UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

Viktiga delar från skolverket
Gymnasiearbetet Mål för gymnasiearbetet
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Kompetensinventering
Centrala innehåll och kunskapskrav
Kvalitetsgranskning gymnasial lärlingsutbildning6/22/2014 Kvalitetsgranskning av gymnasial lärlingsutbildning.
Kartläggning av lärande på arbetsplats
Diskussionsfrågor för gymnasiearbetet – yrkesprogram
Betyg i årskurser där man ej haft undervisning i ett ämne
Centrala innehåll och kunskapskrav
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Ett program för undervisning i teknik och fysik
Introduktion till filmen Klicka för att se filmen.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Högskoleförberedelse
ÄR GENERATION Y EN SAMHÄLLSENTRERENÖRIELL GENEREATION?
Syfte ”FramtidsFrön inspirerar pedagoger och annan
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
Självständighet Företagsamhet Lust att lära Introduktion - den röda tråden Kommunledning Finansinspektionen Förebild Ämnesintegration Privatekonomi…….
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
En presentation av projektet om hur intresse och måluppfyllelse kan utvecklas för teknik och naturvetenskapliga ämnen. Paul Pakkala 25/
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Projektarbete 100p Ekebygymnasiet
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Sundsbroskolans IUP Individuell utvecklingsplan
APL årsk. 1 BF12AB 2013 v 7 – 12 Alla dagar i veckan.
Fördelning av arbetsmiljöuppgifter operativt
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Konsten att lyckas med sina studier
Geometri Geo = jord Metri = mäta.
Fordonsteknik Kurs: FOR 1209 Hydraulik & pneumatik 50 poäng
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Elevaktiva utvecklingssamtal
Entreprenörskap Initiativ Problemlösning Samarbetsförmåga Handling
Reseproduktion och försäljning
Ur Fem gånger mer kärlek av Martin Forster
Aktiviteter och upplevelser
Förskoleklassen Torpshammar
Skriftliga omdömen och kommentarbanker
Marknadsföring och försäljning
Självvärdering.
Ver 1.0 Välkommen till bridgelärarutbildning Frågeteknik Bosön Kursledare Bengt Nygren.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Läroplansnätverk skola Välkomna!. Dagordning Nyckelpersonernas uppdrag Kort återblick från studiedagen om bedömning den 20/8 Ca 9.30 fika Bedömning.
Studieklimatundersökningen 2015 Presentation av resultaten.
Anpassning av Europarådets språkliga referensnivåer för omsorgsarbete En lärande arbetsplats.
Några exempel på föregångare Växahuset 2001 Modellarbetsplatser 2003, Kravmärkt yrkesroll 2005 Lärande inom Äldreomsorgen 2006 Svenskutbildning med kompletterande.
Överlämning Distrikt 21. MÅLET med överlämning Zontas mission Zontas vision Conviction Commitment Courage.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret.
Lära för livet!.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
APL/praktik Riksgymnasiet Tullängsgymnasiet
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
Studentcentrerad examination av laborativt arbete i kemi
Entreprenörskap 2 Ni ska läsa detta och förbereda er inför lektion måndag vecka 40. Då börjar allvaret att bygga er stad.
Förutom yrkeskunskaper…
Delprojekt 4 – Kvalitetsuppföljning av APL
Kunskapsguiden Ny webbutbildning om läkemedelsbehandling av äldre
Handledarutbildning Steg 2.
BFL, allmänna råden, gröna matriser
Presentationens avskrift:

UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG

Omdöme för: APU/APL period: Företag/Arbetsplats: Handledare 1: Handledare 2: Elevens Namn Höstterminen -11 ByggareBob Kranis

Gör gärna detta underlag tillsammans med elevens loggbok eller anteckningar. Då är det lättare att utläsa vilka moment som eleven är bra på, och vilka moment som eleven behöver öva mer på.

Kvalitet på genomfört arbete: I hur hög grad har eleven utfört sina arbetsuppgifter på ett godtagbart sätt?

Företagsamhet och initiativ- förmåga: I hur hög grad har eleven visat förmåga att sätta sig in i nya arbetsuppgifter och arbeta självständigt?

Samarbetsförmåga och kommunikation: I hur hög grad har eleven visat förmåga att samverka och kommunicera för att lösa arbetsuppgifter och problem?

Problemlösning: I hur hög grad har eleven visat förmåga att lösa problem och ta eget ansvar?

Lärande: I hur hög grad har eleven visat förmåga att ta ansvar för eget lärande?

Kommentarer: Lämna gärna personliga kommentarer: T.ex. social kompetens, passa tider mm.

I mycket hög grad: I hög grad: Till viss del: Behöver öva mer:

VILKA VÄRDEN LÄGGER VI DÅ IN I DE OLIKA BEDÖMNINGARNA

I mycket hög grad: I hög grad: Till viss del: Behöver öva mer: Eleven visar att han förstått uppgiften och visar på ett bra utförande. Eleven visar att han förstått uppgiften och utför den tillfredställande. Eleven förstår uppgiften med hjälp av handledarens instruktioner. Eleven har svårt att förstå, eller inte fått tillfälle att öva.

Besök Telefon 26/ /9-11