för / kunskap om ekonomi och budget37% Bättre helhetsbild av vad det innebär att starta och driva företag53% Bra som allmänt bollplank60% Annat9% Frågan ställdes ej Min affärsidé blev bättre21% Större kunskap om ekonomi och budget36% Bättre helhetsbild av vad det innebär att starta och driva företag52% Bra som allmänt bollplank58% Tillgång till större nätverk14% Praktiska tips kring bolagsform, myndighetskontakter etc. 43% Annat5%

”Supertrevliga människor, Så bra att ni finns!” ”Tillvägagångssätt, strukturering. Prioritering.” ”Hjälp med stöttning och att stärka självförtroendet när man ibland tvivlade på eget företagande. Det var perfekt att då få stöttning! ”Uppmuntran och inspiration.” ”Inspiration.” ”Hela min affärsplan blev mycket bättre efter genomgången med Johan.” ”Vi fick bekräftelse på att det var helt fel pris på ett företag med så dåliga siffror. Hjälpen att granska och ifrågasätta var av stort värde.” ”Blev medveten om brister i den egna iden och möjlighet/hjälp med att korrigera dessa.” ”Flera konkreta tips, genuint intresse.” ”Tips och råd i ett besvärligt läge!” Frågan ställdes ej 2008 och 2009

Har du fått annan rådgivning/utbildning/information under 2011? (flera svar möjliga) Ja, via Almi Ja, via Coompanion Ja, via IFS Ja, via Skatteverket Ja, via Startlinjen Ja, via Drivhuset Ja, via Arbetsförmedlingen Ja, via Verksamt.se Nej %12%1% –0% 29%32%1%1% 15%21% 30%22% 43%44% * Frågan ställdes ej 2009

Skulle du rekommendera andra som funderar på att starta företag att gå till NyföretagarCentrum för personlig rådgivning? Ja, absolut Ja, troligen Nej, troligen inte Nej, absolut inte %67%67% 21%25%24% 5%6%7% 1%2%2%

Kännedom om NyföretagarCentrum? Man/Kvinna? Född i Sverige eller utomlands? Ålder? Bakgrund

Hur fick du först kännedom om NyföretagarCentrum? Almi Arbetsförmedlingen Banken Broschyr/info från NyföretagarCentrum Internet Kommunen Media Mässor Startlinjen/Tillväxtverket Trygghetsrådet Trygghetsstiftelsen Verksamt.se Vänner/bekanta %3% 18%27% 2%3% 6%5% 21%18% 5%4%6% 3%2%1% 2%4%0% 5%2%26% Frågan ställdes ej 2009

Är du man eller kvinna: Man Kvinna %43%43% 58%57%57% %82%83% 20%18%17% Var är du född? I Sverige Utanför Sverige OBS. Notera ett dessa siffror speglar könsfördelning och bakgrund bland respondenterna i kundundersökningen, inte nödvändigtvis bland NyföretagarCentrums klienter totalt.

Hur gammal var du när du var på NyföretagarCentrum för rådgivning? Upp till 25 år år år år år 61 år eller äldre %9%10%26%30%20%6% Frågan ställdes ej 2009 OBS. Notera ett dessa siffror speglar åldersfördelningen bland respondenterna i kundundersökningen, inte bland NyföretagarCentrums klienter totalt.