PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Introduktion till dagens övning
Det första du bör göra är att rita horisonten
Atomer, molekyler och kemiska reaktioner
Passningsövning - Korset
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Mer om Figurer och Bilder i PowerPoint
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
IPad grundkurs.
Skapa ett video-CV på YouTube
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
X-mas algebra Är du redo? Klicka!!.
Uppgiften i PowerPoint
• Frågeledaren är den som vet svaren. De finns under en länk på sidan i kalendern. • Ni behöver antingen en 12-tärning eller två vanliga tärningar. • Slå.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
En genomgång av spelet: Dubbelkrig-Grön
Välkommen till kattens magiska värld
God Jul ? Du behöver inte vänta till Jul….
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Slöjd Presentation! Av: Malte Bergman.
Märkligt! Här är en liten matematisk övning, som helt säkert
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
På väggen bredvid telefonen finns Visaren med stora knappar med foton på. För att ringa lyfter du på luren och trycker på ett foto. Om en knapp blinkar.
Algebra Kap 4 Mål: Lösa ekvationer
Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
En övning i att formulera sig matematiskt
De tävlande börjar med att skriva in sina namn i resultattabellen. PerUllaIngaEgon Per börjar slå med två sexsidiga tärningar. Han får 5 och 2. Gränsvärdet.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Klok filosofi … ?.
På andra sidan Skrivuppgift hösten 2012.
VÄLKOMMEN ! Du kommer nu att få delta i ett parapsykologiskt experiment.. Luta dig bakåt i stolen och klicka med musen när vi kan börja.
Manual för ledare Ledare = du som är ansvarig för en eller flera träningsgrupper inom din förening, men i övrigt inte har några speciella administrativa.
Teoridel 1 Grunder i uppställning och försvarsspel
Information om hur man spelar Trafik!. Din väckarklocka ringer på morgonen och du går upp och gör dig i ordning. Efter en smaskig frukost är du på väg.
Förklaring När du tittar på bilden av t.ex. den blå cirkeln träffas dina tappar av det blå ljuset från bilden och du ser blått därför att.
För Dej som har spelat fyrmanswhist
Riktad skrivning Hur tyckte att boken Alex Dogboy verkade utifrån det du hittills läst och fått veta? Motivera ditt svar. Skriv tills jag säger stopp,
PerUllaIngaEgon 1.Skriv in de tävlandes namn. 2. Per börjar slå med två tjugosidiga tärningar. Han får 15 och 5. Gränsvärdet för första höjden är =10,
Klicka på Aktivera redigering i meddelandefältet
Ett Brott Är Ett Brott Av Lovisa
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.

Manual: Att lägga till personer i en grupp. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Rollfördelning i funktionärsbåset Vem gör vad i Danicahallen.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Att inleda och avsluta en berättelse
Toe taps. Hook turn. U turn. Step on. Twist of outside. Inside fake
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
Översikt  Vad lärde vi oss sist?  Rättelse inte en miljon  Profetens ömhet och mildhet (rifq) – 6 exempel  Polisen – Burqa – Den bästa av.
På väggen finns både en familjealmanacka och en anslagstavla där man kan skriva upp viktiga saker. I korgen kan man lägga plånbok, nycklar och mobiltelefon.
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
Integrera mp3 i hotpotatoes.  Se hur test-övningen kommer att se ut: N1_Audio_01.htm
Google SketchUp Del 1.
Djurquiz Start. Vad är det här för djur? giraffelefantmonster.
Varma och kalla färger What's Hot, What's Not.
På vissa datorer behöver du trycka på F5 för att starta bildspelet.
Möte 3 Trumfspel.
Vilken färg har den här frukten?
Kapitel 2, mattespananrna
Skriv in namnen på de tävlande i resultattabellen.
Uppvärmning totalt 30 min.
Presentationens avskrift:

PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen

Svårighetsnivå: Svårighetsgrader: Antal spelare: Antal kort: Spelets mål: Extra tillbehör: Årskurs 2 och äldre. Två varianter. Den ena är mellansvår, medan den andra är lite svårare I den lättare varianten av spelet använder man kort med belopp upp till och med 110kr plus fyra specialkort, medan den andra är lite svårare och innebär att man använder alla kort i kortleken. Att bli kvitt sina kort innan de andra spelarna. 1 st timglas (1 min.) kan användas för att begränsa tiden man tar på sig per runda. Kan beställas på

Varje spelare börjar med sju kort. Utöver det läggs ett kort (med framsidan upp) bredvid bunken mitt på bordet. Det kortet är början på högen. Dina kort befinner sig nederst på bilden. Motståndaren sitter på den andra sidan av bordet. Vid fler än två spelare, används fler sidor av bordet. De första gångerna man spelar SmartMatch, är det värt att spela med öppna kort. Då kan de andra spelarna hjälpa dig om du är osäker på om du kan lägga på ett kort eller inte. Den här genomgången visar den svåraste varianten av spelet, som innebär att man använder alla korten i kortleken.

