Elsmart Solutions.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kvalitetskontroll av Kopparaccess med bredbandstjänster
Advertisements

En bild av debatten Vårdskandaler Vinster
Anslutning – Från förfrågan till färdig anläggning.
Ny kommunikationslösning för licensansökningar
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Översikt för ny kommunikationslösning för licensansökningar Bättre stöd och säkrare hantering med nytt IT-stöd Uppdaterad
Framtida modell för informationsutbyte och behov av centraliserad mätvärdeshantering Referensgruppsmöte no 3.
Förvärv i förändring – omorganisation av medieresursförvärvet vid SUB
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Nordisk slutkundsmarknad
G I S Strate Kan GIS löna sig? 3.
IT-dagen 22 nov 2006 Elektronisk inköps- och fakturahantering Projektledare
Incidenthantering Omicron Syntax Data AB
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Johan Söderqvist MÖTESHANTERING IIPAXDAGEN 2013.
Arbetsflödet i handböckerna HandboksredaktörHandboksansvarig kontrollerar textinnehåll Publiceringsansvarig för handböckerna.
Kompetensfrågorna en del av kvaliteten
Enklare för kunden – förslag som ger förutsättningar för en nordisk slutkundsmarknad.
Varför vänta! Dra nytta av nya funktioner i Maximo
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Systemadministration och checklistor 21-22/ Ulf Hjelm Nyps utbildning- Projektmedel.
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition.
Installatörsundersökningen Bakgrund för våra installatörsundersökningar Under 2008 utförde vi vår första installatörsundersökning och valde då att.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Elisabeth Ingesson, Kalmar Läns Landstingsavdelning 097
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 11 Systemadministration och checklistor 12/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Företagsstöd.
Syfte och mål Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Våra planerade arbetssätt - Våra processer
Regeringsuppdraget Länsstyrelsernas tillsyn: Granskning av handläggning och dokumentation Granskning av anmälningar Särskild tillsyn av alla HVB Tillsyn.
Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen.
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Kommunikationslösning för licensansökningar (KLAS)
Värdekompassen Clinical Value Compass Paul Batalden och Gene Nelson Dartmouth Medical School, New Hampshire, USA.
Ledningssystem på 60 minuter
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
R ESULTAT A LLMÄNT. 2 OM RESULTATHANTERING Resultathantering är en del av nya Ladok som kommer till lärosätena lite i förväg. När man arbetar med resultathantering.
Inspirationsdag Hälsofrämjande primärvård 15 nov 2012.
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
Projekt Stöd och behandling
Skicka data till SPOR Stockholm 17 mars 2017 Linda Engblom
IBIC - NI tillämpad för äldre- och funktionshinderområdet.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Op-registrering i Gyncancerreg och GynOp 2017
SMGAO Jan-Olof Åberg Utvärdering I SMGAO Jan-Olof Åberg.
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Direktupphandling av varor och tjänster
Hjälpmedels-försörjning
Praktikplatsen.se Demo - Företag • • SKAPAD AV
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Regionalt utvecklingsarbete EBP inom verksamhetsområdet stöd till individer med funktionsnedsättning
Välkomna
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Direktupphandling av varor och tjänster
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Hur registrerar jag mig på vår partnerportal
E-identitet för offentlig sektor, Efos
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Implementering import av SIE-fil Procountor
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Direktupphandling av varor och tjänster
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Elsmart Solutions

Systemlösningar - huvudpunkter Utprövad och driftsäker lösning – lanserad våren 2001 Arbetsflöde-baserat system (för att optimera en process som korsar både flera verksamheter och funktioner/avdelningar) Teknologi Webb- och Internetbaserat ASP-modell Ingen lokal installation av programvara Konfigurerbar/flexibel tack vare schematik/process Integrerbar mot interna/externa system Låg användartröskel (litet inlärningsbehov) Snabb implementering och uppstart

