Morgondagens Ledare Uppgift 1

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hälsa och samhälle Samhällets värderingar och syn på hälsa är avgörande för hälso- och sjukvården  Hur mycket resurser läggs ned på hälsovård  Samhällets.
Advertisements

Marlene Nordhage QR-KODER Det finns många möjligheter med att använda sig av QR-koder i förskola och skola. En QR-kod är en avskanningsbar kod som kan.
EBP-cirkel 1 INGEGERD BESÖKSADRESS: RÅDHUSGATAN 72, ÖSTERSUND
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Jämställdhetsenkät – sammanställning Under 2014 spred vi en enkät till alla som definierar sig som kvinnor och som bor på landsbygden.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Hej och välkommen Undervisning 1.Mental träning Övning 1. Visualisering 2. Målbild Utvärdering 1.Frågor 2.Enkät.
1 Novus Företagsledare om de nya sjukskrivningsreglerna Arne Modig Viktor Wemminger 1632.
Hur man använder EasyWorship del 1
Empowerment i teori och praktik?
Kommande moment Idag: Gruppövning 1 Historiesyn
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Välkomna till styrd helpdesk: Naturvetenskap & Teknik
Religion Vi ska jobba med två av de tre syskonreligionerna de kommande veckorna, Judendomen och Islam. Vi kommer ha föreläsningar, diskutera, läsa, se.
7 frågor Ett verktyg för att göra en tydlig, fullständig och specifik beskrivning av ett problem.
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Viktoria Hagelstedt, verksamhetsutvecklare CSN
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Att våga där men inte här! Om tonen på nätet.
Varför läser ni religionskunskap?
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
KORT KJOL Christina Wahldén.
Satsdelar Så här hittar du dem!.
Målgrupp för Estherteam
Leda och utveckla en förening
Att ansluta sig till en avdelning.
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Hur kan du påverka tonen på nätet? Om samtalsklimat.
Religion och identitet
Att rita tvåpunktsperspektiv
Lektion 2:1 Våldets uttryck Våldet tar sig olika uttryck
Granska läromedel.
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Steg för livet
Kvalitetsmätningen hösten 2017
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Tiden på jorden Ur Koll på No.
Nätverk för lärare på fritidshem
Konflikthantering s Igår fick ni bekanta er med ”Linda och Mattias” på s Nu ska ni göra en konfliktanalys av det fallet och utgångspunkten.
FÖRMÅGOR OCH KUNSKAPSKRAV
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Religion.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Kurs mindfulness Studenthälsan
Barn och ungas delaktighet
SFI/SFX 2018 i Stockholms län
Programmering 4-6 Allt finns i en Padlet.
Individuellt lärande tillsammans
ÅP / Lektion 8 Omtumlande händelser och inledda återfall
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
Att rita perspektiv Följ med steg för steg.
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Attityd till styrelsearbete
Källkritik och historiska källor
Utgångpunkt Alla har ett behov av att lära.
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Kurs mindfulness Studenthälsan
Djuren möter ungdomskulturen
Identitet Vad formar oss till oss?.
KÄNGURUNS FÖRSKOLA. KÄNGURUNS FÖRSKOLA Mölndals vision 2022 Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker.
UppföljningsDialog XX VC
Digitalisering handlar inte om IT utan om ett sätt att tänka: öppenhet och samarbete eller göra allt själv bakom lyckta dörrar? Bättre och effektivare:
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Religion Livsåskådning.
HjärtLung Forskning Patientvald forskning för ett längre liv och en bättre vardag Riksförbundet HjärtLung samlar in medel och delar ut pengar till forskningsprojekt.
Kyrkan. Kyrkan Hej. Det är jag som skall visa er lite om vad kyrkan är för något om jag hinner.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Helig Ande.
Presentationens avskrift:

Morgondagens Ledare Uppgift 1

Life-Line Pedagogiken och processen “Självstyrt lärande” tar sin start i att utforska och analysera sina egenskaper och behov. Den första frågan att besvara är: “Var har jag varit och hur kom jag hit?” Följande övning handlar om att se tillbaka på ditt liv och reflektera kring vad som har gjort dig till den du är.

Life-Line Identifiera för dig betydelsefulla händelser, val och personer och sök därefter med hjälp av frågorna på följande sidor efter mönster. Skriv ner: De sju viktigaste valen jag har gjort. De tio viktigaste händelserna i mitt liv. De fem personer som har påverkat mig starkast.

Varifrån kommer jag – Life-line övning... På vilket sätt har de händelser jag valt ut påverkat min utveckling?………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………….. Finns det något mönster i de val jag har gjort? …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… ……………………….. Har de personer jag valt ut något gemensamt? …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………….

Varifrån kommer jag – Life-line övning... Finns där något som återkommer över tid -ett mönster/känsla/beteende… som begränsar och hämmar mig? ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… …………………………………………… som gynnar och stärker mig? ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… …………………………………………… Vilka värderingar har varit viktiga för mig genom livet? …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… ……………………………..