Status projekt Ladok3 på KTH

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

NUAK Förnyad förvaltning
Fyra införandesteg Utbildnings- information och grundläggande katalog- information Årsredovisning Uppföljning Examen + Resultat + Studiedeltagande Metod.
Stöd för olika utbildningsformer i Ladok3
Information om Intresseanmälan till utlandsstudier
Projekt. Varför startades projekt Carpe? Funktionshinderområdet är litet i varje kommun men för brett för att varje enskild kommun ska klara av att fylla.
Effektiv och rättssäker planering av skrivtillfällen
antagning.se Civilingenjör och högskoleingenjör Arkitekt Brandingenjör
Gemensam examen - så gör vi i praktiken
Mari Elfving Lindeskolan i Lindesberg
Resultathantering i Ladok3
Projekt eHälsa – Status maj 2013
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Målseminarium stöd för utbildning på forskarnivå i nya Ladok Wallingatan Annette Larsson, Catherine Zetterqvist, Matz-Ola Cajdert.
Studentgränssnittet i nya Ladok »Öppen frågestund, »Daniel Erlandsson, områdesproduktägare.
Vad händer med resursfördelningsmodellen och administrativa stödet?
Kvalitetsarbete Spånga grundskola
Skolsamverkansgrupp ABE Förändringar efter projektet ”Utveckla KTHs samverkanssystem”
Kartläggning av inköpsprocessen
dec Vk-brev på webben + kop o kuvertera nov Skicka ut info o vk-brev till lärare innan terminsstart fronter, info till lär, töm rum, lägg in.
Ladok/Kursinfomöte 19 mars Agenda Katarina Holm – sektionschef för Ladok, Kursinfo och Examen Gamla kurser kvar efter AF-skalan Överlappning Nya.
Möte referensgrupp 29 maj. Lägesrapport - grundläggande anpassningar är gjorda - förslag att vi utgår från Valla Folkhögskola - skapa skolor.
Aktuellt från förvaltningen
Informationsmöte »Administratörer i Uppsala »Den 26 mars 2015.
R ESULTAT A TTESTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
LPL-TRÄFF Anette Eriksson & Anna Åhnberg Uppsala
Så har det gått för oss piloter Erfarenheter från produktionssättning av Ladok
R ESULTAT R ESULTATNOTERINGAR. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat.
R ESULTAT A LLMÄNT. 2 OM RESULTATHANTERING Resultathantering är en del av nya Ladok som kommer till lärosätena lite i förväg. När man arbetar med resultathantering.
Anders Arnebert Reservantagning i NyA NUAK 2015.
R ESULTAT F ÖR UTBILDARE. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat.
Johan Sjödin & Anna Åhnberg Uppsala
Kort om tidsplanen för verksamheten äldreomsorg Hösten 2015 planering för pilotprojekt. Januari 2016 start pilot vårdboende. Våren 2015 fortsatt planering.
Bakgrund: En första kontakt med Malmö FF tas i februari 2015 Projektplan lämnas till BUF i oktober 2015 Fyra mål med fotbollsakademi på Fjälkinge skola.
Samverkan kring studieavgifter Hur vi förberedde oss? Arbetsgrupp bestående av representanter för Ekonomiavdelningen Avdelningen för studentservice.
Utgångspunkt HL, HF o RB – viktigaste styrdokument Intern styrning från konsistoriet till inst Interna styrdokument Rutiner att ta hand om regelförändringar.
1 Välkommen till dagens e-möte –Säkerställ ljud via Meeting > Audio Setup Wizard –Använd funktionen ”Raise hand” om du vill ställa fråga –Eller använd.
R ESULTAT F ÖRBEREDA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Person.
L AODOK 3 R ESULTATHANTERING – LEVERANS PÅ NUVARANDE L ADOK Gunnar Råhlén, Produktansvarig Resultat Ladok förvaltning NUAK, Uppsala
Resultat så här långt Ladok - produktbeskrivning Catherine Zetterqvist, Anette Eriksson.
L ADOK 3- PROJEKTET Version SystemöversiktSystembeskrivning Ladok3-funktionalitet månader före ursprunglig plan. Syftar till tidig.
I NFÖR PRODUKTIONSSÄTTNING AV NYA L ADOK Malin Zingmark 4 juni 2015.
INFORMATIONSDAG R ESULTATLEVERANSEN Anette Eriksson och Gunnar Råhlén Karolinska Institutet 4 juni 2015.
R ESULTAT R ESULTATNOTERINGAR. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat.
Två tillsynsbeslut om oredlighet i forskning Uppföljning av Uppsala universitets hantering av en anmälan om oredlighet i forskning (beslut den 16 juni.
N YA L ADOK PÅ K UNGLIGA KONSTHÖGSKOLAN (KKH)- S Å HAR DET GÅTT Gunnar Råhlén och Anette Eriksson NUAK
Familjecentraler Uppsala län
Examensarbete 2017.
Skolsamverkan i Göteborg
Öppen frågestund Den 29 mars 2017.
Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Så här förbereder vi oss på Lunds universitet
Förberedelser alias/skyddade personuppgifter inför produktionssättning
Exjobbsmässa för elkraftingenjörer
MIT-miljön Ladok3 informationsdag Arlandia.
Öppen frågestund Den 30 november 2016.
Resultat Resultatnoteringar
Välkommen!.
2010 Månadskalender Du kan skriva ut den här mallen och använda den som en väggkalender eller kopiera sidan för en viss månad och lägga till den i din.
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Gemensam tentamenshantering vid SLU:s huvudorter
Mars 2017 Johanna Belzacq, Erik Wallenberg Studentavdelningen
Kommunikationsavdelningen Studerandeavdelningen Oktober 2018
Öppen frågestund 14 mars 2018 Adobe Connect.
Nationellt kliniskt kunskapsstöd
Årshjul för revisionen Landskrona kommun
för dig som attesterar resultat
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
Presentationens avskrift:

