Christina Varenius OM PRODUKTIONS- LEDNING AV DR-KAMPANJER Om produktionsledning av DR-kampanjer.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Leverantör.
Advertisements

ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Att förstå anonymiteten (översättning från
Sammandrag i bildspelsform Du kan ta dig igenom hela bildspelet med piltangenterna eller med musen. Du kan även välja avsnitt genom att klicka på de olika.
Namn på tillfället (kan skrivas på två rader) Namn på den som presenterar Datum för tillfället.
Ensize och EDOC Martin Jansson Ensize AB
IPad grundkurs.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Så här ser det ut för användaren när priset ska räknas fram.
Anneli och Christians Datorskola
Sorteringsanvisningar
Välkommen till internet för nybörjare
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Miljarder möjligheter på en plats!
Konsten att göra bra inköp
Marknadsföring & Internet
PärVju utbildning 12 oktober 2011
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
E-tjänster Upplands Väsby
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Behövs det pengar? Byteshandel.
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
SKYDDAD IDENTITET Hur gör vi på HMC Ingen information om personens namn eller adressuppgifter får föras över till vårt hjälpmedelssystem SESAM även om.
Direktreklam - lönsam försäljning och marknadsföring
PIRATPARTIET Rubriksnitt: Impact, vanlig text Arial Här kan man lägga en lite ingressbetonad text på ett par tre meningar (men funkar även utan). Vill.
Tabeller.
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
Presentation 5 p (kräver närvaro hela lektionen) Fundera under presentationen på hur de olika bakgrunderna fungerar ! SRH.
Pitch Min uppfinning är/heter: Sjungande robot säng (till alla åldrar) Jag tänkte såhär, om man har det svårt att sova, då kan man skaffa en sjungande.
Informationssökningsprocessen:
Stefan Johansson Är det åldern som är problemet?
PEPPOL – en infrastruktur för effektivare e-kommunikation.
Layout blandare presentation. Innehåll Ditt ansvar som leverantör Beskrivning av materialet Resultat Leveransinstruktion för printmaterial Kostnad.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
KÄLLKRITIK & INFORMATIONSSÖKNING
1.
Söka information på internet. Vi ska prata om kapitel 3 Internet är det största nätverket som sträcker sig över hela världen. Om du är ansluten till internet.
Källkritisk informationssökning
SNABBGUIDE FÖR KOPIERING PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon imageRunner Advanced.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
När du laddar papper är det viktigt att pappret inte är skadat på något sätt. Om det är skadat finns det stor risk för papperstrassel i maskinen, ett.
På vissa datorer behöver du trycka på F5 för att starta bildspelet.
En förenklad och förminskad bild av verkligheten sedd uppifrån himlen Vad är en karta?
Hur blir du en kunnig konsument? Du vill ju inte bli ”blåst”
Hammarby Bandy Klubbprofil HAMMARBY BANDY. Produkter Kosa Basic Grå Jogging Klubbpris Senior 495:- Junior 450:- Ord pris Senior 650:- Junior 590:- Värmeoverall.
Personlig försäljning Kap. 2
ETT ÖPPET NÄT där Du själv väljer den eller de tjänster som passar just Dina behov Du väljer mellan ett stort antal TJÄNSTELEVERANTÖRER Konkurrensen mellan.
Ny Kund (1/2) SE JULI 10 Välkomstfras Registrering Club Presentation
Nya rutiner: tryckning av avhandlingar
GULD är pengar resten är kredit
En kort lektion i hur du inte blir blåst
WEBBORDERGUIDE.
Såhär fungerar BABS-maskinen
Vilken färg har den här frukten?
Auvesta Transaktion Autentisering mobileTAN
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Söka information på internet
LATHUND BLODOMLOPPET 2017 Gå in på
PostNord Strålfors Oy Materialanvisning för utskriftsproduktion
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Dagstidningen som taltidning
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Komma igång med Scratch
Såhär fungerar BABS-maskinen
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Enkätlänkar via todaytoo version
Presentationens avskrift:

Christina Varenius OM PRODUKTIONS- LEDNING AV DR-KAMPANJER Om produktionsledning av DR-kampanjer

Christina Varenius DR/DM - är det någon skillnad?

Christina Varenius  DR är adresserade eller oadresserade reklamutskick till kunder/konsumenter  DM är en marknadsföringsmetod som interagerar med kunden/konsumenten DR/DM - är det någon skillnad?

