Effektkarta för extern webbplats

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision – Värdegrund – Mål
Advertisements

Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Ett arbete med att etablera
AU Digital samverkan LO Process
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
U t v e c k l i n g s c e n t r u m Chefsdagen 5/
Nya Utsidan – ny extern webb för landstinget
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
Kärnvärden.
Den kultur- och industrihistoriska satsningen KOMMUNIKATIONS- STRATEGI.
INNEHÅLLSSTRATEGI för SKANE.SE workshop: innehåll och struktur
EBP Barn o unga Kunskap till praktik Psykiatri Funktions hinder Bättre liv E-hälsa Regional stödstruktur Våld i nära relationer Koh I Noor Barn och unga.
Styrning Mina meddelanden
Områdesutveckling Torpa
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
MEDBORGARKONTORETS UPPGIFT Information Vägledning Rådgivning Blanketter Handläggning av vissa ärenden Ärenderegistrering, upplysning i alla ärenden.
Ny svenskakyrkan.se.
Mervärden och aha-upplevelser
E-arkiv.
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Medarbetarundersökning Helsingborgs lasarett 2010 Medarbetarundersökning 2010.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Informatören ”Att förmedla information till olika grupper i samhället. Beslutsfattare,allmänhet och myndighet.
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Strategisk inriktning för Trafikverket
Örebro 2.0? Vad innebär 2.0 för offentlig sektor? Medborgar-/användarfokus E-tjänster Internt även effektiviseringar och besparingar Interaktion.
Vård- och omsorgscollege
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Självvärdering av service och verksamhetsutveckling med stöd av IT
1. 2 Smart TillväxtHållbar TillväxtTillväxt för alla Innovation « Innovationsunionen » Koldioxidsnål ekonomi « Ett resurseffektiv Europa » Nya jobb «
Synpunkter, klagomål och beröm
Lätt att göra rätt… Skatteverket
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
Öppet, lustfyllt och viktigt för alla – om digital delaktighet i Katrineholm Öppet, lustfyllt och viktigt för alla – om digital delaktighet i Katrineholm.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Stadens vision Staden för de som vill något – den mest attraktiva staden. Den skapande Pulserande Gemensamma Globala Balanserade ……STADEN Kulturnämndens.
Förstudie om gemensam insatsmarknad i Nacka. Bakgrund och syftet med förstudien Nacka kommun och Arbetsförmedlingen Nacka Värmdö har under flera år har.
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Ny webbplats för DO En överskådlig och tydlig webbplats som ger nytta för besökarna!
Timrå – en stark kommun i en växande region. Varför en vision? En vision är en positivt laddad uppfattning om en önskad framtid. Att enas om en gemensam.
Mål: ”Gotland utvecklas i linje med visionsmålen och har ett starkt varumärke” Delmål för : Minst bor på Gotland Gotlänningarnas välstånd.
Samhälle Mål: ”Gotland erbjuder hög livskvalitet med social rättvisa, inomregional balans och en hållbar tillväxt som gör att människor vill bo och verka.
Riksförbundet Attention: Vi är en intresseorganisation för personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) Vi företräder våra medlemmar.
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation Steg 2 Datum:
Interna kommunikationsflöden
Aktuella utlysningar “En jämställd och inkluderande arbetsmarknad”
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island
Heby kommuns kvalitetspolicy
Charlotta Hambre-Knight Översättare, Örebro universitet
Strategi för Bästa Heby
ANHÖRIGSTÖD.
Omställningen av hälso- och sjukvården
Vad innebär regionbildningen?
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Riktlinjer sociala kanaler 2018
ArtDatabanken Till styrmodell .
SGUs årsredovisning 2018.
Timrå – en stark kommun i en växande region
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader 1 2 Brännpunkt Konsekvenser för staden
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Nya 1177.se
Nya 1177.se
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Effektkarta för extern webbplats Mora, Orsa, Älvdalen, Vansbro

Effektmål för extern webbplats Med medborgaren i fokus, bidrar vi till en enklare vardag genom god service och aktiv dialog. 1 2 3 4 Erbjuda en god service till medborgarna Öka engagemang och delaktighet i kommunens arbete Minska belastning på kommunens anställda Stärka varumärket Vi vill i första hand använda digitala kommunikations-kanaler och tjänster. Detta för att stärka kommunens varumärke som en attraktiv arbetsgivare och en kommun i tillväxt som erbjuder livskvalitet. Besökarna ska uppleva webbplatsen som modern, attraktiv och inbjudande. Vi vill att fler ska använda sig av webbplatsen för att få svar på sina frågor och för att utföra ett ärende. Det ska vara lätt att hitta och göra rätt. Vi vill att medborgarna ska vara stolta och nöjda efter sitt besök på vår webbplats. Vi vill att fler medborgare ska vara intresserade och känna sig delaktiga i kommunens beslut och framtida riktning. Vi vill att medborgarna ska uppleva en transparens i det arbete som sker inom kommunen. Vi vill med hjälp av teknik effektivisera vardagen för kommunens anställda. Vi vill att anställda ska kunna prioritera god service, före administration och manuellt arbete. Vi vill minska antal telefonsamtal runt enklare frågor och felaktigt inskickade ärenden. Vi vill förenkla arbetet för våra redaktörer. 50% 25% 15% 10%

Målgrupper som vi vill nå Företagare Föräldrar Fastighetsägare Potentiella nyinflyttare Äldre och deras anhöriga Samhällsintresserade Kultur- och idrottsintresserade Jobbsökare Politiker Turister Journalister Elever Nyfikna medborgare Anställda på kommunen Nyanlända Unga Primära målgrupper att nå Är vanliga besökare på vår webbplats

Generella behov Användarvänlig och lätt att hitta rätt. Klarspråk. Ökad användning av rörlig bild. Följa gällande lagar för en offentlig webbplats. Uppdaterad och aktuell. Inbjudande och attraktiv. Relevant för besökaren. Responsiv och anpassad för olika typer av enheter. En kulturbärare som skapar en känsla av stolthet och tillhörighet. Tillgänglig och transparent. Sökmotoroptimerad intern och extern. Fokus på webbsidor och inte dokument. Delar av innehåll på flera språk. Långsiktig förvaltning av teknik och innehåll. Tydlig process för att rensa bort inaktuell information.