Psykologiscenen på Bokmässan 2017 Trots nazistdemonstration utanför och färre besökare än tidigare så var det fullt med folk kring Psykologiscenen.
Fakta Psykologiscenen 2017: 63 st. 20-minuters programpunkter under mässans fyra dagar. Publik: Mellan 60 – 300 personer/programpunkt 1 145 böcker såldes för 182 338 kr (inkl. 6% moms) 4:e mest besökta scenen av 20 scener. Totalt antal besökare på mässan: 77 292 (år 2016, 96 293). Besökarantalet påverkades av debatten kring Nya Tider och den nazistdemonstration som pågick utanför mässan på lördagen.
Arrangör: Psykologiguiden arrangerar Psykologiscenen genom en projektgrupp bestående av tre personer från kansliet. Dessutom drivs projektet genom samarbetsgruppen som består av Psykologiguiden och representanter från våra samarbetspartners, Natur & Kultur, SvD och Modern Psykologi. Arrangörer av programpunkter på scenen: Albert Bonniers förlag, Bonnier Fakta, Bookmark förlag, Gothia Fortbildning, Lava förlag, Libris förlag, Natur & Kultur, Norstedts, Schildts & Söderströms, SR P1 – Radiopsykologen, SR P1 – Kropp & Själ, Studentlitteratur, Tukan förlag och Wahlström & Widstrand. Natur & Kultur är medarrangör. De andra betalar en arrangörsavgift per programpunkt om 2 800 kr.
Fråga psykologen Det fanns två ståbord där psykologer svarade på besökarnas frågor. Fler ställde frågor till psykologerna än tidigare år, vilket troligtvis berodde på bättre annonsering innan och de ”inbjudande” ballongerna.
Signering och scenprogram samtidigt.