Reglerna i SmartMatch 2 är följande: Man vill bli kvitt sina kort. Man kan lägga på samma färg eller samma belopp som kortet överst i högen. Det är tillåtet att använda två kort för att få det beloppet. Man kan slå ihop korten med hjälp av addition och subtraktion. Spelaren kan lägga på båda korten och väljer själv vilket kort som ska ligga överst. Speciella ”vänd-kort” med bild av en säck med pengar uppe i vänstra hörnet, kan alltid spela ut. Det finns också fyra specialkort i kortleken. De har bilder av draken Gecko och har speciella egenskaper. Gemensamt för ”vänd-kort” och specialkort, är att man bestämmer vilken färg som gäller för nästa spelare. Övriga regler förklaras i den vidare genomgången av spelet.

Spelarna har dragit lott om vem som ska börja, och du hade tur och vann. Du ser att det ligger ett blått kort med beloppet 500kr på bordet. Efter att ha sett lite på dina egna kort, ser du att det inringade kortet nedanför också visar 500kr. Du lägger därför på det kortet. (Du kunde ha valt att lägga på ett blått kort istället).

Ett blått kort med beloppet 500kr ligger på bordet.

Motståndaren har inga blå kort. Men, han har ett kort med bild av en 500- lapp som han har tänkt att lägga på. Efter att ha sett lite på sina kort, ser han att det går att lägga på två kort. Han säger: ”Jag subtraherar, 1000kr minus 500kr är lika med 500kr” och lägger på båda korten.

Som vi ser, valde motståndaren att lägga kortet med 500kr överst.

Det är din tur, och du ser att du kan få 500kr genom att kombinera korten nedanför med subtraktion. 750Kr – 250kr = 500kr. Du väljer att lägga det röda kortet överst.

De två korten har lagts i högen och det röda kortet med 750kr ligger överst.

Motståndaren har inga kort med 750kr. Han ser att det inte går att få det beloppet genom kombination av kort. Därför lägger han ut ett rött kort.

Motståndarens röda kort med 40kr ligger på bordet.

Du har faktiskt ett gult kort med 40kr. Det kortet läggs ut.

Det gula kortet med beloppet 40kr har lagts ut.

Motståndaren klarar inte att lägga på 40kr, men lägger i stället på ett gult kort.

Ett gult kort med värdet 110kr ligger på bordet.

Du ser över dina kort, och ser snabbt att du har ett kort med 110kr. Du ler brett när du lägger på det kortet. Spelet närmar sig slutet och du leder!

Ett rött kort med 110kr ligger överst i högen.

Motståndaren kan inte lägga på 110kr: Som tur är har han ett specialkort där draken Gecko talar om att spelriktningen vänds. Han lägger på det kortet och vänder samtidigt färgen till gult.

Specialkortet ligger på bordet och färgen har vänts till gult. I och med att spelriktningen nu har vänt, är det motståndarens tur igen.

Han lägger på sitt gula kort och säger: ”Ett kort på hand!” Ifall han glömmer säga det och de andra spelarna påpekar det, måste han dra tre kort från bunken.

Motståndarens gula kort med värdet 57kr har lagts ut.

Det är din tur. Du är riktigt nyfiken på vilket kort motståndaren har kvar (de som spelar med öppna kort, döljer korten när spelet närmar sig slutet). Beloppet på bordet är 57kr och det har du inte. Du har heller inte ett gult kort. Men, du har ett ”vänd-kort” som kan läggas på. Eftersom ditt sista kort är grönt, vänder du till den färgen. Du säger: ”Ett kort på hand!”. Nu hoppas du verkligen att motståndaren inte har den färgen.

Ett rött kort med beloppet 17kr har lagts ut. Det har vänt färgen till grön.

Tyvärr är motståndarens sista kort grönt. Han lägger på det och vinner spelet!

Motståndarens sista kort har lagts ut och spelet fortsätter tills endast en spelare är kvar. Många väljer att hellre börja om spelet så fort någon har vunnit.