Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor För snabbhetspriset gäller det ni redovisar innan den 31 januari 2020
I match 3 ska barnen/eleverna på olika sätt sprida kunskapen om återvinning av dryckeskartong. En tom dryckeskartong är inte skräp, utan värdefull råvara för nya produkter. Genom att återvinna dem sparar du på resurser och minskar både energianvändningen och din egen klimatpåverkan. Tänk om alla visste det! Hjälp oss sprida kunskapen!
Tillsammans ska ni fundera över hur ni ska sprida budskapet om återvinning på bästa sätt. T.ex.: Sprid olika budskap om återvinning av dryckeskartonger genom att rita och/eller skriva, använda gärna våra spridningskort. Låt varje barn/elev dela ut sina spridningskort till familj och grannar. Gör ett stort kollage med alla spridningskorten. Gör en utställning på skolan, mataffären, kommunhuset… eller ta ett kort och sprid på intranätet, mail eller sociala medier. Använd er fantasi kring hur man kan sprida ert budskap och låt er inspireras genom vår ”Lilla kampanjskola” som du hittar under material & länkar.
Ta en bild och beskriv kort hur ni valde att sprida budskapet om att återvinna dryckes- kartong eller gör en liten film som berättar hur ni gjort. Redovisa ert resultat på mina sidor senast den 6 mars 2020
Snabbhetspris – Ytterligare chans på fina priser! Är ni riktigt på hugget och redovisar matchen innan den 31 januari 2020 är ni med och tävlar om ytterligare fina priser från Norrmejerier, Tetra Pak och Världsnaturfonden WWF.
Hur skickar vi in vårt bidrag? Bidraget vill vi att ni dokumenterar med bild och ord eller varför inte spela in en liten film? Bidraget laddas därefter upp på mina sidor på kartongmatchen.se Vem vinner? Det roligaste och mest inspirerande bidraget utses som vinnare av en jury, bestående av personer från Norrmejerier, Tetra Pak och Världsnaturfonden WWF. Tre bidrag från F-3 respektive 4-6 samt tre bidrag från förskolan kommer att väljas ut. Vinnarna blir kontaktade via mail.
Vad kan vi vinna? Alla elever och barn i vinnande klasser/förskoleavdelnin gar får spännande överraskningar från Norrmejerier, Tetra Pak och Världsnaturfonden WWF.