John Norling / Sales Manager

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kongress 2014 Vi utveck lar människor och industri Delfrågor i häftet Vår arbetsplats.
Advertisements

Synergator Consulting Business Development & Management Copyright 2009 Verktyg för Företagsutveckling.
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Processkartläggning.
Ett arbete med att etablera
VISION Kommunplaner – strategisk planering
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Affärsintegration och Asset Management
Intervju inför ViV-projektet.
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Skapa förutsättningar för e-arkiv och ett digitalt informationsflöde
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
The Why ? Korpkvalitet betyder att vi uppfyller våra medlemmars behov och förväntningar och att vi tillsammans med våra medlemmar kontinuerligt jobbar.
Att styra mot och följa upp mål i offentlig upphandling
DIVISION Service Innovationer och upphandling Ett helt nytt sätt att tänka efter före Theresa Hägglund Upphandlingsjurist Norrbottens läns landsting.
marknadsförarens verktygslåda
Kvällens program: Kort information om Eksjö Gymnasium och programmen. Fördjupad information av programmen i respektive sal: kl kl kl
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Tillsammans räddar vi liv
Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen.
custice . fakta . presentation
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing - Abrahamsson, Andersson & Brege Jenna Brandon, Sofie Flint, Madelene Görs, Linnea.
Presentation hållbart byggande Galären PRESENTATION HÅLLBART BYGGANDE Privatägt fastighetsbolag med kontor i Luleå och Stockholm 26 anställda.
Matcha transaktioner automatiskt Adra Match, automatiserad kontoavstämning Scalabruk April 2010 Niklas Ferm.
”Ett ledningssystem är ett verktyg för företaget att nå framgång”
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
1. William ) ATT GÖRA SOM DE GÖR! 2) ATT KOPIERA DET DE GÖR!
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Datscha Bank & Finans Outlook April Vad är Datscha? Webbaserad tjänst Kommersiella fastigheter Information och värdering användare 300 bolag.
Vendingfakta 026 –
Rev Vässa dina möten – för Huddinge kommun© Vikraft & KomVäx Rev 1© Facilitatorhuset Pia Larsson Maria.
Fiberföreningar i samverkan
Partnerskap Laboratoriemedicin Gävleborg. Hur föddes idén om partnerskap? Vår verksamhetschef Joachim Lindgren var i England på studiebesök inför en upphandling.
LEAN Historia. Lean har sina rötter i Japansk industri och det man främst då tänker på är Toyota som på 1930-talet började att tillverka bilar. Andra världskriget.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
SUCCCE Smart Use of Communication in Complex Care Environments Attraktiv, effektiv och säker vård.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Stresshantering och säljplanering
Scenarier för affärsutveckling Mini-workshop Studieförbundet Vuxenskolan 29 november 2016, Stockholm.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Presentation av ledningssystemet
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Heby kommuns kvalitetspolicy
Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor . Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen.
Sälja en produkt eller tjänst
Kvalitetspolicy Viacon Production AB
Trygg i Åre – Arbetsgivare mot droger
Rylanders Kontorsvägen Lysekil Epost
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) SWOT-analys
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Effektkarta för extern webbplats
34. Lättare analysera äldreomsorgens kostnader
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Presentationens avskrift:

John Norling / Sales Manager Agenda Prodoc på 1 minut Vår vision Företaget, personalen & individen Våra tjänster Walk the process Affärsområden Statistik, trender & miljön Vad säger våra kunder Nästa steg John Norling / Sales Manager Prodoc Göteborg jng@prodoc.se 070 849 25 76 www.prodoc.se

Prodoc på en minut Historia Företagsdata Certifieringar Prodoc grundades 1976 som Serviceteknikerna. 2004 bytte företaget namn till Prodoc. Företagsdata Prodoc är ca 105 anställda och har kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Malmö. Prodoc omsatte år 2015 ca 300 milj sek. Certifieringar Prodoc är certifierade enligt ISO 9001 för kvalitét, och 14001 för miljö. Flera personer i serviceorganisationen är certifierade enligt ITIL-foundation.

Prodoc på en minut forts. Välkända varumärken Prodoc är generalagentur för skrivarmärket Nashuatec, och Expert Partner till videokonferenstillverkaren Lifesize. Till detta finns ytterligare ett tiotal partnerskap med välkända varumärken. Kvalitetspolicy Vi skall leverera produkter och tjänster som motsvarar kundens förväntningar avseende kvalitet, kvantitet och leveranstid. Miljöpolicy Vi skall uppfylla de krav som lagstiftningen ställer på oss. Vi skall understödja de lagar och retursystem som finns för insamling och återvinning.