Elsmart systemmoduler Entreprenör Elsmart Projektering Elsmart Nätanmälan Beställning av projekteringuppdrag, dokumentation, inmätning etc. Elsmart Booking Elsmart AO Elsmart Planner Elsmart PDA Elsmart Dispatch Föranmälan/ Färdiganmälan (PDA) Uppdrag Elsmart SO Ramavtal Produkter Elsmart PDA Elsmart Produktköp Elsmart Installatör Elsmart Erbjudandetorg Elsmart Faktura Elsmart Faktura Ramavtal Beställning av mindre produkt Anbud Ramavtal Produkter Entreprenör Elsmart Förfrågan Nettselskap Elinstallatör Kundfront Elsmart Fel och Avbrott Förfrågan Elsmart Booking Erbjudanden Evaluering Tilldelning Elsmart Planner Elsmart Dispatch Elsmart SO Elsmart PDA PDA: Mätordrar Serviceordrar Elsmart Kvalitet (Avrapportering i fälten på PDA) Elsmart Nätbibliotek Elsmart Integrering / SOA (t ex mot ISCU 8.0/9.0, Elwin, Elite, CAB)

Kunder och användare

Kunder Nordens ledande nätanmälningssystem Våra kunder representerar ca 1 600 000 mätpunkter Över 1 500 elektroinstallatörbolag är registrerade användare av Elsmart Nätanmälan Hög kund- och användarnöjdhet uppmätt genom kundundersökningar Hög driftsäkerhet

Elsmart Nätanmälan en modul i Elsmart suiten

Stödjer hela flödet Installatör fyller i en elektronisk anmälan och skickar till nätföretaget. Handläggare på nätföretaget behandlar anmälan och returnerar den som godkänd eller avvisad. En avvisad anmälan kan redigeras av installatör och åter skickas till nätföretaget. En godkänd anmälan skickar installatören åter som en färdiganmälan med kompletterande data. Nätföretaget kan avslå eller godkänna en färdiganmälan. Vid avslag kan installatören korrigera informationen och skicka anmälan åter till nätföretaget. Godkända färdiganmälningar arkiveras av näthandläggaren.

Stödjer även tillhörande sidoprocesser Mätarbetsordrar, inklusive mätarlagerhanteringen Erbjudanden till kunder och mottag av accept Uppdatering av kundinformationssystem Beställning av entreprenörarbete

Elektronisk behandling av anmälningar sparar resurser Minimal resursförbrukning för påminnelser och uppföljning av saknade uppgifter Mindre resurser för handläggning hos nätägare Installatör och nätägare ges bättre överblick över egna anmälningar Anmälningarna kommer oftare i god tid innan själva arbetet ska utföras Enklare och säkrare avrapportering av mätvärden efter att montering utförts Nätägare får bättre kontroll över hela processen och kan i högre grad övervaka resursförbrukning och utveckling knuten till anmälningsvolym Bättre kontroll och överblick leder till större insikter inför ytterligare effektiviseringsarbete Installatörer och kunder upplever bättre service och nätägaren upplevs som mer professionell Bättre kvalitet på utfört arbete genom systematisk stickprovskontroll

Lönsamhet Best Case: 40 % reduktion av tid som används direkt och indirekt till behandling av anmälningar och anslutande processer Beroende på: Alla anmälningar i Elsmart Förändring av dagens processer och rutiner Organisering av anmälningstjänsten Generell förändringsvilja i organisationen Ledarskapsfokus Integrering med intilliggande system

Elsmart Nettmelding Ett eksempel Prosessflöde: Ny anlegning Basis prosess utan sidoprosessar

Installatør sidan efter inlogging, Fullt overblick over status

Installatør - Starta en ny en elektronisk anmälan

Installatør - Fylle ut nytt data, obligatoriska felter och validering Installatør - Fylle ut nytt data, obligatoriska felter och validering. Legga inn vedlegg

Nätföretagets innboks hvor nya anmälan ankommar bolaget

Handläggar hos nätföretaget behandlar anmälan och returnerar den som godkänd eller avvisad.

En godkänd anmälan skickar installatören åter som en färdiganmälan med kompletterande data.

Nätföretaget kan avslå eller godkänna en färdiganmälan Nätföretaget kan avslå eller godkänna en färdiganmälan. Ved godkänning blir kundesenter varslet eller KIS oppdatert automatisk