FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Det första du bör göra är att rita horisonten
UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
ÅsaMia Alteryd EQverkstan
 METODIK  Hur gör man en brukarstyrd enkätundersökning?  Hur går man sedan tillväga?  Peer-to-peer som insamlinsmetod  Problem, svårigheter och begränsningar.
- en positiv och realistisk självbild
Daniel i lejongropen.
Arbetsterapi i skolan.
En Dag i Ramadan Ramadan
Barnanpassad utredning
Patientenkät sommaren -13
Metodstöd.
AVSKEDSANSÖKAN Anhåller härmed om att få sluta som vuxen. Jag har beslutat mig för att återgå till att bli åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta.
UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG.
Åk 9 - året då det händer -.
Passar din mediciner ihop?
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
Alla har inneboende.
Muntligt Jag kan….
- Konsten att ge feed-back
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Syftet med en personlig handlingsplan
Konsten att leda sig själv
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
Mindfulness – en hjälp på vägen
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Bygg upp en stark ekonomi
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Stärk Din självkänsla Workshop – Studenthälsan
Röd & Grön Zon I RÖD ZON Pratar jag till … DIG! I GRÖN ZON
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Livskvalitet hos anhöriga som vårdar en äldre närstående med inkontinens “Det var inte så här jag hade tänk mig livet” Gunnel Andersson, Med dr, uroterapeut,
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Pilotgruppens egna erfarenheter från studiegruppen våren 2009
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
socionom och journalist kommunikatör
The Blue Day Book Bradley Trevor Greive (ISBN: )
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Att rita en instruktion
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Entreprenörskap Initiativ Problemlösning Samarbetsförmåga Handling
HÄLSA Föreläsning om HÄLSA Av och med Stefan Lindström
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Samhällsvetenskapliga metoder
ANDRAGOGIK andragogi´k (bildning till grek. an \ ´r, genitiv andro´s '[vuxen] man', parallell med pedagogik), en i sen tid konstruerad benämning på undervisning.
Min handduk ht 2013! Av: Ronja Petarsson! .
Vem är jag, Vem är du?.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
I-Klasshäfte Grankulla Scoutkår rf. Namn: _______________________________ Har blivit dubbad till II-klass scout på _____________________________________.
STUDIETEKNIK.
Arbetsterapi i skolan.
Presentationens avskrift:

FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA Datum:__________________ Namn:____________________ Verksamhet:________________ FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson (blå) 1. UTHÅLLIGHET. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter Arbetar uthålligt hel arbetsdag. Slutför alltid arbetsuppgifter. Ger mycket sällan upp. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Mycket svårt att koncentrera mig. Arbetar koncentrerat minst 1 timma i taget. Inga koncentrations- svårigheter alls.

3. FÖRMÅGA ATT FÖLJA INSTRUKTION. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Mycket svårt att följa instruktion. Går oftast bra att följa instruktion. Inga problem att följa instruktion. 4. PROBLEMLÖSNINGSFÖRMÅGA. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Mycket svårt att lösa problem på egen hand. Vissa svårigheter att lösa problem. Ser det som en utmaning att lösa problem.

5. BE OM HJÄLP. 6. SJÄLVFÖRTROENDE. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Svårt att be om hjälp. Ber gärna om hjälp. Ber om hjälp om det behövs. 6. SJÄLVFÖRTROENDE. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tvivlar alltid på min egen förmåga. Tycker det mesta verkar svårt. Tillåter mig inte att försöka igen om jag inte lyckas. Tvivlar ganska ofta på min egen förmåga. Tycker ganska mycket verkar svårt. Försöker ofta igen om jag inte lyckas. Tvivlar sällan på min egen förmåga. Tror mig om att klara det mesta.

7. NÄRVARO/FÖRMÅGA ATT PASSA TIDER. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Kommer ofta försent. Ibland 20-30 min eller mer. Ofta frånvarande utan giltigt skäl. Kommer försent ibland men inte mer än 5-10 min. Ibland frånvarande utan att ha giltigt skäl. Kommer mycket sällan försent. Aldrig frånvarande utan att ha giltigt skäl. 8. INITIATIVFÖRMÅGA. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tar mycket sällan eller aldrig egna initiativ. Tar egna initiativ ibland. Tar ofta egna initiativ.

9. SYMTOM. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Har symtom/besvär hela tiden. De påverkar mitt arbete och hindrar mig att göra saker i stor utsträckning. Har symtom/besvär i vissa situationer. De påverkar till viss del mitt arbete och hindrar mig från att göra saker. Har knappast några symtom/besvär alls. De påverkar inte mitt arbete/ hindrar mig inte från att göra saker. 10. SOCIAL FÖRMÅGA. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Har mycket svårt att ta kontakt med andra. Är mest för mig själv. Pratar nästan aldrig med någon. Har svårt att ta kontakt med andra. Har lätt att ta kontakt med andra.

11. SAMARBETSFÖRMÅGA. 12. VERKLIGHETSPRÖVNING. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Har mycket svårt att samarbeta med andra. Har till viss del svårt att samarbeta med andra. Tycker om att samarbeta med andra. 12. VERKLIGHETSPRÖVNING. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror mig inte klara något eller allt. Tror mig klara en del. Ser både resurser och begränsningar på ett realistiskt sätt.