Vår vision är att göra din arbetsplats effektivare Vi analyserar, designar och effektiviserar era kommunikationsbehov. Vi levererar effektiva lösningar med miljö, individ och funktion i fokus. Vi hjälper våra kunder att frigöra tid till sin kärnverksamhet

Vår mission - företaget, personalen & individen Effektiv kommunikation sker när människan är väl förberedd och tekniken harmoniserar

Företaget Personalen Individen Kostnadskontroll Affärsplan Budget Prognos Investeringar Varumärke / Image Konkurrenter Marknadsplan Kunder Effektivisera Personalen Nöjda kunder Nöjda medarbetare Processer Möten Arbetsrätt & kollektivavtal Policys Kultur Värdegrund Kommunikation Individen 07:30 lämna på dagis 08:30 avdelningsmöte 10:00 projektmöte 12:00 träna och lunch 13:30 kundmöte 15:00 avstämningsmöte 16:30 hämta på dagis 17:30 knattefotboll

Våra tjänster Standardiserade paketlösningar Kundanpassade lösningar Produktspecialister Analyser, förstudier & workshops Projektledare och seniorkonsulter Lager- och logistiktjänster Utbildning & träning Förbrukning- och reservdelsförsörjning Statistik & Rapporter Support och kundstöd Installations- och servicetekniker

Walk the process Analys Strategi Design Vi hjälper till med en nuläges- och behovsanalys. Denna fas består ofta av intervjuer och workshops. Strategi För att vi ska förstå och ta fram rätt design på en framtida lösning för ditt företag behöver vi förståEr strategi och vision. Design När vi har samsyn kring behoven och strategin tar vi fram en design på enteknisk lösning och implementationsplan. I denna fas förhandlar vi om priser och ingående artiklar.

Walk the process forts. Transform Govern Improve Under denna fas implementerar vi den lösning vi kommit överens om. Våra erfarna projektledare informerar om vad, när och hur saker och ting sker. I denna fas utbildar vi dina medarbetare på lösningen. Govern Governance är en förvaltningsmetodik, här har du tryggheten i att vår egna servicedesk hjälper dina medarbetare. Vi håller driftmöten med dig kvartalsvis för att redovisa statistik och rapporter. På flertalet av våra tjänster sker automatiska uppdateringar av dina produkter och lösningar. Improve Vi strävar alltid efter att förbättra våra kompetenser och tjänster. Över tid kommer vi alltid hitta sätt att förbättra och optimera, det vill vi delge dig som kund.

Våra affärsområden

Print Services Strategiska utskriftslösningar med förutsägbara kostnader. De flesta kan sänka sin kostnad för utskriftsfunktionen med 25-30%. Lorem ipsum

Video Services Managed Video Services Morgonmöte med alla säljarna vid lunch, projektmöte med ekonomiavdelningen i London på eftermiddagen, knattefotboll på kvällen. Lorem ipsum

Document Services Varför är det så lätt att hitta information på nätet? Men så svårt att hitta dokument som används i organisationen. Lorem ipsum

Office Services Vi ger dig verktygen som spar tid och gör dina möten effektivare, mer resultatinriktade och som bidrar till en positiv möteskultur. Lorem ipsum

Statistik, trender och miljö Fler och fler kontor byggs om för att skapa fler zoner för möten, tysta ytor och effektivt samarbete – aktivitetsbaserade arbetsplatser 3 av 10 Upplever att möten ej är produktiva 6 av 10 upplever stress på jobbet. 1/3 av tiden spenderas i mötesrummen. möten hålls utan mötesagenda.

Visste du att… Om varje möte innebär en bilresa mindre med endast 5 km, så är det en miljöbesparing för med 48000kg koldioxid per år! 19812 Möten -48000 kg koldioxid / år 5000 Meter bilresa 879343 Mötesminuter

Vad säger våra kunder?

MIKAEL WENNERSTRÖM, RADISSON BLU METROPOL HOTEL “Konferenserna är viktiga för oss och vi vet att konkurrensen är hård. Därför brukar jag alltid visa vårt vackra atrium och den stora videoväggen för våra gäster. De brukar bli imponerade.” MIKAEL WENNERSTRÖM, RADISSON BLU METROPOL HOTEL

Nästa steg Behovsanalys? Workshop? Demo? Prova på? Nytt möte?