Status projekt Ladok3 på KTH Nya Ladok Status projekt Ladok3 på KTH Wanda Manninger, AUA, huvudprojektledare Ladok3

Hållpunkter Projektet på KTH startar oktober 2014 Pilot resultatrapportering startar VT16 Projektet skalas upp januari 2017; fyra delprojekt Migrering och systemanpassning, Kartläggning processer och system, IT-Integrationer och Införande IT-utvecklingen startar mars 2017 Krav, test och utveckling i samma rum Produktionssättning bestämd till juni 2018 Ladok stängt vecka 24-25 Uppstart produktionssättningsledning och nationella projektet november 2017

Verksamheten - samarbete med skolornas Superusers i områdesgrupper Samordnare Patrik Gärdenäs Utbildnings-information Kursval Studie-deltagande In- och utresande utbytesstudent Studieplan Forskarstudier Resultat-rapportering Examination Examen & tillgodoräkn. Kvalitetssäkra system, process (HT18) och användarutbildningar Superusern förankrar på egna skolan Förberedelse för övergång Identifiera engångsåtgärder Hantera påverkan vid övergången Riskanalys AUA:s grupper: Användarutbildningar Införandesupport, studentinformation, behörigheter Antagning och studieavgifter Uppföljning Kommunikation

Verksamheten - AUA:s områdesgrupper Samordning Kommunikation Användar-utbildningar Införandesupport Antagning och studieavgifter Uppföljning Process HT18 Kommunikationsplan Utbildningsplan Förberedelse för övergång Identifiera engångsåtgärder Hantera påverkan vid övergången Riskanalys

Användarutbildningar april-maj Grundläggande om nya Ladok Flöden, begrepp Föreläsningsform, ca 2,5 timma Resultatrapportering och attestering Lärare och examinator eLearning och test i Canvas Administrativ personal Behörighetsgivande klassrumsundervisning Utgår från behörighetsprofiler

Kommunikation Projektkommunikatör i samarbete med Kommunikationsavdelningen Kommunikationsplan, aktivitetsplan Intranätet Informationsmaterial Digitala avstämningsmöten Intern media KTH Bibliotek och servicecenters Informationspunkter vid avdelningsmöten, nätverksmöten

Digitala kommunikationskanaler Studenter Student på KTH/studiedokumentation Egen rubrik nya Ladok (sv/eng) https://www.kth.se/student/program/studiedokumentation-1.373670 Lärare/examinator Utbildningsstöd/Lärarstödswebben Puff till nya Ladok sidan (sv/eng) https://intra.kth.se/utbildning/lararstodswebben Studieadministrativ personal Utbildningsstöd/Studieadministrativa system Puff till nya Ladok sidan (sv) https://intra.kth.se/utbildning/utbildningsadministr