Christina Varenius Medieval vid kampanjer  SMS  TM  ADR  Bilagor  ODR  Kuponghäfte  Internet

Christina Varenius Viktigast idag  ODR  ADR

Christina Varenius Produktionsprocessen  Adresser  Repro  Tryck  Efterbehandling  Adressfilsbearbetning  Printning  Efterbehandling  Kuvertering  Inlämning post/citymail/tidning

Christina Varenius Adresskällor, konsument  SPAR  Postiad  Prenumerations-, medlems- och postordersregister  Bilregistret  Bodil - bostadsrätter  Teleadress  (Kreditupplysningsbolag)  Befintliga kundregister

Christina Varenius Adresskällor, företag  PAR  Micromediabanken  UC  HSAR  Teleadress  Befintliga kundregister

Christina Varenius PUL Privatpersoner måste upplysas om att deras adresser och personuppgifter lagras och även kan säljas vidare till andra företag för marknadsföringsändamål. De måste också upplysas om hur man kan spärra sig mot detta.

Christina Varenius Hantering av adresser  Samkörning förbjudet – bortmatchning okej  Matchning, dubbletter  Matchning, avlidna  Nixmatchning  Adresserna bestämmer upplagan/upplagan bestämmer adressantalet  Excel  Textfil, semikolonseparerad

Christina Varenius Repro  Tryckeriet alt oberoende reproanstalt

Christina Varenius Tryck  Ark  Rulle  Digitaltryck  Kuvert, påtryck eller tillverkning

Christina Varenius Vad påverkar priset i tryckpressen?  Formatet  Pappersval  Antal färger  Plåtbyten  Upplagan  Extras som perf, fuktgummering, print, stans, piggyback  Leveranstid

Christina Varenius OBS!  Beställ papper i tid.  Rätt papper och färg för printning  Efterbehandling i press – ligger allt på korrekt ställe?  Plåtdiken – utfallande tryck  Är eventuella koder med – ex bilagekoder  Rätt upplaga – inklusive refex

Christina Varenius Kuvert, påtryck  Standardkuvert  Tryckbegränsningar  Mindre och medelstora upplagor

Christina Varenius Kuvert, produktion  Arkproduktion/ rullproduktion  Kan göras i olika format  Kan stansas i ”alla” olika formar  Fönster kan placeras fritt  Flexibilitet kräver upplaga, minst ex  Påverkar priset  Storlek, fönsterstorlek, antal fönster, tryckmetod, udda format

Christina Varenius OBS!  Kolla att fönstret/fönstren ligger så att printningen kommer att synas  Kolla att kuvertfliken ligger rätt i förhållande till det som ska kuverteras  Kolla att kuvertfliken passar kuverteringssättet  Portoruta/B-post  Svarspostnummer

Christina Varenius Laserprint  Flexibelt i textmängd, ÅF, namnunderskrift  Flexibla i placering av text  Hög upplösning  Dyrare än inkjet  Dyr vid print på båda sidor om arket  Försiktig med glättat papper  Formatstyrda

Christina Varenius Inkjetprint  I tryck eller efteråt  Formatflexibel  Flera färger (röd, blå, grön)  Print på båda sidor till bra priser  Begränsad textmängd  Ojämn printkvalitet  Försiktig med glättat papper. Och med gult

Christina Varenius OBS!  Printlayout  Kolla att printningen syns i fönstret som tänkt  Kolla ”skvalpningen”  Är alla koder med – id-kod, testkod, mm?

Christina Varenius Efterbehandling  Falsning, perforering, bigning, klamring mm  Applikator; piggyback, gimmic  Collator; olika papperskvaliteter, allt i ett- lösningar

Christina Varenius OBS!  Kolla att falsningen mm blir rätt så trycksaken går att kuvertera

Christina Varenius Kuvertering  Maskinell alt manuell kuvertering  Semimanuell kuvertering  Format C4, C5, C6 eller special  Matchning  Antal inlagor

Christina Varenius OBS!  Kuverteringsordning i kuvertet  Kolla antal inlagor, fler än 6 kan vara svårt att hitta leverantör som klarar

Christina Varenius Vanliga fällor  Fel lösning i förhållande till budget  Fel lösning i förhållande till tidsplan  Tekniken kommer in för sent (låt teknik och reklambyrå kommunicera direkt)  Man köper/lägger order för sent  Alla detaljer (plåtbyte, leveransställen, kvalitetskrav) kommer för sent  Glömma refexen  Jämför äpplen och päron när man gör inköpet  Adressen/svarsadressen – får inte förväxlas

Christina Varenius Inlämning  Posten – B-post 3 dagar  Citymail – 3 dagars cykel  Hur ska det buntas, märkas och levereras?  Sortering ner till brevbärarnivå  Kundnummer, följesedel  Leverans utomlands - postnummersorteringen

Christina Varenius Och till sist…  Kolla  Dubbelkolla  Lita aldrig på nån  Kolla igen