PER WILDENSTAM HENRIK UGGLA.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synergator Consulting Business Development & Management Copyright 2009 Verktyg för Företagsutveckling.
Advertisements

Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Konsumentmarknaden och konsumentbeteende
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Logistik, Business Logistics
Processkartläggning.
Bolag: Intersport Vimmerby AB Firmatecknare: Marcus Samuelsson
Marknadsplan Sandström de Wit
Lärcentra – vad säljer vi?
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Metod Intervjuer med Stefan Gustafsson (Skeppargatan)
POSTEN INGET KRISFÖRETAG Detta finns en friska kärna Brev ODR Paket Kassaservice (förutsätter full ersättning)
Kommunalt huvudmannaskap i praktiken
Marknadskommunikation i praktiken
PA Consulting group ab.
Inköpsrutiner.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Agenda Syftet med projektseminarierna (ca 5 minuter)
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Att hitta sina kunder och lära känna dem
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Logistik vid husbyggnad
Dagens schema: Gå igenom dagens schema
Kap 9: Kommunikationskanaler
Intressententmodellen.
Marknadsplan Vad? För vem? Hur?
Marknadskommunikation och mediaval
Teresia Söderberg Carlqvist
Design, något för snobbar?
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Marknadsföring och försäljning
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Linda Askenäs Linköpings universitet
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Logistik, Business Logistics
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Att ge en introduktion till området strategi och styrning:
Projektseminarium 1 Henrik Nehler Linköping
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
DE NYA AFFÄRSRELATIONERNA – FRÅN PRODUKT- TILL FUNKTIONSERBJUDANDEN Av Staffan Brege Daniel Kindström Per-Olof Brehmer Grupp 9 Pernilla Johansson Anna.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Visuell Kommunikation – grafisk form Ann Lundqvist Visuell Kommunikation.
(c) kompetensresurs ab 1 Företagandets grunder Tillgång 100 kkr År 1År 2År 3År n ……… Start Kommentar : Det finns flera skäl varför man startar företag.
Kommunikation.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Kommunikation.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Undersök och analysera
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Seminarium Affärsidé & Budget
1. Dagens föreläsning Att förstå: Omvärldsanalys SWOT Köpbeteende
Kommunikationsprocesser
Produktnamn.
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

PER WILDENSTAM HENRIK UGGLA

Vision

Mål

PEST-modellen

Företagets intressenter

Från affärsplan till marknadsplan

SWOT-analysen

Gantt-schema

Porters fem konkurrenskrafter

Konkurrensstrategier

Produkt & Marknadsmatrisen

Segmentering

Positioneringsregler Produktledarskap Operativ överlägsenhet Överlägsen kundanpassning

Positioneringsdiagram

Varumärket som person Kompentent Ärlig Sofistikerad Slitstark Spännande

Varumärkesstrategi

Affärsstrategi

Varumärkesimage

Varumärkesplattformen

Marknadsmixen

Produktens funktioner

Bostonmatrisen

Produktlivscykeln

Upplevd kvalitet hos servicetjänster

Köpprocessens sjustegsmodell

Hammarkvist et al. bindningar Tekniska bindningar Tidsmässiga bindningar Kunskapsmässiga bindningar Juridiska och ekonomiska bindningar Sociala bindningar

Sändare – mottagare

Kommunikationsprocessen

Räckvidd

Makromålkedjan

Läckande hinkar

Mikromålkedjan

Varumärkesattityd

Varumärkeskännedom

Kategori-intresse

Servicetjänst eller kunskapstjänst

Nyckelkundsstrategier

Supply Chain Management

Positionering av leverantörer

Miljömärkning

Du Pont-modellen

Du Pont-schema

Efterfrågekurvan

Varulageroptimering

Nya medier Sökkostnader Automatisering Internetmognad

Den långa svansen

Svensk varuexport , 2016

www.sanomautbildning.se