Sociala medier Maria Holm

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Advertisements

Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Från vårt studiebesök på Stockholm Makerspace
Fredrik Thelander, fritidsledare Stockholm 7 mars 2012.
Säkrare inloggning till e-tjänster för vårdnadshavare via e- legitimation Viktig information om förändringar kring vårdnadshavares inloggningar till Barnwebben,
Att bygga nätverk genom sociala medier
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
E-post juni 2013.
 Visa upp vår verksamhet  Kontakter med omvärlden  Möjliggör ett omdefinierat lärande  Öka medborgarnas möjlighet till insyn.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Skriva för webben.
Ö Cissi Cissi Dahl & Anneli Bengtsson X-Ovation.
Att ställa sig på medborgarens sida i kampen om att synas på webben.
Informationsenheten, reflektioner under arbetets gång • Medborgarfokus. Tightare samarbete med den olika enheterna i förvaltningarna (huvudredaktörer+publicister.
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
kommunikation kommer av latinets communicatio
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Strategi för användning av den sociala webben i Ingå bibliotek Barbro Nystedt Raija Selén
Kommunikation på webben – om konsten informera, lyssna och ha dialog på webben Anna Fredriksson, RF och SISU Idrottsutbildarna.
Hur tänker Handisam om sociala medier?
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Kommunikationsplanens delar
1.
Nya förutsättningar för lärande
Sociala medier och YouTube. ”Internet är inte vår tids inferno utan vårt nya församlingshem” Natalia Kazmierska.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Trender inom statsförvaltningen
CASE Hultsfred Ledarutveckling över gränserna
Kommuner och landsting i sociala medier  Jan 2014  Staffan Wikell  Avdelningen för juridik.
MEDBORGARKONTORETS UPPGIFT Information Vägledning Rådgivning Blanketter Handläggning av vissa ärenden Ärenderegistrering, upplysning i alla ärenden.
De eller dem? Vad ska man skriva?. Varför? Dom är talspråk, man skriver de eller dem Viktigt för att vara en proffsig skribent, tas på allvar.
Framtidsredaktionen. Designuppgift Utveckla koncept för hur Framtidsredaktionen skall utformas Fokus på digitala plattformen (webb, m.m) Helhetskoncept:
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Sociala medier + juridik = sant
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Sanning eller myt…. Kontrollfrågor WWW  Vem säger….  Vad är det som sägs?  Varför sägs det?
Andreas Cederbom & Joakim Lundberg Funkas Tillgänglighetsdagar 2010 Less is more.
Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor
SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
principer som beskriver
Söka information på internet. Vi ska prata om kapitel 3 Internet är det största nätverket som sträcker sig över hela världen. Om du är ansluten till internet.
Sociala medier och jämställdhet. ”Det är svårt att förstå om man inbillar sig att det alltid sett.
Moderaternas Web och Web 2.0 Hanif Bali & Petter Larsson.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
Kajsa Hartig Nordiska museet
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Sociala medier och jämställdhet. Den digitala vardagen (referensgruppen) Msn Playahhead Lunarstorm Bilddagboken Youtube Facebook.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
Orebro.se Sociala medier – en självklar del av vardagen Kia Lagerqvist Örebro kommun Twitter: kialq E-post:
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Flåm.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Beredskap på kvällar och helger
Hur trovärdiga är ungas nyhetflöden?
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Sala kommun och de sociala medierna
Har du som förälder koll?
Ett samarbetsprojekt mellan
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Verktyg för att jobba med OSA
Tips & trix.
Strategisk kommunikation
Presentationens avskrift:

Sociala medier Maria Holm maria.holm@skelleftea.se Utvecklare webb & sociala medier

Framtiden?

Skellefteå kommun i sociala medier www.facebook.com/Skelleftea www.twitter.com/skeakommun www.youtube.com/Skellefteakommun www.skelleftea.se/socialamedier

Vad är sociala medier? Sociala medier är en plats för kommunikation, ett ställe att skapa relationer, uppmuntra dialog och dela kunskap. Webbplatser med kommentarfält, chatt, forum etc. Facebook, Twitter, Youtube m fl Bloggar Wikis där användarna skapar innehållet, wikipedia

Varför sociala medier? Medborgarna är redan ute på sociala medier och pratar om oss. Ska vi vara med eller inte? Relationsbyggande Kommunikation/dialog Lärande Når ut till fler och eventuellt nya målgrupper Omvärldsbevakning

Kom igång Formulera ett syfte & mål Meddela informationsenheten Interna riktlinjer Hur ska personal förhålla sig? Skilja på sitt privatajag och yrkesjag? Hur ska organisationen för hålla sig? Vem ska skriva på sociala medier? Hur ofta ska vi skriva? Hur ska vi skriva? Checklista (skl) Lagar & regler (pul, sekretess, yttrandefrihet , upphovsrätt etc) Grafisk profil & avsändare Bevaka, svara & gallra Arkivera Hantera ärenden Informera & kommunicera

Språk och ton Skriv personligt Skriv om det som berör Ledigt Enkelt Be om synpunkter och tips Var tyst ibland stör inte dialogen

Länkar www.facebook.com/skelleftea www.twitter.com/skeakommun www.youtube.com/skellefteakommun www.skelleftea.se/socialamedier Checklista (SKL)