12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal-

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

HSO Skåne Ett samarbetsprojekt mellan HSO Skåne och Furuboda Arbetsmarknad Finansierat av Arvsfonden De Offentliga Arbetsgivarnas Ansvar DOA.
Socialdokumentation Består av två delar!
Förbättringsområde Ökad tillgänglighet för personer med behov av att ta sitt blodtryck.
Uppgradering av Cosmic april planerar vi att uppgradera till en ny version av Cosmic, som kommer att ge oss många nya möjligheter. Samtidigt är.
SAMHÄLLSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN Redovisning Case november 2015.
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande landsbygdsprogrammet Presentationen.
Folkhälsa - Minskad psykisk ohälsa bland unga kvinnor år
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Utbildningsförvaltningen
EGENTLIGA FINLANDS KOMMUNMÖTE
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Cosmic R8.1-programmet stoppas
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Tidiga dialoger kan öka bostadsbyggandet
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Disposition – konsten att läsa skolstatistik
Medarbetarundersökning 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
LOKAL LÖNEBILDNING.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Så enkelt som möjligt för så många som möjligt.
Betalningsprocessen och kontroller
Organisation ny SDF Lundby
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Göteborgs universitet förnyas
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Rapportera framsteg eller status
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Region Västernorrland
Medarbetareinformation
Strategidag Fredagsgruppen
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Utredningen om ekologisk kompensation
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Samhällsekonomisk analys på Vattenmyndigheterna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Länsdelsgruppernas sammansättning och arbete
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
Samhällsekonomisk analys på Vattenmyndigheterna
Workshop 1: våra förutsättningar lokalt
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Struktur i modellen, 5 steg
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

12/25/2018 Grundandet av servicecentrum för ekonomi- och personalförvaltning samt IKT Genomförandet av en elektronisk enkät som kartlägger ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge samt följande steg för grundandet av servicecentren

Bakgrund till enkäten som kartlägger ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge och hur resultaten kommer att användas Bakgrund till enkäten En av social- och hälsovårds- och landskapsreformens uppgifter är att bereda en servicemodell som berör de framtida lanskapens stödformer. Arbetet är i det förberedande skedet, och i detta skedes mål ingår utredningar om stödformerna i sin helhet samt hur de ordnas för närvarande. Landskapen har på sina håll samlat information för det egna beredningsarbetet, men för att åstadkomma en helhetsbild behövs en enhetlig utredning på riksnivå. För att genomföra denna utredning kommer en elektronisk enkät beträffande ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge att genomföras med de organisationer som helt eller delvis flyttas till landskapen. Användning av resultaten Med hjälp av kartläggningen skapas en helhetsbild av bl.a. volymer, utgifter och arbetsmängder som berör tjänsterna samt existerande arrangemang. En omfattande bild av nuläget är mycket viktig för det fortsatta arbetet, vars gemensamma mål är att verksamheten ska fortsätta utan avbrott när landskapen inleder sitt arbete 2019, samt att stöda landskapens kärnverksamhet med effektiva och moderna stödtjänster.

Kartläggning av ekonomi-, personal- och informationsförvaltningens nuläge: Uppgifter och tidtabell Kartläggningen genomförs innan slutet av 2016 genom en webbenkät. Enkäten skickas till deltagarna under vecka 46. Enkäten kan besvaras 14.11–2.12.2016. De preliminära resultaten granskas i KEHA-centralen vecka 50. Resultaten skickas till ledningsgruppen för grundandet av servicecentralen, projektens lednings- och projektgrupper samt parterna som besvarat enkäten i början av 2017. Månad Oktober–november December Vecka 43 44 45 46 47 48 49 50 Insamling av svar Analys av enkäternas resultat Översikt av resultaten i KEHA-centralen

servicecentren Enligt planerna ska följande uppgiftshelheter genomföras i början av 2017: Fastställa strategin (skapa en vision, utredning om genomförbarheten av bolagsstrukturens måltillstånd), början av 2017 Preliminärt fastställa affärsverksamhetsplan och serviceutbud, våren 2017 Grunda ett servicecentralbolag, våren 2017 Planera fortsatta åtgärder I de fortsatta åtgärderna utnyttjas informationen som samlats under kartläggningen.