Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning, steg 2 Öppen utbildning Vt-2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats:

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Diplomerad Företagarutbildning, steg 2 Vt 2010 Utbildare: Sören Hjälm och Harriet Östgren.
Att välja - Hur gör man?.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning Steg 1 Vt 2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus Utvärderingen.
Daniel i lejongropen.
Utvärdering Fördjupad samordnarutbildning Öppen utbildning april Utbildare: Harriet Östgren Plats: Consensus Örebro Utvärderingen är baserad.
Skapa ett video-CV på YouTube
MFSMFS Ett äventyr utöver det vanliga. SIDA:s utbildning i Härnösand o Tre intensiva dagar som förbereder dig inför din resa o Träffa andra som ska ut.
Ny frikostighet Filipperbrevet. Paulus tar emot – och ger…  Tar emot Jesu tilltal  Ser klart  Får förlåtelse  Får förtroende.
Svenska som andraspråk
Patientenkät sommaren -13
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering S7 och Ehternet & Profibus Öppen utbildning 6-9 april Utbildare: Tage Strandberg Plats:
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektmedarbetare Öppen utbildning 4/ Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Förhandlingsteknik Öppen utbildning 5/5 & 18/5, 2010 Utbildare: Anita Karlsson Plats: Consensus.
Högtidstal Retorik.
adjektiv och substantiv
Mitt Hus! Jag började med min skiss och bestämde att huset skulle va 20 cm långt 13 cm brett och 10 cm högt tills taket började. Jag följde inte min ritning.
Det va en gång en katt och hund del 1
BILDSPEL OM FORNTIDEN! Vi i klass 3a har jobbat med forntiden under vårterminen Vi har arbetat med : STENÅLDERN: vapen, pinnbröd över öppen eld.
Bestämd och obestämd form i adjektiv och substantiv
Hållbarhetsarbete i samverkan med hyresgäster Gröna avtal.
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Lära sig leva med cancer
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning
Att skriva CV och personligt brev
Utvecklingskraft för svensk livsmedelsindustri. Ett av KK-stiftelsens expertkompetensprogram Styrelsen hämtad från näringslivet och akademin Mötesplats.
Tillbaka till början… Ur ansökan: Huvudproblemet, som projektet ska bidra till att lösa, kan sammanfattas i att det inom organisationerna finns okunskap.
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Den oroliga chefen kollar på klockan, Hans bästa arbetare är sen, Och snart börjar ett viktigt möte. Chefen bestämmer sig för att ringa hem till honom.
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Niklas Olsson Sps3d. Mina intressen Som ni säkert redan har sätt så brinner jag för golfen, därför tillbringar jag en hel del av min vakna tid på eller.
Nycklarna till framgångsrik stresshantering. Anmäld dig redan idag om du …: … känner att du provat allt och vill ha ”nycklar” som verkligen fungerar …
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Cecilia Lundberg Projektkoordinator HHÅA, MEN tidigare assistent i miljöbiologi.
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Jag heter Sussi.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Aktionsforskningsinspirerat utvecklingsarbete - inriktning barnbiblioteksverksamhet Att använda forskning i biblioteksarbetet Stockholm 15 september 2011.
EN FRAMTRÄDANDE ROLL Förstudieprojekt finansierat av Europeiska Socialfonden Projektägare: Music Factory Projektperiod: JANUARI 2014 – JULI 2014.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
SKOP Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S21DEC11 Psykiatri PPH - Läkare, tillsvidareanställd, spec.komp.
Skriva noveller.
Hur vill vi svara? Stefan Johansson Svara på frågor – webb, papper, telefon Webb 4 Ja, gärna. 9 Det funkar. 3 Nej eller Helst inte Papper 1 Ja gärna.
20 april 2010 Inflytande, kreativitet och innovation i Nackas skolor!
Grattis faster! ...jag hörde att du fyller år idag. Det tänkte jag man kunde fira genom att bland annat visa lite hur jag har det  Pappa pratade om någon.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Idrottspsykologi.
Tema: Vänskap och relationer Att känna sig trygg och att trivas på förskolan är en grundläggande rättighet. Hur kan man som förälder hjälpa sitt barn.
” Deltagarna vågade dela med sig av personliga saker tack vare att kursledaren ledde kursen på rätt sätt. ” Kommentarer från Consultus öppna kurser.
Det va en gång en katt och hund del 1
- en del av svensk idrott Kalender Administration.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
De tolv sämsta personliga breven enligt Jessica Liebman,
Intervjumetod: Fältperiod: Målgrupp: Antal respondenter:
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Hur kan jag öka arbetsglädjen
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Handledarutbildning för Läslyftet ht15-vt16 Handledning – Ewa Wictor
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Presentationens avskrift:

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning, steg 2 Öppen utbildning Vt-2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus Utvärderingen är baserad på 8 svarsenkäter

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag

Utvärdering kursledarens ämneskunskap 5,0 (När betyget efterfrågas är 5 = bästa betyg och 1 sämsta betyg)

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utlärningsförmåga 5,0 (När betyget efterfrågas är 5 = bästa betyg och 1 sämsta betyg)

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Samarbete mellan deltagare och lärare 5,0 (När betyget efterfrågas är 5 = bästa betyg och 1 sämsta betyg)

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Motivering till betygen! 1.Jag blev orolig när vi inte fick ha Johan i steg 2 – men blev mycket positivt överraskad! Hatten av för Jesper. 2.Kunnig, rolig och självreflekterande 3.Bra innehåll, övningar ger bra inlärning. Lagom takt! Man hinner tänka och fundera också 4.Mycket bra och pedagogisk lärare (2) 5.Bra avvägt med teori och koppling till verkliga fall. Lättsamt på ett professionellt sät 6.Jesper besitter stor kunskap och meriter, vilka han gladeligen delar med sig pedagogiskt

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Hur bedömer du kurslokalen 4,0 (När betyget efterfrågas är 5 = bästa betyg och 1 sämsta betyg) Motivera gärna: •Man blir lite sned i nacken •Ibland blir det lite instängt •Stolarna är inte så bekväma. Ut med godiset, in med mer frukt! •Ta tag i dörren som gör att hela huset skakar när den stängs

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Vad var du särskilt nöjd med? 1.Hur jag direkt kan koppla min nya kunskap till att förbättra mitt jobb som projektledare 2.Att förstå de olika personlighetstyperna i ett projekt 3.Har uppfyllt förväntningar och gett mig bra rep. Och insikt i ledarskapsrollen i ett projekt 4.Läraren och kursinnehållet totalt 5.Övningar och exemplifieringar 6.Helhetsbilden av allt som blev presenterat 7.Kursen som helhet. Övriga deltagarnas engagemang

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Har kursen stämt med dina förväntningar? Ja 8 st Nej - Inget svar - st

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Hur bedömer du kursen i sin helhet? 5,0 (När betyget efterfrågas är 5 = bästa betyg och 1 sämsta betyg)

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Fritt ur hjärtat! 1.Sällan har jag fått så många aha-upplevelser som under denna kurs 2.Mycket bra när man redan har erfarenheter från ett projekt 3.Tack! 4.Mycket intressant, lärorikt och rolig. Bra övningar – svåra! På ett bra sätt.

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Kan du rekommendera denna kurs till någon annan? Ja8 st Nej- Vet ej -