Mot utanförskap.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Advertisements

BETYG I ÅRSKURS 6.
Tolka ett föremåls kulturella och estetiska uttryck
Hur hänger allt ihop? Växthuset målstyrningstavlan Planeringsmatrisen
Kunskapskrav SLÖJD.
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
Textilarbete Alice Höök.
Fritt Broderi.
Hälsa och samhälle Samhällets värderingar och syn på hälsa är avgörande för hälso- och sjukvården  Hur mycket resurser läggs ned på hälsovård  Samhällets.
Förmågor & The Big 5. Läroplanen 2011 (Lgr11) Kapitel 2Övergripande mål och riktlinjer 2.1 Normer och värden ex. Varje elev tar avstånd från att människor.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Sege parks förskola Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
Värdergrund Tränigslära/Etik. Intro qOI qOI.
”funktionsrätt” ett nytt begrepp i svenska språket 1 Begreppet ”funktionsrätt”
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Vår meny på eget Slöjd och hemkunskap.
Kommande moment Idag: Gruppövning 1 Historiesyn
Översikt Grundutbildning i systematiskt arbetsmiljöarbete Chef och skyddsombud går tillsammans Anpassad för kommun- och landstingssektorn Framtagen.
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Mot utanförskap.
entreprenöriellt och ämnesövergripande med ikt-verktyg
Pedagogisk planering- Naturkunskap
Rädda klassrummet.
Välkomna till styrd helpdesk: Naturvetenskap & Teknik
Årskurs 6 Vad du behöver veta!.
Historiskt Källmaterial
Djuren möter ungdomskulturen
Hur stödjer jag er bäst? Synliggöra, lyfta fram och analysera frågor om mänskliga rättigheter och barnets rättigheter Utveckla övergripande dokument och.
Varför läser ni religionskunskap?
på personer i behov av hjälp
Konsten att läsa skönlitteratur
Religion.
Ett verktyg för att arbeta med tillgängligheten
Klassifikation av vårdåtgärder
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Action Learning A group of peers, each seeking to bring about some change in the world, who meet regularly to discuss where they are each experiencing.
Kritiskt förhållningssätt
Mänskliga rättigheter istället för välgörenhet
Designa en sittmöbel Frånvarande, se länkar:
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Gymnasiearbete 100 p.
Etik- planering.
FÖRMÅGOR OCH KUNSKAPSKRAV
Strategier för att förstå det vi läser
5768 visningar på Youtube.
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
Värdering och urval (Internt utvecklingsprojekt – Cissela Genetay)
Kurs mindfulness Studenthälsan
Djuren möter ungdomskulturen
KAA med fokus på analys Marcus Stéen.
Närvaro Närvaro
Rädda klassrummet SLÖJD.
Hur kan man bedöma Symboliska uttryck i slöjdföremål?
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Lärares planeringsarbete!
Inkodning och avkodning – av Stuart Hall
Schyst offentlig upphandling
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
För Färentuna skola och fritids
Övergripande struktur för
Kurs mindfulness Studenthälsan
Gymnasiearbete 100 p.
Barnkonventionen och barnrättslagen
Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser
Djuren möter ungdomskulturen
Presentationens avskrift:

Mot utanförskap

Svarta duvor och vissna liljor https://www.youtube.com/watch?v=3BdbRf97rkU

Fortsätt älska https://www.youtube.com/watch?v=wrsR9pfipiw

SR Metropol - Vardagsrasism

We are the world https://www.youtube.com/watch?v=HQpUKxu8m14

Mot rasism https://www.youtube.com/watch?v=UGIDX-VrjgU

Uppgift Er uppgift blir att göra ett budskap på en bit tyg. Ni får välja valfri teknik tex. broderi, textilt tryck, applikation eller lappteknik. Blanda gärna teknikerna. Vi skall sedan sy ihop lapparna till ett stort konstverk där era tankar och budskap skall synas. Detta är våra tankar om en värld utan utanförskap! Ni skriver en slöjdrapport där ni kompletterar era tankar och beskriver er idé.

Förmågor: formge och framställa föremål i olika material med hjälp av lämpliga redskap, verktyg och hantverkstekniker, analysera och värdera arbetsprocesser och resultat med hjälp av slöjdspecifika begrepp, och tolka slöjdföremåls estetiska och kulturella uttryck. Övergripande mål och riktlinjer – normer och värden göra och uttrycka medvetna etiska ställningstaganden grundade på kunskaper om mänskliga rättigheter och grundläggande demokratiska värderingar samt personliga erfarenheter,